וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי מגרון החלו לארוז: "לא ניאבק, נתפנה בכבוד"

יהושע בריינר

2.9.2012 / 3:07

במקביל להגעת עשרות פעילי ימין למאחז בניסיון למנוע את פינויו, החלו כמה מהמשפחות לארוז את חפציהן. עם זאת, הוחלט לא להתנגד לפינוי: "תמונות גוש קטיף לא יחזרו"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

נערכים לפינוי: חלק מתושבי מגרון החלו הלילה (ראשון) לארוז את חפציהם במטרה לעזוב את המאחז כבר בשעות הבוקר. במקביל, הגיעו עשרות פעילי ימין למקום בניסיון למנוע את הפינוי. כמה מהם אף נכנסו למבנים במאחז והצהירו כי לא יאפשרו לפינוי להתרחש.

עשרות הפעילים חסמו באבנים את הגישה למאחז וריססו כתובות גרפיטי על חלק מהמבנים בו. בין היתר נכתב: "המתפנה מרצון = פחדן" ו"לא נסלח לציונים" "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו". כוחות המשטרה נמצאים במקום על מנת למנוע כניסת פעילים נוספים למאחז.

אנשי משרד הביטחון צפויים להגיע הבוקר למאחז על מנת להעביר לתושבים ארגזים לצורך אריזת ציודם האישי. עם זאת, רוב תושבי המאחז צופיים לארוז בפועל רק לאחר שיעזבו את בתיהם בימים הקרובים.

במהלך השבת נערכו מספר שיחות לגבי אופי הפינוי, אז הוחלט כי אין בכוונת התושבים להיאבק מול כוחות הביטחון וכי הפינוי ייעשה בצורה מכובדת, אולם כל משפחה תחליט בעצמה באיזה שלב להתפנות מהיישוב. במערכת הביטחון ובקרב ההנהגה הרשמית של ההתנחלויות מאמינים כי חלק מהמשפחות יחלו בפינוי עצמאי כבר ביממה הקרובה ויתכן שעוד הלילה, כשחלק מהמשפחות צפויות להוציא את ילדיהן מהיישוב לפני הגעת הכוחות. יצוין כי רוב ילדי המאחז עזבו כבר הערב, בעיקר לבתי הסבים והסבתות.

מסתמן: כך יתפנה המאחז מגרון, שלב אחר שלב

"שלחו אותנו כשליחי המדינה ועכשיו מגרשים אותנו"

משפחות אחרות כבר הודיעו כי אין בכוונתן להתפנות עד אשר יגיעו כוחות משטרה אל פתח ביתן ויודיעו להן כי עליהן לעזוב את המקום. המשפחות צפויות לעבור בשבוע הקרוב אל בית הארחה במדרשת "ארץ בנימין" שבעפרה, שם כבר ממתינים להן החדרים במקום על מנת להקל עליהן את פינוי, זאת, כאמור, מכיוון שהפינוי אמור להיות תחילה ללא הציוד האישי שייארז רק לאחר שאחרון התושבים יעזוב את ההתנחלות. ההערכה היא כי משפחות שלא יתפנו לעפרה יעשו זאת כשכוחות הביטחון וצה"ל יגיעו למאחז ביום שלישי.

על פי התכנון, עם עזיבת התושבים יחברו הגברים מכל משפחה בתיאום עם כוחות המשטרה ומג"ב שישתלטו על המאחז, יחזרו לבתיהם ויארזו את הציוד בסיוע אנשי משרד הביטחון. כזכור, בג"ץ הורה על פינוי המאחז מהתושבים עד יום שלישי ונתן הארכה של שבוע בפינוי המבנים עצמם.

איתי הראל, אחד מתושבי מגרון, אמר אמש כי "הייתה שבת מאוד מיוחדת ועוצמתית, היה מרגש מאוד אבל גם צער על כך ששלחו אותנו כשליחי המדינה ועכשיו מגרשים אותנו מכאן. נעשה הכל כדי לשמור על ילדינו בסיטואציה הקשה הזו". אבי רואה, ראש מועצת בנימין, אמר כי "העקרונות הם שהקהילה לא משתפת פעולה עם הפינוי ולא מסייעת למפנים. כל אחד יחליט לעצמו אבל מאבק כוחני לא יהיה פה. מי שמחפש אותו לא יימצא אותו במגרון. זה לא מכבד לא אותנו ולא את מה שאנחנו מייצגים, תמונות גוש קטיף לא יחזרו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully