וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני: "מניעת גרעין אירני - אינטרס אמריקאי עליון"

טל שלו

29.7.2012 / 19:26

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית שב והדגיש את מחויבותו לביטחון ישראל נוכח איום הגרעין האירני. הוא גם שלח ביקורת מרומזת לאובמה: "ריחוק מדיני מחזק אויבי ישראל"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"היהודים היו עדים לאחד הפשעים המפלצתיים בהיסטוריה והפכו את ישראל לאחת הדמוקרטיות המפוארות עלי אדמות. והיום, כשמנהיגי אירן מכחישים את השואה ורוצים למחוק את ישראל מהמפה - רק התמימים יטענו שמדובר באמירה חסרת משמעות" - כך אמר הערב (ראשון) המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, במסיבת עיתונאים במשכנות שאננים בירושלים, במסגרת ביקור בן יומיים בישראל. רומני,הבהיר כי הוא שמח לשהות ב"ירושלים בירת ישראל" - זאת על רקע ביקורת הולכת וגוברת כלפי הממשל האמריקאי שאינו מכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל. נתניהו אימץ את ברכתו של רומני ובארוחת הערב שקיימו השניים לאחר מכן, אמר ראש הממשלה לידידו האמריקאי: "כפי שאמרת - ירושלים היא בירת ישראל וירושלים תמיד תהיה בירת ישראל".

רומני הדגיש כי "האירנים רוצים לראות מי יתנגד להם ומי יפנה מבטו. המסר שלי לעם בישראל ולעם באירן הוא זהה: 'אנחנו לא נפנה את מבטנו, שכן אנחנו מחויבים לישראל'. לדבריו, אירן מממנת את הטרור והיא הגורם העיקרי לאי-היציבות בעולם, ולנו המחויבות לפעול נגד מטרותיה. אין לנו שום סיבה לסמוך על משטר אירני שברשותו נשק גרעיני, עלינו למנוע זאת וזה חייב להיות האינטרס הביטחוני העליון שלנו".

מיט רומני בישראל - כותרות אחרונות:
נתניהו: "דרוש איום צבאי על אירן"; רומני: "מאמץ עמדותיך"
למה ביטל רומני פגישה עם יחימוביץ' ברגע האחרון?

מיט רומני מבקר בכותל, ירושלים. עומר מירון, עומר מירון
ביקר בכותל בתשעה באב. רומני/עומר מירון, עומר מירון

רומני הדגיש כי "ריחוק דיפלומטי וביקורת פומבית מחזקת את אויבי ישראל", אמירה שמהווה ביקורת מרומזת על המתיחות הפומבית והמתוקשרת שאפיינה יחסי ממשל אובמה עם ממשלת נתניהו, שהיו חלוקים בסוגיית ההתנחלות, הסוגיה המדינית וכן, על פי דיווחים, נחלקו בדרך ההתמודדות עם הגרעין האירני. הביקורת המרומזת על אובמה מנוגדת לכלל בלתי כתוב בפוליטיקה האמריקאית, לפיו לא תוקפים נשיא מכהן בנושאי מדיניות חוץ על אדמה זרה.

ברקע פתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון, אמר רומני כי "כולנו זוכרים את 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו בטבח באולימפיאדת מינכן 72'". "בין האומות שלנו מפרידים 5,000 מיילים", הסביר רומני, "אבל אני לא יכול למצוא מקום שקרוב יותר לעמדותיי וערכיי מאשר ישראל".

רומני ורעייתו המשיכו לסעודה לציון סיום צום תשעה באב, יחד עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, בסיומה של מסיבת העיתונאים אליה הגיע גם המיליארדר היהודי-אמריקאי, שלדון אדלסון, יחד עם רעייתו. אדלסון, בעלי החינמון "ישראל היום", הוא מתורמיו העיקריים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובחודשים האחרונים תרם מעל למאה מיליון דולרים לקמפיין של רומני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully