וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מודיעין הודי: "עקבות הפיגוע מובילים לאירן"

מחקירת הפיגוע שאירע בלב הבירה ההודית עולה כי יתכן אף שאירן משתפת פעולה עם הקבוצה שהוציאה את הפיגועים במומבאי לפועל. "למרות העוינות לשיעים הם משתפים פעולה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

העקבות מהפיגוע שאירע היום בהודו במהלכו נפגעה טל קורן-יהושע, אשת נציג משרד הביטחון הישראלי בשגרירות בהודו מגיעים לאירן, ויתכן אף לארגון הטרור "לשקאר א-טייבה" – כך העריך אמש (שני) מקור מודיעין בהודו. ב"טיימס אוף אינדיה" העריך הגורם כי יתכן שהקבוצה הסונית הקיצונית המזוהה עם אל-קאעדה, שהוציאה לפועל את הפיגועים במומבאי בחודש נובמבר 2008 שיתפה פעולה עם יריביה השיעים המרים (הכוונה כנראה לאירן), משום שהשנאה העזה לישראל "שאיננה פוסקת" מאפשרת לה לעשות כן.

מתיעוד מצלמות האבטחה נראה אלמוני לבוש במעיל חום מתהלך מסביב בניין השגרירות הישראלית כחצי שעה לפני הפיגוע, אולם המצלמות לא הצליחו לתעד את מספר הרישוי של האופנוע בו נסע המתנקש. לאחר מכן, ככל הנראה, עלה הרוכב על האופנוע והחל לעקוב אחר רכבה של קורן-יהושע. במהלך הנסיעה הוא הצמיד "חפץ" למכונית ומספר שניות לאחר מכן אירע הפיצוץ.

בתוך כך, מצבה של קורן-יהושע מוגדר על ידי התקשורת ההודית כ"קריטי". היא נפגעה ממספר רסיסים בעמוד השדרה ועברה ניתוח להוצאת הרסיסים מגופה. בסיום הניתוח תיערך הערכת מצב רפואית בהשתתפות גורמי רפואה ישראלים, ואז יוחלט האם להטיסה לישראל להמשך הטיפול.

"ישראל יזמה את הפיגועים"

"הודו תעשה כל מאמץ למצוא את האחראים לפיגוע ולהביאם לדין ותספק את כל האבטחה הנדרשת לשגרירות ישראל והדגיש את החשיבות שמייחסת הודו לידידותה עם ישראל ולחיזוק הקשרים בין המדינות", כך אמר אתמול שר החוץ ההודי, סומנהאלי מלייאה קרישנה, בשיחה עם שר החוץ הישראלי אביגדור ליברמן. ליברמן הודה לשר קרישנה ואמר לו כי הודו היא אכן ידידה אמיתית, וכי "אנו בטוחים כי ממשלת הודו תנקוט את כל הפעולות הנדרשות על מנת לתפוס את המחבלים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול בצהריים לפיגועים. "בחודשים האחרונים היינו עדים לניסיונות לפגוע באזרחי ישראל וביהודים בשורה של מדינות", אמר ראש הממשלה. "בכל המקרים הצלחנו לסכל הפיגועים בשיתוף המקומיים. בכל המקומות השותפים היו אירן וחיזבאללה. היום היינו עדים לפיגוע בניו דלהי וגיאורגיה. אירן העומדת מאחוריהם היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ביד חזקה, בשיטתיות ובאורך רוח נגד הטרור שמקורו באירן".

מנגד, התגובה האירנית לא איחרה לבוא: דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפראסט, אמר כי ישראל בעצמה היא שהוציאה לפועל את הפיגועים נגד רכבי שגרירויותיה היום בניו דלהי בירת הודו ובטביליסי בירת גאורגיה, "במטרה לחבל ביחסי אירן עם שתי המדינות", כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית הממלכתית IRNA. מהמנפראסט דחה בתוקף את ההאשמות שנשמעו בישראל לגבי המעורבות האירנית בפיגועים, טען וכי ישראל היא שיזמה אותם, כ"מלחמה פסיכולוגית" נגד אירן. התנהלות כזו, לדבריו, משקפת את "טבעה המו?לד של תל אביב". "אירן מגנה את הטרור בכל תוקף", סיכם, "ואירן הייתה קורבן למעשי טרור".

מתקפה על שגרירויות ישראל - כותרות אחרונות:
אירן: ישראל היא שיזמה את הפיגועים בשגרירויות
שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו
פרשנות: שיטת הפעולה מוכרת? / אמיר בוחבוט

(עדכון אחרון: 23:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully