וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפינוי בחברון: חשש מגל פעולות נקם בשטחים

כוחות הביטחון הונחו להגביר ערנות במוקדי החיכוך בין מתנחלים לפלסטינים מחשש לפרובוקציות. נתניהו הבהיר: "מחזקים את היישוב היהודי בחברון, אבל תוך שמירה על החוק"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

במערכת הביטחון מעריכים הערב (רביעי) כי למרות שפינוי "בית המכפלה" בחברון עבר בשקט, יפעלו גורמי ימין קיצוני לבצע פרובוקציות וינסו להוציא אל הפועל סדרת פעולות טרור יהודי בשטחי יהודה ושומרון נגד אזרחים פלסטינים וכוחות הביטחון. צה"ל, משטרת ישראל ואנשי המינהל האזרחי הונחו להגביר ערנות במוקדי החיכוך בין מתנחלים לאוכלוסייה פלסטינית.

בלי התנגדות: פונה "בית המכפלה" בחברון. רויטרס
חשש שמתנחלים ינסו לנקום את הפינוי. בית המכפלה היום/רויטרס

גורם ביטחוני בכיר התייחס לפינוי המבנה ואמר: "אזרחים שיודעים שרכשו את המבנה כחוק, לא פולשים למבנה ואז מציגים מסמכים. יש תהליך מסודר, והם מכירים אותו. מישהו כאן בחר להציב למדינה עובדות בשטח, ולנו לא הייתה כוונה למצמץ בנושא".

הגורם הסביר מה התרחש מאחורי הקלעים. "קיבלנו ערימות של מסמכים ומהר מאוד הבנו שבכוונת מכוון הם העריכו שהיועצים המשפטיים יעברו על זה במשך שבועות והזמן יחלוף. התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן. אם הם יציגו מסמכים כשרים בעתיד אז הם יוכלו לחזור למבנה".

אחרי הביקורת כלפי שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למהלך. בהודעה שפרסמה לשכתו נכתב: "העיקרון שמנחה אותי הוא לחזק את היישוב היהודי ביהודה ושומרון ובחברון, עיר האבות. אבל יש עיקרון אחד שאנחנו שומרים עליו, ואנחנו עושים הכל תוך שמירה על החוק, ונמשיך לעשות זאת".

נתניהו הדגיש כי היום הנחה להסדיר את מעמד היישובים סנסנה, ברוכין ורחלים, ביקש מהיועץ המשפטי לפעול שגבעת האולפנה בבית אל לא תפונה.

"תרגיל ההטעיה של ברק הצליח"

"בית המכפלה" בחברון פונה בצהריים על ידי כוחות גדולים של מג"ב ויס"מ. לדברי המשטרה, הפינוי התנהל ללא שימוש בכוח, וללא אלימות מצד התושבים שפלשו למקום בשבוע שעבר, אחרי שרכשו את הבניין מאיש קש. טרם יציאת תשעת הדיירים שנותרו במקום, ניהל הצוות הפורץ משא ומתן עמם, בניסיון לשכנע אותם להתפנות ללא שימוש בכוח. בצה"ל מתכוונים לסגור ולאטום את הבית עד שתתקבל הכרעה משפטית בנוגע לעתידו.

כאמור, גורמי ימין הפנו אצבע מאשימה כלפי שר הביטחון כאחראי לפינוי. "תרגיל ההטעיה של ברק הצליח", אמר נועם ארנון מהיישוב היהודי בחברון, "שר הביטחון הצליח להרדים את האויב, והפר הבנות שהיו לנו עם ראש הממשלה. אהוד ברק יכול לסמן 'וי' נוסף על מבצע חשאי, רק חבל שהוא התבלבל מיהו האויב האמיתי. שוב הוכח שמי ששולט בממשלה הם אנשי השמאל הקיצוני". יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, אמר כי "נתניהו חטא פעמיים כלפי תושבי חברון – במעשה הרמייה ובהליכתו אחרי ברק, איש קש העומד בראש מפלגת קש".

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il
לפנייה לכתבת טל שלו: tal_sh@walla.net.il

עוד על הפינוי בחברון
פונה "בית המכפלה" בחברון: "לא נאפשר הפרת החוק"
לשכת רה"מ: הפינוי לא היה מחטף, נתניהו ידע מראש
דרישה בליכוד: להעביר את תיק הביטחון ליעלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully