וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: עוד "הפגנת מיליון" בקהיר, ערב הבחירות

ניר יהב

27.11.2011 / 9:30

המפגינים המצרים דוחים את ראש הממשלה החדש גנזורי, וצפויים להמשיך לקרוא להדחת המועצה הצבאית מהשלטון. אל-בראדעי: מוכן לוותר על המועמדות לנשיאות אם אמונה לראש ממשלת חירום

לאחר הפגנות הענק בסוף השבוע בכיכר תחריר, ויממה לפני הבחירות לפרלמנט של מצרים, מתוכננת להיערך גם היום (ראשון) "הפגנת מיליון" בכיכר במרכז הבירה קהיר, נגד המועצה הצבאית העליונה השולטת במדינה ונגד מינויה של הממשלה החדשה בראשות ד"ר כמאל גנזורי. המפגינים מתנגדים למינויו של גנזורי בטענה שהוא מזוהה עם שלטונו של הנשיא המודח חוסני מובארק, שתחתיו כיהן כבר בעבר כראש ממשלה. כבר בשעות הבוקר המוקדמות החלו אלפי בני אדם לזרום לכיכר, והפגנות נוספות צפויות להתקיים גם בערים אחרות במדינה, בהן אלכסנדריה וסואץ.

47 ארגונים המזוהים עם המהפכה במצרים קראו לציבור המצרי "לצאת היום לכיכרות" ולהשתתף בהפגנה, שתיערך תחת הכותרת "ההפגנה להעברת השלטון". המפגינים צפויים לדרוש למנות את ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) לשעבר, ד"ר מוחמד אל-בראדעי, לתפקיד ראש הממשלה במקום גנזורי, ולהעביר לממשלת החירום שתקום את כל הסמכויות הביצועיות של המועצה הצבאית.

מצרים בין מהומות לבחירות - עוד כותרות:
ראש ממשלת מצרים הנכנס: אצרף צעירי המהפכה לממשלה
הבית הלבן: השלטון במצרים חייב לעבור לידי האזרחים
רבבות הפגינו בקהיר; רה"מ: "טנטאווי לא רוצה לשלוט"
לצד המהומות במצרים: בחירות דמוקרטיות ביום שני
מובארק על ההפגנות: "אמרתי להם שהמדינה תיהרס"

הפגנות בכיכר תחריר, קהיר, מצרים, 26 בנובמבר 2011. רויטרס
כיכר תחריר, הלילה/רויטרס

אל-בראדעי, שזוכה לאמונם של צעירי המהפכה הליברלים, ביקר אתמול בכיכר תחריר במהלך הפגנת-הענק. בשיחה עם אתר "אל-ערבייה" אמר כי הוא מוכן לקבל על עצמו את תפקיד ראש ממשלת החירום שתקום: "אם אתבקש באופן רשמי לכהן כראש ממשלתה חירום, אסכים לוותר על מועמדותי לנשיאות מצרים". אל-בראדעי ממשיך לנהל פגישות עם נציגי המפלגות הפוליטיות וראשי המהפכה במטרה להגיע להסכמה בנוגע לממשלת חירום לאומית.

לקראת ההצבעה: אבטחה כבדה בקלפיות

אתמול נועד אל-בראדעי עם ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי. האחרון נועד גם עם מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, הנחשב לאחד המועמדים הבולטים לנשיאות. העיתון "אל-מסרי אל-יום" דיווח הבוקר כי פגישת טנטאווי-אל-בראדעי ארכה שלוש שעות וחצי, ובמהלכה ביקש טנטאווי מאל-בראדעי שיתמוך בממשלת גנזורי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מוחמד אל-בראדעי (משמאל) בפגישה עם ראש המועצה הצבאית השולטת במצרים, מוחמד חוסיין טנטאווי. רויטרס
טנטאווי/רויטרס

גנזורי, מצדו, ממשיך במאמציו להרכיב ממשלה. אתמול הוא הבהיר כי ישתף את צעירי המהפכה בממשלתו וביקש שייתנו לו חודשיים כדי למלא אחר דרישותיהם.

אף שמפלס האלימות ירד בימים האחרונים, אתמול נרשם הרוג נוסף בעימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון בקהיר, שככל הנראה נדרס למוות בידי רכב משטרתי.

למרות ההפגנות שאינן פוסקות זה יותר משבוע, מחר ומחרתיים צפויות להיערך כמתוכנן הבחירות לבית התחתון של פרלמנט המצרי. יהיו אלה הבחירות הדמוקרטיות הראשונות במצרים מאז המהפכה. הקלפיות ייפתחו בשעה שמונה בבוקר וייסגרו בשבע בערב. כוחות מתוגברים של המשטרה המצרית צפויים לאבטח את הקלפיות מחשש להתפרצויות אלימות.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

כרזות תעמולה לקראת הבחירות לפרלמנט של מצרים, אלכסנדריה, 26 בנובמבר 2011. רויטרס
לקראת ההצבעה: תעמולת בחירות ברחוב באלכסנדריה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully