וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת: משאל עם יחבל במורשת הפרלמנטרית

פנחס וולף

11.10.2010 / 16:23

בפתח מושב החורף של מליאת הכנסת תקף ראובן ריבלין את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את הצעת חוק משאל העם. "לא ייתכן שהממשלה תאנוס את הכנסת לקבל מהלכים"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין נאם אחר הצהריים (שני) בפתח מושב החורף של הכנסת. בנאומו התייחס ריבלין לאישור חוק משאל העם בוועדת השרים לענייני חקיקה ואמר: "בדמוקרטיה פרלמנטרית יש משאל עם אחד, והוא נערך אחת לארבע שנים – הבחירות הכלליות. למען הסר כל ספק, בעיניי משאל עם הוא כלי לגיטימי, וזאת כאשר מטרתו היא לאשר הסכם שזכה לאישור הממשלה והכנסת והוא בעל ערך היסטורי. הוא כלי תקין כל עוד נעשה בו שימוש תקין, כל עוד הוא אינו מחבל במורשת הפרלמנטרית שהיא נחלתנו במשך 62 שנים".

ריבלין ציין כי "יש מדינות מצוינות, בעלות משטר דמוקרטי אבל נשיאותי, בהן הנשיא והקבינט שלו אינם מחויבים כלפי הפרלמנט. מדינת ישראל אינה אחת מהן. הממשלה זקוקה לאמון הכנסת". ריבלין הוסיף, כי "לא ייתכן שהממשלה תאנוס את הכנסת לקבל מהלכים בדרכים עקלקלות".

יו"ר הכנסת המשיך ותקף את הממשלה ואמר כי "הניסיון לעקוף את הכנסת כבר איננו מרומז ואיננו מתיימר להיעשות מאחורי דלתיים אחוריות. הממשלה רואה בעקיפת הכנסת על צורותיה השונות את מנגנון המשילות היחיד המאפשר לה להתגבר על תחלואי הכנסת. גלוי וידוע כי הכנסת איננה נקייה מתחלואים ועם זאת המסורת הפרלמנטרית שלנו איננה תוכנית כבקשתך. את המרפא יש למצוא במסגרת כללי המשחק הדמוקרטי. עקיפת הכנסת והחלשת כוחה הבאים לידי ביטוי בהיבט החקיקתי והמדיני והם רק מחריפים את פגיעותה של המערכת הפוליטית הישראלית. בחברה רב תרבותית לא יכול להיות תחליף לדיון הציבורי המתקיים בכנסת והמתאפשר רק במשטר הנוכחי. איננו יכולים לוותר על המסורת שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully