וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברוב: "אסד הבטיח שהוא מחויב לסיום האלימות"

ביקור שר החוץ הרוסי בדמשק הוליד הבטחות אופטימיות - אך בחומס נמשך בינתיים הטבח. ראש ממשלת טורקיה ארדואן הודיע על יוזמה בינלאומית חדשה של "אלו המתנגדים למשטר בדמשק"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

עוד הצהרות ריקות מדמשק, או פתח אמיתי לפתרון המשבר בסוריה? שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שלישי), בתום ביקורו בסוריה ופגישתו עם הנשיא בשאר אסד, כי אסד "מחויב לחלוטין" למצוא דרך לסיום האלימות במדינה, כך מדווחות סוכנויות הידיעות הרוסיות. מוקדם יותר, עם פתיחת השיחות, צוטט לברוב באומרו כי אסד "מודע לאחריותו".

הסלמה בסוריה - עוד כותרות:
גרמניה: שניים נעצרו בחשד לריגול למען סוריה
שר החוץ של רוסיה לאסד: "אתה מודע לאחריותך"
ארה"ב סגרה השגרירות בסוריה; חומס זועקת לעזרה
בכיר העריקים: צבא סוריה לא ישרוד את פברואר

נשיא סוריה בשאר אסד מארח בדמשק את שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, 7 בפברואר 2012. רויטרס
אסד מארח את לברוב, היום בדמשק/רויטרס

עוד אמר לברוב לאחר הפגישה, על פי הדיווח בסוכנות "אינטרפקס", כי אסד הביע עניין בחידוש משימת משקיפי הליגה הערבית במדינה, שהושעתה לפני כשבועיים עם התגברות גילויי האלימות במדינה, ואף בהרחבתה ובהוספת משקיפים נוספים. "היו לי פגישות מאוד מועילות עם ההנהגה הסורית", צוטט לברוב בסוכנות. "נשיא סוריה אישר לנו כי הוא מחויב לחלוטין למשימה של הפסקת האלימות, ללא קשר למקורה".

השגרירים עוזבים את דמשק בזה אחר זה

על רקע השיחות בדמשק, ולמרות ההבטחות לסיום האלימות, בעיר חומס ממשיך גם היום צבא סוריה להפגיז את השכונות בהם מרוכזים מתנגדי המשטר, שנותקו מחשמל ומקווי התקשורת. לפי דיווחי פעילים בעיר, היום נהרגו בהפצצות בעיר לפחות עוד 19 בני אדם ועוד 40 נפצעו. כמו כן דווח על כמה תקריות אש בין מורדים לכוחות של הצבא שניסו לכבוש אזורים בעיר המוחזקים על ידם.

רכב צבאי שנפגע בלחימה בין צבא סוריה למורדים בעיר חומס, פברואר 2012. רויטרס
ההרג נמשך. חומס, היום/רויטרס

בד בבד, לאחר הודעת ארה"ב אתמול על סגירת שגרירותה בדמשק, ממשיכות מדינות רבות, בזו אחר זו, להודיע על החזרת שגריריהן מסוריה להתייעצות - ובהן בריטניה, צרפת, איטליה, ספרד, בלגיה וכל מדינות המפרץ. גם יפן הודיעה כי היא שוקלת לצמצם את נציגותה בדמשק.

ועוד במישור הבינלאומי - לאחר שנשיא צרפת ניקולא סרקוזי החל לפני כמה ימים לגבש "נתיב עוקף או"ם" להדחתו של אסד, לאחר שהווטו הרוסי-סיני מנע החלטה על כך המועצת הביטחון, אמר היום גם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי ארצו נערכת ליוזמה בינלאומית חדשה נגד סוריה. בדברים שנשא בפני חברי מפלגתו באנקרה, אמר ארדואן כי טורקיה פועלת בשיתוף אם "אלו המתנגדים למשטר בדמשק", בעקבות הווטו באו"ם, אותו כינה "פיאסקו שהעניק למשטר הסורי אור ירוק להמשיך בהרג האזרחים". הוא לא פירט לגבי מהות היוזמה החדשה, או לגבי המדינות השותפות לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully