וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מרוצים ממפקד כוחות יוניפי"ל החדש בלבנון

29.1.2012 / 0:01

מייג'ור ג'נרל פאולו סרה האיטלקי, שנלחם בטאליבן באפגניסטן, מונה בטקס רב משתתפים. בחירתו "משקפת החשיבות שהאו"ם והאיטלקים מייחסים לתפקיד", אמרו במערכת הביטחון

חילופים ביוניפי"ל: הפיקוד הבכיר של כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון ערך אתמול (שבת) טקס רב משתתפים בו מונה פאולו סרה מצבא איטליה למפקד החדש של הכוחות. מייג'ור ג'נרל סרה, המחזיק בדרגה המקבילה לאלוף בצה"ל, החליף בתפקידו את אלברטו אסרטה כיובס מצבא ספרד. בטקס השתתפו שר ההגנה האיטלקי, ג'יאמפלו דימפאולה, ובכירי הממשל הלבנוני.

"בחירתו של הקצין האיטלקי לתפקיד מפקד כוחות יוניפי"ל מסבירה את החשיבות שהאו"ם והאיטלקים מייחסים לתפקיד בניגוד למה שקרה לפני מלחמת לבנון השנייה", אמר גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות והוסיף כי "הוא מגיע בתקופה רגישה מאוד ואנחנו מאמינים שהוא ימשיך לשמור על יציבות בגבול. החיזבאללה ממשיך להתחמש ולבנות תשתית צבאית בכפרים". לצד זאת גורמים במערכת הביטחון בישראל שיבחו את הבחירה במפקד הנכנס והוא אף קיים שיחות לא רשמיות עם גורמים ביטחון בכירים מישראל לקראת כניסתו לתפקיד.

מפקד הכוחות היוצא הוגדר במערכת הביטחון בישראל כקצין מקצועי שהיווה גורם מרסן ופעיל ביותר נגד פעילות טרור בדרום לבנון. על אף המשך התעצמות חיזבאללה בכפרים השיעים והסונים, הוא וזכה לשבחים על תפקודו מול איומי חיזבאללה. עם סיום תפקידו אמר אסרטה כי נוכחות 12 אלף חיילי יוניפ"יל בדרום לבנון נחוצים כדי לסייע ללבנון לשלוט בהצלחה בגבול ובדרום לבנון והוסיף כי ישראל ולבנון מחויבות להגיע להסדרת השליטה מאחר והסכם 1701 לא יחזיק מעמד לעד.

מפקד כוחות יוניפי"ל הנכנס אמר בנאומו הראשון כפי שהתפרסם באתר האו"ם כי הוא מחויב במאה אחוז לעבודה עם צבא לבנון, תוך שמירה על היציבות בדרום לבנון ומטרות האו"ם. עוד הוא ציין כי ישראל ולבנון חייבות לכבד את הקו הכחול ולשתף פעולה עם חיילי יוניפי"ל. לסרה עבר צבאי עשיר וניסיון רב במבצעי שלום מטעם האו"ם. כמו כן הוא כיהן כמפקד בכיר בנאט"ו מטעם הצבא האיטלקי, כנספח צבאי בשגרירות איטליה בארצות הברית ופעל כמפקד בכיר מטעם כוחות האו"ם באפגניסטן.

עוד באותו נושא:
לפני חודש וחצי: לפחות שישה חיילי יוניפי"ל נפגעו בפיצוץ בלבנון
הערכה: חיזבאללה פועל נגד כוח יוניפי"ל בלבנון
דיווח: צבא לבנון סיכל ירי רקטות לעבר ישראל

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully