וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתנאל הגיש מים למסתננים - ונורה למוות בידי המחבלים

קצין שנכח באזור תקרית הירי בגבול מצרים, הוסיף כי המחבלים לבשו ביגוד סלפי. רב"ט נתנאל יהלומי, בן 20 מנוף איילון, נהרג מקליע בראשו. "נהרג על הגנת המולדת", אמרה אחותו

צילום: שי מכלוף, שלומי גבאי; עריכה: מיכאל ברגמן

"המוות לא היה מיותר, נתנאל נהרג על הגנת המולדת כדי שנוכל להמשיך ולחיות פה", אמרה אביטל, אחותו של רב"ט נתנאל יהלומי, שנהרג בתקרית הירי שאירעה בצהריים (שישי) בגבול ישראל-מצרים, סמוך להר חריף. מעדותו של אחד הקצינים שנכח במקום, עולה כי החיילים נפגעו מאש המחבלים, לאחר שהגישו מים למסתננים באזור: "כוח תותחנים הלך להביא מים למסתננים, וכשחזרו החיילים - פתחו שלושת המחבלים באש לעברם". לדבריו, הכוח השיב אש, במהלכו "הבחינו כי הלוחם נפגע מקליע בראשו".

סמל נתנאל יהלומי שנהרג בהיתקלות עם מחבלים בגבול מצרים, עם אמו. באדיבות המשפחה
חבריו מספרים על בחור חייכן ובעל אידיאלים. רב"ט נתנאל יהלומי לצד אמו, טובה/באדיבות המשפחה

יהלומי, בן 20, נולד בבני ברק, שלישי במשפחה בת שישה אחים, אשר הייתה ממקימי היישוב נוף איילון שליד מודיעין, שם גדל. הוא למד בישיבה התיכונית במצפה יריחו, ולאחר מכן המשיך לישיבת ההסדר במעלות והתגייס לחטיבת התותחנים. חבריו מספרים על בחור חייכן, אנרגטי ובעל אידיאלים, אשר גויס במרץ האחרון ולאחר שסיים טירונות עבר להכשרה בפלוגה המבצעית. בתקרית נפצע קשה חייל נוסף, אשר לדברי משפחתו שואל לשלום חברו ההרוג, במהלך אשפוזו במחלקה הכירורגית בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

"הוא רצה להתגייס לקרבי למרות הפרופיל הנמוך", סיפר האב שמואל, שעוסק בחינוך, כמו גם אשתו, טובה. "הוא ניסה להגיע לשריון ולא הצליח, אבל הלך לתותחנים כדי לתרום משמעותית", אמר על בנו. "אדם של עקרונות שרדף צדק", המשיכה בכאב אחותו, אביטל. "הוא היה שקדן ולמד תורה גם בחופשות", סיפרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אביו, אחיו ואחותו של החייל נתנאל יהלומי שנהרג בגבול מצרים. שלומי גבאי
"מותו לא היה לשווא". משפחת יהלומי לאחר קבלת הבשורה המרה/שלומי גבאי

החייל הפצוע, גם הוא גויס במסלול ישיבת הסדר, סיפר בבית החולים כי הכוח שנפגע עסק באבטחת עבודות בגדר הגבול, כשלפתע נפתחה לעברם אש. לדברי משפחתו, הוא סיפר כי החיילים ראו את המחבל שירה לעברם - והשיבו באש, גם לאחר שנפגעו.

"הכוח שאבטח את העבודות ההנדסיות היה מעורב בלוחמי קרקל ולוחמי חיל התותחנים", סיפר הקצין שהיה עד לתקרית, כשהוא מסביר כי המחבלים היו לבושים בלבוש מסורתי של הזרם הסלפי, לרבות חבישת טורבנים לראשם. יצוין, כי עד כה לא נעשה חיבור מודיעיני בין הסיכול הממוקד נגד חוליית טרור ברצועת עזה השבוע, שעמדה לבצע פיגוע נגד ישראל, לבין חוליית המחבלים שחוסלה היום על הגבול המצרי.

דיווח במצרים: "הג'יהאד העולמי עומד מאחורי הפיגוע"

האירוע החל סמוך ל-13:00, כאשר כוח תותחנים הופתע על ידי חוליית מחבלים שפתחה לעברו באש ובמקום התנהלו חילופי אש עם המחבלים. לאזור הגיע כוח של גדוד הקרקל שזיהה שני מחבלים, הסתער לעברם, הרג אחד מהם, ומטען שנשא עליו אחד המחבלים התפוצץ. בכוחות שהסתערו על המחבלים היו גם לוחמות מגדוד קרקל. מחבל שלישי הצליח להימלט, וכוחות גדולים של צבא בסיוע מסוקי קרב הגיעו למקום האירוע וסייעו באיתור של המחבל השלישי, שנהרג בחילופי האש.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, שהגיע לנקודת התקלות עם מחבלים. ספטמבר 2012. דובר צה"ל
אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, בזירת האירוע לאחר תקרית הירי במקום, היום/דובר צה"ל

כוחות מיוחדים של צה"ל הגיעו אל האזור במטרה לבדוק את האפשרות של חדירת מחבלים נוספים לשטח מדינת ישראל, ובשלב זה שללו את האפשרות. בסריקות אותר מקלע רימונים שהמחבלים נשאו עמם. לזירת האירוע הגיע גם אלוף פיקוד דרום, טל רוסו ומפקד עוצבת אדום, תת-אלוף נדב פדן, וביצעו תחקיר ראשוני עם הכוחות.

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב פולי מרדכי, התייחס לתקרית ואמר: "סוכל פיגוע גדול מאוד. המחבלים התכוונו כפי הנראה לחדור לשטח מדינת ישראל. הם נמצאו עם חגורות נפץ, אפודים וחמושים ברובים. כרגע נשללה חדירה". תא"ל מרדכי ציין כי לא ברור האם הפיגוע קשור לסיכול הממוקד שביצע חיל האוויר ביחד עם השב"כ ברצועת עזה נגד ארגון ג'יהאד ברצועת עזה. "לא ידועה לנו כרגע התשתית שהוציאה את הפיגוע. בשעות הקרובות תתבצע הערכת מצב. אני לא יודע לומר שהמחבלים הגיעו בחסות מסתננים, אין לנו מידע כזה", הבהיר.

כלי נשק ששייך לאחד המחבלים. דובר צה"ל
נשקו של אחד המחבלים, כפי שצולם בזירת התקרית/דובר צה"ל

גורם ביטחוני מצרי בצפון סיני העריך בשיחה עם האתר המצרי "אל-יום א-סאבע" כי המחבלים שנהרגו במהלך ניסיון הפיגוע בגבול ישראל-מצרים הם פעילי ג'יהאד עולמי המשתייכים לאחד מהארגונים הסלפים - "מועצת השורא של המוג'אהידין" או "אנסאר בית אל-מקדס". לדברי הגורם, האזור כעת נסרק במטרה למצוא את הגופות של המחבלים ולחפש פעילים נוספים שהיו מעורבים באירוע. עוד מסר כי שלושה חמושים נוספים נפצעו במתקפה.

קצין בכיר בפיקוד דרום מסר לוואלה! חדשות כי "הפיגוע אירע בשטח שבו אין גדר. מדובר בחלק האחרון שעוד נותר לבנייה, פרט למקטע באילת. עד כה נבנו 210 קילומטרים מתוך 220 נדרשים. בניית הגדר תסתיים בנובמבר הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully