וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם פינוי התושבים במגרון, המשטרה פינתה בכוח מתבצרים

יהושע בריינר

2.9.2012 / 13:53

כל 50 המשפחות עזבו את המאחז ללא עימותים. המשטרה פינתה בכוח עשרות פעילי ימין שהגיעו למאחז והתבצרו במבנה, כ-50 עוכבו. מקים היישוב: "לבנו מחורר אבל נחזור לפה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הושלם הפינוי: כל משפחות תושבי מגרון פינו את בתיהן במאחז עד לשעות הצהריים (ראשון) ללא עימותים. עשרות שוטרים החלו הבוקר לעבור בבתי התושבים, וביקשו מהם להתפנות מבתיהם, בטרם יפונו בכוח. הרוב המוחלט של המשפחות עזבו מרצונם, ושתיים-שלוש משפחות התפנו בליווי שוטרים. הכוחות החלו בבית בקצה מגרון, בבית משפחת אליסיאן, שם מתגוררים זוג הורים ותינוקת. נציגי משרד הביטחון הגיעו למקום על מנת לפנות את חפציהם של התושבים.

איתי הראל, מקים היישוב והאיש האחרון מהתושבים שעזב את היישוב אמר בעקבות הפינוי: "זה יום עצוב ויום שראוי לומר את הברכה ברוך דיין האמת. אני רוצה להבטיח לעצמי וליישוב מגרון ולראש הממשלה הרופס שלנו ולאחינו האומללים משלום עכשיו שעסוקים בחורבן - אינני מאחל לאיש את הצער שאנו עוברים, כאב של שכול, אבל שרנו את המנון התקווה".

"לבנו מחורר, אבל אנחנו פה ונחזור לפה. אנו מאמינים בכל לבנו שהסיפור הזה יסתיים בשני יישובים", הוסיף הראל. "לבושתנו יש יהודים שעושים במכוון את הבגידה בארץ ישראל. אני בטוח שהאמת תצא לאור, אנו בעלי הקרקע ואין איש שאומר אחרת. הכל תירוצים כדי להחריב. אנו דומעים וזועמים אבל נתעל את הכוחות עמ לקום מהעפר ונשוב וניישב את הארץ.

כמה עשרות פעילי ימין שאינם תושבי המאחז התבצרו משעות הבוקר המוקדמות בשניים מהמבנים במאחז. כוחות המשטרה פרצו אל המבנים, ופינתה בכוח את המתבצרים במקום. כ-50 פעילים עוכבו לחקירה. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) נכנס לתוך הבית שבו התבצרו הפעילים, וצעק לעבר השוטרים שלא לפנותם, שכן הם "גיבורים של עם ישראל".

המשפחות נקלטות באתר חלופי

במערכת הביטחון מתכוונים להתחיל כבר מרגע עזיבת התושב האחרון את הליך אריזת החפצים האישיים. המשטרה תרשה לנציג מכל בית אב לשוב למקום ביחד עם אנשי משרד הביטחון על מנת לארוז את החפצים. ההערכה היא שפינוי החפצים והציוד כולו יסתיים עד יום רביעי הקרוב, כאשר עד ליום רביעי הבא יפונו המבנים היבילים ואילו מבני הקבע יהרסו.

כ-35 משפחות ממגרון שהתפנו הבוקר מרצון נקלטו בשעות האחרונות במדרשת ארץ בנימין שבעפרה, שם הן צפויות להתגורר בימים הקרובים ב-50 החדרים שנמצאים בבית ההארחה שבמקום. התושבים צפויים לשהות בבית ההארחה גם בהמשך השבוע עד אשר יועבר ציודם האישי לאתר המגורים הזמני שנבנה עבורם בגבעת היקב הסמוכה למגרון.

מעצרים בפינוי מגרון, ספטמבר 2012. עומר מירון
כוחות המשטרה מפנים את המתבצרים בכוח/עומר מירון

מוקדם יותר היום, הביאו השוטרים לבתי המתנחלים במאחז מכתבים עליהם חתום אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, הקוראים לתושבים להתפנות מהמאחז הבלתי-חוקי, בשל צו בית המשפט העליון הקובע כי הוא נבנה על קרקע פרטית של פלסטינים. כוחות גדולים של יס"מ הגיעו למקום, והחלו בפינוי פעילי ימין שמסתובבים באזור היישוב. כוחות כבאות דיכאו דליקה בפאתי המאחז, שהוצתה על פי החשד על ידי פעילי ימין. לקראת מבצע הפינוי תחת פיקודו של מפקד מרחב השומרון, ניצב-משנה קובי שבתאי, המכונה "מבצע "כליל החורש", התבצרו כ-50 פעילים צעירים באחד הבתים ביישוב. כוחות יס"מ התפרסו סביב המבנה.

מרדכי רבינוביץ', אחד מתושבי המאחז, סירב לקבל את הצו שהוגש לו. "מי שהשתתף בעוול הזה ישלם על כך. יש דין ויש דיין. יש לך רגע אחרון לחזור בך. זו פקודה בלתי מוסרית בעליל. זוהי אדמה של יהודים, היעלה על הדעת שהקמנו מדינה כדי להגלות אותם?". בניגוד אליו, רוב התושבים מקבלים את הצווים ללא התנגדות.

פינוי מגרון, ספטמבר 2012. עומר מירון
כמצחית מהמשפחות עזבו את המקום/עומר מירון

"בהתאם להחלטות בג"ץ ומכוח סמכותי, הנכם נדרשים לפנות את בתיכם מכל אדם וחפץ. ככל שלא תתפנו עד ליום ראשון, דהיינו היום בשעה 07:30 בבוקר, תפונו על ידי כוחות הביטחון בימים הקרובים. אני תקווה שלמרות כאבכם ותחושת העוול, תמשיכו לנקוט בגישה ממלכתית תוך כיבוד החוק. על החתום, ניצן אלון, אלוף פיקוד המרכז", נכתב בצווים שחולקו. אלוף אלון הגיע בעצמו למקום, יחד עם מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עמוס יעקב. בתגובה לצווים, מתקהלים התושבים בחלקה עשר, שמבניה יישארו לאחר הפינוי, ונוטעים שתילים.

צו אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, הקורא לתושבי מגרון להתפנות מבתיהם. תמונות גולשים מהפייסבוק של וואלה!
צו הפינוי שהוגש לתושבי מגרון/תמונות גולשים מהפייסבוק של וואלה!

כבר הלילה החלו חלק מתושבי המאחז לארוז את חפציהם במטרה לעזוב את המקום כבר בשעות הבוקר. במקביל, הגיעו עשרות פעילי ימין למקום בניסיון למנוע את הפינוי. כמה מהם אף נכנסו למבנים במאחז והצהירו כי לא יאפשרו לפינוי להתרחש.

בלילה חסמו עשרות הפעילים את הגישה למאחז באבנים וריססו כתובות גרפיטי על חלק מהמבנים בו. בין היתר נכתב: "המתפנה מרצון = פחדן" ו"לא נסלח לציונים" "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

מעצרים בפינוי מגרון, ספטמבר 2012. עומר מירון
15 פעילי ימין נעצרו/עומר מירון

יצוין כי רוב תושבי המאחז צופיים לארוז בפועל רק לאחר שיעזבו את בתיהם בימים הקרובים. במהלך השבת, נערכו מספר שיחות לגבי אופי הפינוי, אז הוחלט כי אין בכוונת התושבים להיאבק מול כוחות הביטחון וכי הפינוי ייעשה בצורה מכובדת, אולם כל משפחה תחליט בעצמה באיזה שלב להתפנות מהיישוב. יצוין כי רוב ילדי המאחז עזבו כבר אמש, בעיקר לבתי הסבים והסבתות.

פינוי מגרון, ספטמבר 2012. עומר מירון
פעילים ריססו כתובות גרפיטי על חלק מהמבנים/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully