וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופת המחבל מבורגס נותחה, מצוד אחר מחבל נוסף

יהושע בריינר, שליח וואלה! לבורגס

21.7.2012 / 0:01

כלי תקשורת בבולגריה מדווחים כי המשטרה טרם הצליחה לקבוע את זהות הגופה שברשותה. שליח וואלה! לבורגס מוסר כי במקביל פרסמה המשטרה קלסתרון של אדם החשוד כי סייע למחבל

צילום: קובי אליהו, ערן גילאוורג עריכה: אמיר קוטיגרו, מיכאל ברגמן

כלי תקשורת בבולגריה דיווחו אמש (שישי) כי המשטרה מחפשת אחר חשוד נוסף במעורבות בפיגוע בשדה התעופה בבורגס. לפי כמה דיווחים, מתנהל מצוד אחר אדם החשוד שסייע למחבל שפוצץ את המטען באוטובוס התיירים הישראלים. שליח וואלה! לבורגס מדווח כי במקביל, הפיצה המשטרה בבתי המלון בבורגס ובסביבתה קלסתרון של החשוד. עוד נמסר, כי החשוד מחזיק ככל הנראה בדרכון אמריקאי.

במקביל, ממשיכים אנשי מוסד ושב"כ לחקור את הפיגוע, בשיתוף פעולה עם ה-CIA והאינטרפול. לפי כמה דיווחים, נמצא כי המחבל נשא מטען חבלה במשקל שלושה קילוגרמים.

המשטרה מנסה לעלות על עקבותיו של המחבל, שכנראה הגיע לבולגריה בתחילת השבוע. לפי התביעה במדינה, בין היתר נחקר נהג מונית שהסיע את המחבל, אך לפי עדותו - שהוצלבה עם עדות נוספת של בעל סוכנות רכב - עדיין לא ברור אם המחבל דיבר במבטא ערבי. דווח כי הוא נשא עמו כסף רב בשטרות של 500 אירו.

שר הפנים הבולגרי, צווטאן צווטנוב, אמר כי לא ניתן לשלול אפשרות שבפיגוע היה מעורב יותר ממחבל אחד. בשיחה עם כתבים, השר מחה על הגדרת ארצו כ"יעד רך" על ידי כלי תקשורת בישראל, ואמר כי המחבל אינו אזרח בולגריה.

ערב שבת בבורגס, הישראלים חוששים בעיקר לגורל המסיבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום שהופץ אמש, בו לכאורה נראית גופת המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקרים עדיין מתקשים לקבוע את זהותה של הגופה שבידיהם, ככל הנראה גופת המחבל. כמה אתרי חדשות בבולגריה ציטטו אמש מקורות שהשתתפו בנתיחת הגופה ואמרו כי נלקחו ממנה דגימות דם ודי-אן-איי. נמסר כי עורו בהיר, שיערו קצר ועיניו כחולות, ודווח כי הפאה שחבש אותרה במרחק 25 מטרים ממקום הפיצוץ. לפי חלק מהדיווחים, שלא ברור מי מסר אותם, בשל הכוויות שלגופו של המחבל, המשטרה סברה תחילה שמדובר באדם בעל חזות כהה או מזרחית. במהלך הנתיחה התברר כי מדובר באדם בעל "חזות אירופית", וכי עורו בהיר יותר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדם החשוד כמחבל ורישיונו המזויף, בשדה התעופה לפני הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר אתמול שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, כי "הפרטים הספציפיים של הפיגוע בבולגריה עדיין נחקרים, אבל בהחלט יש כאן דפוס דומה להתקפות של חיזבאללה ואירן בחודשים האחרונים". ב"ניו יורק טיימס" דווח מפי בכיר בממשל, כי וושינגטון שותפה להערכת המודיעין הישראלית, לפיה טהרן וחיזבאללה אחראים לפיגוע בבורגס.

שפירו הדגיש כי בעוד לא ניתן לקבוע בוודאות את פרטי האירוע בבולגריה, "אנחנו יודעים שהישראלים היו מוקד להתקפות טרור פעמים רבות בעבר ולאחרונה היו מספר התקפות שנושאות סימני זיהוי של מעורבות חיזבאללה ואירן. אנחנו בהחלט רואים סממנים ודפוס דומה להתקפות אלה, ואנחנו עובדים בתיאום ובאופן הדוק עם ישראל ומדינות אחרות כדי להתמודד עם הנושא".

(עדכון ראשון: 21:00)

לקריאה נוספת
שגריר ארה"ב: עקבות הפיגוע מובילים לחיזבאללה
"המחבל לא הצליח לשכור מכונית בשל רישיונו המזויף"
האם המחבל הוא אזרח שבדי שהיה עצור בגואנטנמו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully