וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חדירת המזל"ט: סוללת פטריוט הוצבה בכרמל

8.10.2012 / 17:20

אחת התקלות שהתגלו בחדירת כלי הטיס הזעיר למרחב האווירי של ישראל בשבת האחרונה היתה בזיהוי המזל"ט עם כניסתו לישראל. סוללת הפטריוט בעלת המכ"ם המשוכלל אמורה לסייע

צילום: שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

חדירת המזל"ט למרחב האווירי של ישראל בשבת האחרונה העלתה ספקות רבות אודות כושר הגילוי והזיהוי של יחידות הבקרה האוויריות בצפון, משם הגיע ככל הנראה כלי הטיס. אחת השאלות המרכזיות שהועלתה בעקבות החדירה היא כיצד לא הבחינו חיילי יחידת הבקרה במזל"ט בשלב מוקדם יותר. ביממה האחרונה הוחלט בחיל האוויר לפרוש סוללת טילי פטריוט באזור הכרמל, אולם בצה"ל סירבו לקשר בין האירועים וטענו כי מדובר בפעולה שגרתית במסגרת פעילות הביטחון השוטף.

סוללת פטריוט הוצבה בחיפה, אפריל 2012. ערן גילווארג
טילי הפטריוט בכרמל, הבוקר/ערן גילווארג

מכ"ם טילי הפטריוט, שעובד בקשר ישיר למערכות הגנה נוספות, יכול לסייע רבות באיתור כלי טיס במרחב הצפון ובכך הוא מגביר את יכולות הגילוי והזיהוי של מערך ההגנה האווירי. קצין בכיר במילואים, התייחס להחלטה ואמר כי "לצה"ל יש את מערכות הגילוי מהטובות בעולם אך יש להן סדרי עדיפויות שונות במיוחד בתקופה הנוכחית כשמדברים על איום אפשרי מסוריה, אירן ומדינות נוספות. העיניים של צה"ל מכוונות לאזורים הללו ולא למזל"ט שמוגדר כמטרה טקטית". לדברי הקצין, מכ"ם ה-X האמריקאי שמוצב בנגב מסוגל אמנם לאתר גם מטרות קטנות, אך גם הוא מכוון לעבר אזורים שונים ולאיתור מטרות קטנות יותר.

יצוין, כי למעלה מאלף חיילים אמריקאים כבר הגיעו לישראל במסגרת תרגיל ההגנה האווירי שייערך כאן בשבועות הקרובים במהלכו ידמו הכוחות שיגורי טילים מסוגים שונים לעבר מדינת ישראל. בין השאר, יתורגל זיהוי הטילים על ידי מכשירי מכ"ם שונים ויירוט שלהם על ידי מערכת ההגנה הרב-שכבתית של ישראל, בצירוף מערכות הגנה אמריקאיות.

עוד בנושא:
מטוסי קרב יירטו כלי טיס זר שחדר לישראל
החקירה נמשכת: האם המל"ט שיורט יוצר במערב?
המזל"ט חצה את הארץ בטרם יורט: "כולם לא ראו?"


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully