וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על הקיפאון בתהליך המדיני: הפלסטינים אשמים

פנחס וולף

12.3.2012 / 22:00

הפוליטיקאי הטרי תקף בנאום שנשא באוניברסיטת ת"א את הקולגות החדשות: "הפוליטיקאים הנוכחיים לא כאלה מוכשרים" ורמז על הרשימה העתידית: "בלי פוליטיקאים מכהנים, הרבה נשים"

קובי אליהו

(צלם: קובי אליהו; עריכה: מיכאל ברגמן)

כחלק מהכנת הקרקע לקריירה הפוליטית עליה הצהיר באחרונה, התארח הערב (שני) יאיר לפיד במפגש המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל אביב, בה הציג את משנתו הפוליטית בדברים שנשא בנושא "שינוי סדר העדיפויות כאתגר לאומי". את דבריו פתח לפיד בהתייחסות להסלמה בדרום ואמר כי "ישנם מיליון אזרחים תחת מתקפה, ואני שולח חיבוק גדול של הזדהות לתושבי הדרום שמשלמים את מחיר המלחמה ההכרחית של צה"ל בטרור".

לדבריו, במציאות הנוכחית לא קיימות סיבות רבות לאופטימיות, שכן "אין אפילו קצה קצהו של משא ומתן לשלום, החלטנו שאנחנו מעבירים את הבעיה לדור הבא כי אין לנו חשק לטפל בה". לפיד אף ציין כי הצד הישראלי אינו האשם במבוי הסתום אליו נקלע הליך המשא ומתן, ואמר כי "רוב האשמה רובצת על הצד הפלסטיני, אני לא בטוח שהם, כעם, בשלים לעשות איתנו שלום. בינתיים אנחנו נותנים לקיצוניים משמאל ומימין לתת פתרונות הזויים שייגמרו במדינת כל אזרחיה - היא סוף הרעיון הציוני".

יאיר לפיד, אוניברסיטת תל אביב. נמרוד סונדרס
"ממשלה של 40 שרים וסגני שרים זו שחיתות". לפיד בכנס העסקי-אקדמי/נמרוד סונדרס

לפיד שב והזכיר את ארבעת עקרונותיו: שינוי שיטת הממשלה, לפיה ראש המפלגה הגדולה ביותר ימונה לראש הממשלה, והעלאת אחוז החסימה ל-6% "כדי שמפלגות סקטוריאליות יצטרכו להתאחד, ולא כמו במצב הנוכחי שבו מפלגות ערביות מתחרות ביניהן מי תהיה זו שתשנא את ישראל יותר".

העיקרון השני אותו הציג לפיד הוא ביטול חוק טל ו"חוק נהרי" הפוטר חרדים מלימודי הליב"ה; מלחמה בפשיעה הוא העיקרון השלישי, אותו הרחיב לפיד גם למאבק בשחיתות הממסדית וטען כי "גם ממשלה של 40 שרים וסגני שרים זו שחיתות"; ובעקרון הרביעי הדגיש את החשיבות בשינוי סדרי העדיפויות בתקציב המדינה.

לא יהיה אף פוליטיקאי מכהן ברשימה

לפיד ביקר את יחסם של הקולגות החדשות שלו, ואמר לנוכחים כי "אם רק תנסו - יתנפלו עליכם גדודי-גדודים של פוליטיקאים קטנים וציניים, שינסו לחפש עליכם לכלוכים". על אף שזה, לטענתו, מה שעבר בחודשיים האחרונים, הוסיף כי "אין ממה לפחד, שכן הם לא כאלה מוכשרים וזה לא כזה נורא. יש כוח לתפיסת עולם שאומרת שהגיע הזמן להתייצב בפני המציאות ולשנותה".

כשנשאל מדוע אינו חושף את השמות המרכיבים את רשימתו, ענה כי "אני מניח שאנחנו עומדים תשעה חודשים עד שנה לפני הבחירות הבאות, לכן מבחינה אסטרטגית יהיה לא נכון לחשוף זאת כעת". עם זאת, גילה לפיד כי "לא יהיה אף פוליטיקאי מכהן ברשימה, אלא רק אנשים שעשו משהו במדינה". "אני בעד אפליה מתקנת לנשים, לכן אדאג שברשימה יהיה מספר גבוה, ככל הניתן, של נשים", הוסיף לפיד.

עוד בנושא
לאור הביקורת: הנוסח של "חוק לפיד 2" שונה ואושר
חוות דעת משפטית של הכנסת: "חוק לפיד 2 לא חוקתי"
בעקבות "פרשת התארים" של לפיד: בר אילן תיקנס?

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully