וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: חיזבאללה פועל נגד כוח יוניפי"ל בלבנון

ההערכה במערכת הביטחון היא כי חיזבאללה מגביר את הלחץ על כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון ע"י שימוש במטענים נגד הכוחות. זאת לקראת מועד הארכת מנדט כוח האו"ם המונע פעילות טרור

האם חיזבאללה מכוון את נשקו לעבר כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון? לדברי גורמים במערכת הביטחון, האירועים האחרונים בגזרה מוכיחים שכן. מטען חבלה התפוצץ שלשום (שלישי) סמוך לכוח של הגדוד הצרפתי בכוחות יוניפי"ל הפועל באזור צידון בדרום לבנון. כתוצאה מהפיצוץ נפגעו ארבעה לוחמים, אחד מהם באורח קשה. אל מקום האירוע הוזעקו אנשי הכוח הצרפתי וכוחות צבא לבנון, אשר פינו את הפצועים ופתחו בחקירת המקרה. בחודש מאי האחרון, אירע מקרה דומה לאחר שהתפוצץ מטען חבלה בסמוך למקום בו נכח הגדוד האיטלקי שפעל באזור צידון. שישה לוחמים נפצעו באורח קל עד בינוני באותו אירוע.

עוד באותו נושא:
לבנון: הרוג ו-5 פצועים בפיצוץ רכב של יוניפי"ל
דיווח: צבא לבנון סיכל ירי רקטות לעבר ישראל

במערכת הביטחון בישראל מעריכים כי חיזבאללה הוא האחראי לאירוע, אם כי הוא לא ביצע את הפעולה עצמה נגד הגדוד הצרפתי, אלא שלח קבלן ביצוע כדי לא להשאיר רמזים למעורבותו. בתוך כך, דיווח הערב העיתון המצרי "אל-אהראם" כי ארגון חיזבאללה גינה את התקיפה נגד יוניפי"ל. על פי הדיווח, מחיזבאללה נמסר כי "הארגון מגנה את התקיפה, וכי הוא רואה בו מעשה פלילי שאינו מקובל עליו".

כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון מונים 13,000 חיילים, וגדודי הכוחות האיטלקים והצרפתים מתוכם, הפועלים בגזרת צידון, בולטים ברמתם המקצועית הגבוהה, זאת בניגוד לגדודים האחרים. לאור נתונים אלו, ההערכה היא שהערנות והקפדנות של הלוחמים באזור צידון פוגעת בתנועות של פעילי חיזבאללה ובניסיונותיהם לשנע אמצעי לחימה.

עוד מעריכים בישראל, כי פעולות מסוג זה, בהן נוקט חיזבאללה, נועדו למנוע את הרחבת סמכויות כוחות יוניפי"ל, זאת לקראת הדיון בהארכת המנדט שניתן להם בדרום לבנון הצפוי במהלך חודש אוגוסט. עוד מעריכים, כי הפעולות הללו עשויות אף להתגבר בסמוך למועד הדיונים בעניין.

בתוך כך, מצליח חיזבאללה להגדיל מאז מלחמת לבנון השנייה את רכישת אמצעי הלחימה והתחמושת, כמו גם להרבות באימונים. אך יחד עם זאת, נמצא הארגון תחת לחץ בשל האירועים בסוריה והבעיות הפוליטיות בתוך לבנון, אליהן מתלווה פעילותן של כוחות יוניפי"ל, הפוגעות בחופש הפעולה שלו להיערך צבאית בדרום לבנון במסגרת היערכות כוללת למתקפה ישראלית עתידית.

כוחות יוניפי"ל פועלים בדרום לבנון בהתאם להחלטה 1701 של האו"ם, שנכנסה לתוקפה לאחר מלחמת לבנון השנייה, במסגרתה נפרשו למעלה מ-13,000 לוחמים מ-20 מדינות שונות באזור דרום לבנון, לצד כוחות צבא לבנון. נוכחות הכוחות נועדה למנוע מעבר של חמושים ופעילות טרור בדרום לבנון, עד ל"קו הכחול", קו הגבול הבינלאומי בין ישראל ללבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully