וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה משולבת: מחבלים השתלטו על משוריינים מצרים וירו לעבר ישראל

במצרים דיווחו שפעילים ממצרים ועזה השתלטו על כלי רכב משוריינים בסיני, והרגו 15. הם פתחו באש במעבר כרם שלום, במקום נרשמו חילופי אש מול צה"ל, ושישה מחבלים נהרגו

צילום: שי מכלוף,דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

מתקפת טרור משולבת בדרום: מחבלים, שלפי דיווחים במצרים הצליחו להשתלט על כלי רכב משוריניים מצריים בסיני, תקפו אמש (ראשון) את מעבר כרם שלום שבגבול הרצועה. אחד מהם התפוצץ, ופער חור בגדר, והאחר נפגע על ידי חיילי צה"ל. מתוך הרכב האחרון יצאו מחבלים חמושים, ועל פי החשד, שמונה מהם נכנסו דרך החור שבגדר לשטח ישראל. במקום נפתחו חילופי אש כבדים, ושישה מחבלים נהרגו. לא נרשמו נפגעים בקרב כוחותינו, הסורקים כעת את השטח בחיפוש אחר מחבלים שהצליחו לחדור לשטח ישראל.

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי אישר כי קבוצת מחבלים מסיני השתלטו על מוצב מצרי, הרגה 15 שוטרים מצרים וגנבו מהם שני כלים משוריינים. שני הכלים עשו את דרכם למעבר, אחד מהם התפוצץ והשני חדר לשטח ישראל, והותקף מהאוויר על ידי חיל האוויר. גורמים צבאיים מסרו כי דקות אחדות לפני ההתקפה על המשוריין השני הצליחו מספר מחבלים להימלט מהכלי ולרוץ כשהם חמושים לכיוון היישוב יבול. עוד ציינו הגורמים כי באזור השטח החקלאי של היישוב יבול התנהלו קרבות אש בין חיילי צה"ל, לוחמי ימ"מ והמחבלים. כעבור 20 דקות של כיתור המקום נהרגו המחבלים. האירוע הסתיים וכוחות הביטחון מבצעים סריקות כדי לאתר מחבלים נוספים.

מתקפת הטרור בסיני, שלב אחר שלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות התקרית, כינס נשיא מצרים מוחמד מורסי ישיבת חירום ביחד עם המועצה הצבאית העליונה. גורם ביטחוני מצרי בכיר אמר לאתר המצרי "אל-יום א-סאבע", כי פעילי ג'יהאד מעזה וממצרים עומדים מאחורי הפיגוע. לדבריו, הפעילים המצרים באו מהאזורים אל-מהדיה וג'בל חלאל. הגורם טען כי החמושים שהגיעו מעזה ניסו לברוח חזרה דרך המנהרות לאחר שביצעו את הפיגוע, אולם הם נבלמו על ידי צבא מצרים.כמו כן, משרד הפנים בממשלת חמאס הודיע על העלאת הכוננות בקרב מנגנוני הביטחון לאורך הגבול עם מצרים מחשש לניסיונות הסתננות לתוך רצועת עזה. בנוסף הודיע משרד הפנים על סגירת כל מנהרות ההברחה לאורך הגבול מחשש להסתננויות. "אנו עוקבים אחר האירועים המעצרים בגבול", נמסר. לדבריו, האצבע המאשימה מופנית לישראל "משום שהיא מנסה לפגוע בביטחונה של מצרים ולעורר מלחמות אחים בין העם המצרי לבין תושבי עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחבלים חטפו משוריינים מצרים ופתחו באש לעבר ישראל. דייב בוימוביץ'
בצה"ל סורקים אחר מחבלים שחדרו לשטח ישראל/דייב בוימוביץ'

מדיווחים שונים עולה כי בתקיפה במצרים נהרגו כ-15 קצינים וחיילים מצרים. במקביל דיווחו כי צה"ל ירה באוויר כדי להזהיר את החמושים ובמקביל שיגר מסוקים ונגמ"שים לאזור הגבול. המקורות המצרים העריכו כי החמושים שביצעו את המתקפה על המוצבים המצרים משתייכים לאחד מארגוני הג'יהאד העולמי ובראשם ארגון אל-קאעדה. גורם ביטחוני מצרי אמר לאתר החדשות המצרי "מסראווי" כי 11 חיילים מצרים נהרגו ועוד כמה אחרים נחטפו על ידי החמושים. לדבריו, המתקפה אירעה בסמוך למעבר כרם שלום - מצדו המצרי של הגבול. זאת לאחר שהחמושים השתלטו, לדבריו, על שני טנקים. המתקפה על הבסיס המצרי אירעה בדיוק בזמן ארוחת שבירת הצום המתקיימת מדי ערב בחודש הרמדאן.

מוקדם יותר: חיסול בעזה

מושל מחוז צפון סיני, הגנרל עבד אל-ווהאב מברוק, הורה לשלוח 15 רכבי הצלה למקום ולהעביר את הפצועים לבית החולים באל-עריש. כוחות צבא מצרים התפרשו בכוחות מתוגברים במקום כדי לאתר את החמושים.

בתוך כך, עשרות פצצות מרגמה נורו לעבר שטח ישראל באזור המועצה האזורית אשכול ומעבר כרם שלום שברצועת עזה. בעקבות הירי, התושבים התבקשו להישאר בבתיהם. לא ידוע על נפגעים או על נזק שנגרם כתוצאה מנפילת הפצצות.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, קיים אמש הערכת מצב עם אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, ראש אגף המבצעים, אלוף יעקב אייש וראש השב"כ יורם כהן כדי לדון בהתפתחויות בדרום הארץ, והורה לתגבר כוחות מחשש להתפתחויות במהלך הלילה.

מוקדם יותר נשמע פיצוץ עז במועצה האזורית שער הנגב. כמה דקות קודם לכן נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ובמספר קיבוצים במועצה האזורית שער הנגב, וככל הנראה רקטה נפלה בשטח פתוח. לא ידוע על נפגעים או על נזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ. הפלסטינים דיווחו הערב גם על תקיפה שביצעו מסוקים ישראליים באזור שדה התעופה דהנייה בדרום רצועת עזה.

בצהריים נפגעו שני פעילים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממיות, חטיבות סלאח א-דין, בתקיפה של חיל האוויר ברצועת עזה. כך אישרו גורמים צבאיים. מקורות פלסטיניים דיווחו כי כלי טיס ישראלי שיגר טיל לעבר אופנוע שעליו רכבו שני הפלסטינים, בשכונת תל סולטן ברפיח. אחד הנפגעים הוא אחמד איסמעיל, שהיה יעד מודיעיני בכיר של השב"כ, שתחילה נפצע באורח קשה ופונה לבית חולים בדרום הרצועה.

בתקיפה נהרג עיד עוכל חג'אזי, בן 22, שמותו נקבע במקום. על פי המידע המודיעיני שהיה ברשות מערכת הביטחון, השניים היו אחראים לפיגוע לפני מספר שבועות נגד עובדי קבלן שעמלו על בניית הגדר בגבול ישראל-מצרים, במסגרתו נהרג אזרח ישראלי. על פי המידע, השניים התכוונו לבצע פיגוע נוסף בימים הקרובים נגד מטרות ישראליות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ בעקבות האירועים בדרום, ואמר כי "בזכות הפעילות הנחושה של צה"ל והשב"כ סוכל פיגוע גדול נגד אזרחי ישראל". כמו כן, במערכת הביטחון שיבחו את המידע המודיעיני המדויק, שהצליחו בשירות הביטחון הכללי להביא לצה"ל אודות פיגוע שעשוי היה להתבצע בימים הקרובים: "כוחות מיוחדים של צה"ל בסיוע כוחות חי"ר, שריון וחיל האוויר נערכו לפיגוע על בסיס מידע מודיעיני מדוייק של שירות הביטחון הכללי".

צה”ל תקף בעזה, שני מעורבים בפיגוע בגדר נפגעו

עדכון ראשון: 20:22

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully