וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלמי: "לא ניתן לישראלים לחיות בביטחון"

ניר יהב

11.3.2012 / 0:02

שר החוץ המצרי קרא לישראל לעצור מיד את המתקפות בעזה, ואבו מאזן הבטיח לשלוח לנפגעים סיוע רפואי. במקביל, יצאה משלחת של חמאס למצרים לדון בחידוש הרגיעה

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

ההסלמה ברצועת עזה כבר מכה גלים באזור: שר החוץ המצרי, מוחמד עמר, גינה אתמול (שבת) את תקיפות חיל האוויר ברצועה, בהן נהרגו עד כה 15 פלסטינים. עמר קרא לישראל להפסיק את המתקפות באופן מיידי, והוסיף כי ארצו "נסערת מהמתקפות הישראליות". לדבריו, מצרים משקיעה מאמצים רבים כדי להביא לסיום ההסלמה ולשים קץ לשפיכות הדמים בעזה. גם שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עות'מאן, הצטרף לקריאות וסיפר כי ארצו משקיעה מאמצים רבים כדי "לשים קץ להסלמה הישראלית ולהשיב את הפסקת האש על כנה".

הג'יהאד האיסלמי הודיע אמש כי המערכה עם ישראל פתוחה "אפילו ברגעים של רגיעה". בכיר הארגון אחמד מדלל אמר כי "האויב הוא זה שתמיד יוזם את הפרת הרגיעה כשהוא מסלים את מתקפותיו נגד בני העם הפלסטיני. לאור זאת איננו יכולים לתת לו רגיעה ללא תמורה. לא ניתן לישראלים את ההזדמנות לחיות בביטחון בזמן שבני עמנו כורעים תחת נטל ההפגזות". הוא הוסיף וציין כי לארגונו שמורה הזכות להגיב על "פשעי הכיבוש" והתגאה בכך שהזרוע הצבאית של הג'יהאד "יצרה מאזן אימה עם ישראל". לדבריו, "הג'יהאד הוא זה שיוזם". עוד הוסיף כי כל רגיעה חדשה "תגובש לפי דרישות פלגי ההתנגדות".

במקביל, משלחת של חמאס בראשות בכיר הארגון ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, יצאה אמש מרצועת עזה לכיוון קהיר. אתר חדשות מצרי דיווח כי בנוסף לא-זהאר, חברים במשלחת גם בכירי הארגון מחמוד אל-ארא וחאלד אבו סידו. על פי הערכות, המשלחת תדון עם המצרים על דרכים לחדש את הרגיעה, וכן על המחסור בדלק הקיים ברצועה.

עשרות אלפים בהלווית מזכ"ל ועדות ההתנגדות

בגדה המערבית, נראה כי גם הרשות הפלסטינית מנסה להושיט יד לתושבי עזה ולהעניק סיוע לממשלת חמאס. יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הורה למשרד הבריאות הפלסטיני לשגר תרופות לרצועת עזה לאור ההסלמה באזור. מלשכתו של אבו מאזן דווח כי יו"ר הרשות זימן את שר הבריאות בממשלתו, פתחי אבו מרלי, והורה לו לשלוח באופן מיידי את התרופות החסרות ברצועה ולהעבירן לתושבים. ראש שירותי החירום ברצועת עזה, ד"ר אדהם אבו סלמיה, אישר כי אכן קיבל שיחת טלפון מלשכתו של אבו מאזן, בה הובטח לו כי הציוד הנדרש יועבר בקרוב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הלווית ההרוגים הפלסטינים מתקיפות חיל האוויר מרץ 2012. רויטרס
פלסטינים מתאבלים במהלך הלוויתם של ההרוגים בעזה, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר אתמול השתתפו עשרות אלפי בני אדם בהלוויתו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית זוהיר קייסי, המכונה "אבו איברהים", וכן בהלוויתו של מחמוד חנני, פעיל בארגון ומי ששוחרר באחרונה במסגרת עסקת שליט. חיסולם של השניים שלשום על ידי ישראל הוביל לירי עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום. המשתתפים בהלוויות, אשר נערכו ברפיח ובצפון הרצועה, קראו לפלגים החמושים לנקום בישראל על החיסולים וכן על ההרוגים ברצועה מאז החלה ההסלמה בדרום.

מקורות פלסטינים דיווחו כי פעיל בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית נהרג מוקדם יותר אתמול בתקיפה של חיל האוויר מזרחית לרפיח שבדרום הרצועה. על פי הדיווח, חיל האוויר ירה טיל לעבר רכב מסוג "טוק-טוק" שנע באזור בראהמה ברפיח, וכתוצאה מכך נהרג מאג'ד אבו שאויש, פעיל בחטיבות סלאח א-דין, ונפצעו שלושה בני אדם נוספים – שניים מהם באורח קשה מאד.

"כיפת ברזל יירטה קרוב ל-30 רקטות"

גל ההסלמה החל לאחר שביום שישי אחר הצהריים, חיסל חיל האוויר את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי ואת הפעיל מוחמד חנני, בתקיפת מכונית ממערב לעיר עזה. בתגובה לחיסול קראו חטיבות סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של וועדות ההתנגדות, להגיב "בכל הכוח" על החיסול - אשר אכן גרר ירי רקטי כבד לעבר ישראל. עד כה נורו מרצועת עזה 116 רקטות, מתוכן 33 יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל".

מניין ההרוגים הפלסטינים מאז החלה ההסלמה ברצועה, עומד כעת על כ-15 בני אדם, רובם פעילים בזרועות הצבאיות של הג'יהאד האיסלמי ושל ועדות ההתנגדות העממית. שני הארגונים הבטיחו להגיב בעוצמה על חיסול פעיליהם, ואף הזרוע הצבאית של חמאס הבהירה כי לא תשב בחיבוק ידיים לנוכח ההסלמה הנוכחית. "ברשותנו אמצעים שעלולים להכיב לישראל", הבהיר דובר הזרוע, אבו עוביידה. דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, אמר אתמול כי "כל 15האזרחים שנהרגו במתקפות השונות הם פעילי טרור. אף אחד מהם לא אזרח תמים".

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
ההסלמה גוברת: 17 רקטות מהבוקר, 15 הרוגים בעזה
אין לימודים בבאר שבע; ברק: "זה עלול להימשך ימים"
עשרות רקטות נורו לעבר אשדוד, באר שבע ויישובי עוטף עזה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully