וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מלמד: ברק מעליל עליי עלילות דם

14.12.2009 / 20:00

ראש ישיבת הר ברכה ממשיך לתקוף את שר הביטחון ומסרב לגנות סרבנות: "ענייני מצפון קודמים לפקודות". עוד אמר מלמד כי "פיקוד שעסק בגירוש יהודים לא יוכל לפקד במלחמה"

מערכת וואלה!

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת "הר ברכה", תקף אמש (שני) את שר הביטחון אהוד ברק במהלך שיעור בהלכות חנוכה שהתקיים בבית הכנסת 'אורות התורה' בבת ים.

במהלך השיעור אמר הרב כי "ההלכה היהודית היא המצפון הקוקלטיבי שלנו, וענייני מצפון קודמים לפקודות. ההאשמות ששר הביטחון תופל על בני הישיבות ועליי באופן אישי הם עלילות דם, שאולי מקדמות את שר הביטחון פוליטית, אך הורסות את הצבא ואת לכידותינו ומפוררות את יסודות הדמוקרטיה במדינה. בכל הדורות רבנים הצטוו לומר את האמת התורנית שלהם. האם במדינת ישראל הדמוקרטית רב לא יוכל לחשוב ולדבר בכנות?", שאל הרב. "יש בחברה הישראלית ויכוחים עמוקים אבל עתה מדובר על עלילה עלינו ועל תורתנו הקדושה", הוסיף.

הרב מלמד בשיעור לתלמידיו דצמבר 2009. אורי לנץ
"האם במדינת ישראל הדמוקרטית רב לא יוכל לחשוב ולדבר בכנות?". הרב מלמד/אורי לנץ

הרב מלמד הוסיף כי "כל הוויכוחים עם שר הביטחון הם לא על עניינים שקשורים לפעילות ביטחונית, שכן אז מצווה החייל להקשיב למפקד, אלא להפעלת חיילים כנגד בני עמם, או כשלא נותנים לחיילים להתפלל או ללבוש ציצית, ללא שום קשר לעניין מבצעי. מה שעושים כעת זהו מעשה זדון. מה שקורה כעת זוהי עלילה כנגד תורתנו הקדושה. אומרים שרבנים מסיתים, ולא היא. המערכת הצבאית היא זו שמכניסה את הפוליטיקה לצבא".

עוד אמר הרב כי "גם במהלך מלחמת לבנון, כשאנשים התייעצו איתי לאחר ששמעו כי ישנה כוונה ללכת לתוכנית ההתכנסות, בשאלה האם ללכת לצבא, אני אמרתי להם ללכת - אך בפועל לא ישנתי בלילות, כי ידעתי שפיקוד שעסק שנתיים בגירוש יהודים לא יוכל לפקד במלחמה ולא יהיה מסוגל להכריע את האויב כי תפיסתו הבסיסית עקומה. אף על פי כן חייבים לעמוד מול האויב יחד".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
תמונות שר הביטחון, אהוד ברק, בביקור השבוע בתרגיל חטיבתי של חטיבת הצנחנים, יחד עם ס' הרמטכ"ל, האלוף בני גנץ.. תקשורת שר הבטחון, משרד הביטחון
"המערכת הצבאית היא זו שמכניסה את הפוליטיקה לצבא". ברק/משרד הביטחון, תקשורת שר הבטחון

שר הביטחון אהוד ברק, החליט אמש להוציא את ישיבת "הר ברכה" של הרב מלמד מההסדר המתקיים בין צה"ל לישיבה. ברק הנחה את צה"ל לפעול להוצאת הישיבה מההסדר תוך פרק זמן סביר שיאפשר לתלמידי 'הר ברכה' לבחור ולהשתלב במסגרת ישיבת הסדר אחרת".

בעקבות כך, אמר מוקדם יותר היום הרב מלמד כי "אף שידעתי שבעקבות גסותו של שר הביטחון, הדברים יכולים להגיע להפסקת ההסדר עם ישיבת הר ברכה, עם כל המשמעויות הקשות הכרוכות בזה, הייתי מחויב לשמור על העיקרון של עמדה עצמאית ולא להיכנע לעריצותו. ולכן גם לא הסכמתי לבוא 'לשימוע' או 'זימון' תחת אולטימטום, ביטויים שאינם מכובדים כלפי מי שזכאי ומחויב לחירות מחשבה וביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully