וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "נתניהו ואובמה לא דנו בפצצות חודרות-בונקרים"

9.3.2012 / 0:10

הממשל האמריקאי הכחיש את הפרסום אתמול במעריב לפיו נרקמה בין ישראל לארה"ב הסכמה על מכירת פצצות מסוג זה לישראל בתמורה לדחיית התקיפה. "הנושא לא עלה בשיחה"

הבית הלבן מכחיש דיווחים לפיהם הנשיא ברק אובמה שוחח בפגישתו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על אספקת פצצות חודרות-בונקרים לישראל ומטוסי תדלוק שיוכלו לשמש במתקפה אפשרית באירן. דובר הבית, ג'יי קרני, אמר אמש(חמישי) כי "בפגישה לא עלה כל הסכם ולא גובשה כל הסכמה". דבריו של קרני נאמרו על רקע פרסום אתמול בעיתון מעריב לפיו נרקם בין וושינגטון לירושלים הסכם לפיו ארצות הברית תספק לישראל פצצות חודרות-בונקרים, ואילו ישראל מצדה תדחה את התקיפה נגד מתקני הגרעין של אירן למועד מאוחר יותר.

בתוך כך, ראש הסוכנות הבינלאומי לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמאנו, אמר מוקדם יותר כי אירן לא יצרה קשר באופן רשמי עם הסוכנות בנוגע לגישת פקחים למתקן הצבאי בפרצ'ין. סבא"א ביקשה גישה לפרצ'ין כחלק מבדיקת החשדות על כוונות אירן לייצר נשק גרעיני, אך לא נענתה במהלך סבב השיחות בחודשיים האחרונים. אמאנו אמר אתמול כי גם הוא קרא את דיווחי התקשורת באירן על השינוי בעמדתה בנושא, "אך לא הייתה כל תקשורת רשמית עמנו".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לנושא האירני ובראיון לערוצים 2 ו-10 הבהיר כי ישראל טרם קיבלה החלטה אם לתקוף את מתקני הגרעין של אירן, אך הציב לראשונה לוחות זמנים אפשריים למועד התקיפה. נתניהו, שחזר לארץ מביקור בן חמישה ימים בארצות הברית ובקנדה, במהלכו נפגש עם הנשיא ברק אובמה ודן עמו בנושא האיום האירני, הסביר: "אני לא ניצב עם שעון עצר על היד", אמר ראש הממשלה בהתייחס למועד התקיפה, שלפי דיווחים רבים, מתוכננת כבר לחודשי האביב. נתניהו הבהיר כי מועד התקיפה "אינו עניין של ימים או שבועות", אך מנגד, הדגיש כי גם "אין זה עניין של שנים".

לדברי ראש הממשלה, ישראל "תשמח" אם אירן תפסיק את תכנית הגרעין שלה לבדה. "גם אני אשמח", אמר, "אשמח אם הסנקציות יעבדו - מה טוב. אבל אנחנו לא יכולים לדעת, ולא נקבל מצב שלאירן יש נשק גרעיני". הוא הזהיר כי ישראל ניצבת מול "סכנה קיומית". כמו כן, ראש הממשלה השיב למבקריו, שהתריעו כי ההחלטה לתקוף באירן היא החלטה מסוכנת, שעלולה לשאת השלכות חמורות, והתריעו כי ישראל אינה מסוגלת לבצע אותה בעצמה. לדברי נתניהו, "אם לא אקבל את ההחלטה הנכונה, אולי לא יהיה למי להסביר".

המאבק נגד הגרעין האירני - כותרות אחרונות:
נתניהו: "תקיפה צבאית באירן - לא עניין של שנים"
ברווזים, גרעין - והכרעות? על ביקור נתניהו בארה"ב
חשש: ישראל קנתה פצצות חודרות-בונקר פגומות

עדכון ראשון 21:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully