וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הפיגוע: "מטוסי קרב ומסוקים מצריים פועלים בסיני"

לצד הדיווחים על תגבור הכוחות, נסגר מעבר רפיח עד להודעה חדשה. גורם ביטחון בישראל: "לא אישרנו כניסת כוחות מצריים". צבא מצרים הודיע כי את המתקפה ביצעו כ-35 חמושים

צילום: שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אמיר בוחבוט

"הכוננות בחצי-האי סיני היא הגבוהה ביותר שהייתה אי פעם" – כך אמרו בצהריים (שני) עדי ראייה מצריים לכלי תקשורת ערביים ולסוכנויות הידיעות. לדבריהם, בעקבות הפיגוע שאירע אתמול, במהלכו רצחו מחבלים של הג'יהאד העולמי 16 חיילים מצרים, הגיעו כוחות גדולים של צבא מצרים במהלך היום אל חצי-האי סיני והתפרשו שם. כמו כן, גורמי ביטחון מצרים צוטטו באמרם כי יצרו קשר עם ממשלת חמאס בדרישה שיסגרו את מנהרות ההברחה המחברות בין עזה לסיני ושלא יאפשרו מעבר של פלסטינים לסיני דרכן. בנוסף, הוחלט לסגור את מעבר רפיח עד להודעה חדשה. גורם ביטחון ישראלי מכחיש הדיווחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון אהוד ברק במקום חדירת המחבלים , אוגוסט 2012. דייב בוימוביץ'
נתניהו וברק במקום החדירה/דייב בוימוביץ'

עדי הראייה דיווחו כי ראו כוחות צבא רבים, מתוגברים בשריוניות, חוצים את תעלת סואץ לכיוון אל-עריש ורפיח המצרית. במקביל, דווח כי כוחות צבא ומשטרה מצריים התפרשו בכבישים הראשיים בסיני ובכניסות והיציאות אליה. "סיני נסגרה לגמרי. יש פה כוננות חסרת תקדים", אמרו עדי ראייה. בנוסף אמרו כי כוחות רבים התפרשו באזור מנהרות ההברחה המחברות בין סיני לרצועת עזה. לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP, המצרים שלחו בין היתר לאזור חצי האי שתי ספינות הנושאות מסוקי קרב.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אנשי חמאס מפטרלים בגבול עזה-מצרים לאחר תקיפה של אנשי ג'יהאד שבה נהרגו 15 חיילים מצרים, אוגוסט 2012. רויטרס
אנשי חמאס מפטרלים בגבול עזה-מצרים/רויטרס

כמו כן, אמר גורם ביטחוני מצרי בכיר לאתר "מסראווי" כי לראשונה מאז נחתם הסכם השלום בין ישראל למצרים, ישראל אפשרה למצרים להכניס שני מטוסי קרב לשטח סיני במטרה לרדוף אחרי טרוריסטים בסיני. "ביום שני בבוקר הגיעו לסיני שני מטוסי קרב במסגרת הסיוע הצבאי לסיני וכדי לרדוף אחר ארגוני הטרור", מסר. הוא ציין כי מטוסים נוספים נמצאים בדרכם לסיני כדי לסייע לכוחות החי"ר לרדוף אחר גורמי טרור. עוד דווח כי ביומיים הקרובים צפוי להיכנס לסיני סיוע צבאי חסר תקדים, וכי קיים תיאום מלא בין ישראל למצרים בכל הנוגע להכנסת כוחות צבא "באופן יוצא דופן" לחצי האי בניגוד להסכם השלום.

"לבחון מחדש את סידורי הביטחון המצרי בסיני"

גורמים צבאיים בקהיר הוסיפו כי בימים הקרובים תישלח תגבורת אווירית נוספת לשדה התעופה בעיר אל-עריש הסמוכה לרצועת עזה. גורם ביטחוני בכיר טוען כי לא נתקבלה בקשה לפרישת כוחות נוספים, ולא ניתן אישור כזה. "לא אישרנו כניסת כוחות מצריים נוספים לחצי האי סיני ולא טנקים", הדגיש הגורם.

בתגובה לפיגוע, פרסם צבא מצרים הודעה שבה כתב כי חוליית הטרור שתקפה את החיילים המצרים כללה 35 פעילים חמושים. "אותה חולייה קיבלה סיוע מרצועת עזה כשבמקביל למתקפה שיגרו חמושים מרצועת עזה רקטות לעבר אזור מעבר כרם שלום", נכתב. "מי שביצע את המתקפה אתמול הם אויבי המולדת. אנו מבטיחים לעם המצרי להביס את מי שינסה לפגוע בנו".

הנגמ"ש שנפגע בניסיון החדירה לישראל. דובר צה"ל
הנגמ"ש שנפגע בניסיון החדירה לישראל/דובר צה"ל

לאור הפיגוע הקשה, הולכים ומתרבים היום הקולות במצרים הקוראים לשלטונות במדינה לבחון מחדש את הסכם השלום עם ישראל ולדרוש לשנותו, כך שיתאפשר למצרים להכניס כוחות צבא לסיני. השר המצרי לעניינים פרלמנטרים, מוחמד מחסוב, קרא לבחון מחדש את סידורי הביטחון בסיני: "מה שקרה ברפיח המצרית מבטא את הצורך לבחינה מחדש של סידורי הביטחון בסיני. מצרים חייבת לשקם את הכבוד שלה על כל סנטימטר מהשטח שלה".

"יהיה עונש צודק על מות השהידים"

העיתונאית גמילה איסמעיל קראה במפורש לנשיא מוחמד מורסי לבחון מחדש את סעיפי הסכמי קמפ דיוויד. "הדם של אזרחי וחיילים מצרים זועק אליך וקורא לך לבחון מחדש את הסעיפים בהסכמי קמפ דיוויד הנוגעים לזכותנו – שאינה קיימת – לאבטח את סיני ולהוסיף כוחות צבא לכמות המצחיקה שנמצאת באזור".

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, אמר היום כי עד עכשיו אין מספיק מידע בנוגע למבצעי הפיגוע, אולם הבהיר כי בקרוב מאד "תהיה תגובה". בתום פגישה שקיים עם מספר שרים אמר קנדיל: "יהיה עונש צודק על מות השהידים של המולדת, שנהרגו בחודש הרמדאן. נסגור חשבון עם הפחדנים שביצעו את הפיגוע".

משוריין מצרי שרוף שבו השתמשו פעילי ג'יהאד במתקפה נגד מצרים וישראל. רויטרס
גבול ישראל מצרים, היום/רויטרס

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הפיגוע בסיני וכינה אותו "פשע שבוצע על ידי ארגון טרור". דוברו, נביל אבו רודיינה, ציין כי "אבו מאזן והעם הפלסטיני מגנים בתוקף את הפשע שבוצע על ידי ארגון טרור. אבו מאזן ויתר ההנהגה הפלסטינית מביעים שאט-נפש מהטבח הנורא ומבהירים כי הם עומדים לצד העם המצרי. הפיגוע הנורא לא יצליח לפגוע בעומק היחסים בין שני העמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully