וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש ראיות להאשים האחים שרון בתיווך לשוחד"

המשטרה סיימה את חקירתה בפרשת "סיריל קרן", שנפתחה לפני עשר שנים. תמליץ לפרקליטות להעמיד לדין את גלעד ועמרי שרון באשמת ביצוע עבירה של תיווך בשוחד

המשטרה הודיעה היום (שלישי), כי קיימת תשתית ראייתית להעמיד לדין את עמרי וגלעד שרון, בניו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, בחשד לתיווך לשוחד בפרשת "סיריל קרן". תיק החקירה הועבר להכרעת פרקליטות המדינה.

החקירה בפרשה נפתחה לפנ כעשר שנים על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה, לפי החלטת היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז. החקירה עסקה בחשדות לפלילים בהקשר לכספים שהועברו בשנת 2002 לגלעד ועמרי שרון, בין כהלוואה ובין כשכר ייעוץ עבור שירותיו של גלעד. לפי החשד החשד, מקורם של כספים אלה הוא באנשי העסקים סיריל קרן ומרטין שלאף, ותכליתם הייתה לאפשר החזר חובות שצבר רה"מ לשעבר שרון במערכות הבחירות שניהל, בתמורה לקידום אינטרסים עסקיים של שלאף בישראל. חקירת המשטרה כללה חקירה של עשרות בני אדם, תפיסת מסמכים וביצוע חיקורי דין בחו"ל.

לדעת צוות החוקרים, קיימת תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד האחים שרון, אולם במשטרה טוענים כי תשתית זו אינה שלמה, משום שקיימים מספר קשיים הנעוצים בעיקרם בהיעדר היכולת המשפטית להשלים חקירת אזרחים זרים ותושבי חוץ שעדותם נדרשה בתיק, בשל מגבלות חיצוניות למשטרת ישראל.

בטרם הספיק צוות החקירה להשלים את החקירה ולגבות את גרסתו של המעורב המרכזי בפרשה, אריאל שרון, הוא נפל למשכב. משום כך לא הסתייע בידי צוות החקירה לגבש עמדה באשר לתשתית הראייתית שנתגבשה נגדו.

גלעד שרון התפקד באחרונה למפלגת קדימה, שהוקמה בידי אביו אריאל שרון. אחיו, עמרי שרון, ריצה בעבר ארבעה חודשי מאסר בגין רישום כוזב במסמכי תאגיד, עדות שקר והפרת חוק מימון המפלגות. עמרי שרון סירב להתייחס להמלצת המשטרה החדשה בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully