וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראיון עם מכחיש השואה שמסעיר את בריטניה

למרות איומים ומחאות, רשת בי.בי.סי צפויה לראיין את ראש המפלגה הלאומית הבריטית, מפלגת ימין קיצונית שדוגלת בטרנספר. בעבר הצהיר המנהיג ניק גריפין: "אגדת השמדת היהודים היא ציד מכשפות"

אמצעי אבטחה נוקשים יינקטו ביום חמישי במרכז השידורים של רשת השידור הבריטית, בי.בי.סי, בשל איומים של ארגוני שמאל לשבש את השידורים בזמן ראיון שישודר עם ניק גריפין, מנהיג הימין הקיצוני. גריפין, ראש "המפלגה הלאומית הבריטית" שבמצע שלה מופיעה קריאה לטרנספר מהממלכה של כל מי שאינו לבן, יתארח בתוכנית "זמן שאילתות", לצדו של שר המשפטים ג'ק סטרואו, למרות מחאות ארגוני זכויות אדם.

גריפין הורשע בעבר בהפצת חומרים שעשויים לעורר שנאה גזעית והוא מכחיש שואה מוצהר שהסביר את עמדתו בנושא במלים: "הגעתי למסקנה שאגדת ה'השמדה' היא פרופגנדה, שקר מאוד רווחי וציד מכשפות היסטרי". מפלגת הימין, שתמכה במשטר הנאצי בשנים שלפני מלחמת העולם השנייה, התקינה באתר האינטרנט שלה שעון מתקתק לקראת הופעת המנהיג ברשת הממלכתית, מה שליבן עוד יותר את הדיון בממלכה סביב הלגיטימיות שמוענקת למפלגה בתקשורת. כלי תקשורת רבים טוענים, כי מאחר שלמפלגה יש חברים בפרלמנט, אי אפשר למנוע מהם להביע את עמדותיהם בפני הציבור. אולם השר לענייני וויילס, פיטר היין, שלח השבוע מכתב למנכ"ל הבי.בי.סי מרק תומפסון, בו הוא מזהיר כי הרשת עלולה להיתבע אם תוציא לפועל את הראיון עם גריפין.

בתגובתה לבית משפט הודתה המפלגה כי היא עוברת למעשה על החוק כאשר היא אינה מאפשרת למי שאינו לבן להצטרף לשורותיה והבטיחה לשנות את חוקתה כך שתאפשר לכהי עור להיות חברים בה. במכתבו, מזהיר היין את הרשת: "משהודתה המפלגה שהיא גוף שאינו חוקי, זה יהיה מוטעה מבחינתך לטעון שדינה כדין כל מפלגה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות. אם לא תבחן מחדש את ההחלטה, אתה נוטל סיכון רציני מאוד של תביעה משפטית, בנוסף לשאלות המוסריות שאני מעלה. מנקודת מבטי, הגישה שלך היא בלתי סבירה, בלתי רציונאלית ובלתי חוקית".

רשת הבי.בי.סי כבר ספגה בעבר ביקורת על יחסה הסלחני למפלגה הימנית קיצונית. בראיון ששודר בתחילת החודש באחד מערוצי הרדיו של הרשת, הוצגו שני מרואיינים כ"שני בחורים צעירים החברים במפלגה", מבלי לציין שהם חברים בכירים בה, ושאחד מהם הוא מנהל יחסי הציבור שלה. בעקבות השידור קיבל הבי.בי.סי יותר מ-100 תלונות, ועלתה גם קריאה לקיים בו חקירה פנימית. במהלך הראיון בן שתי הדקות אמרו השניים שאשלי קול, שחקן צ'לסי ונבחרת אנגליה, אינו "בריטי מבחינה אתנית", ואמרו שהוא "בא לארץ הזו", למרות שלמעשה נולד בלונדון.

במאמר שפרסם בגרדיאן, כתב היין שהראיון היווה הפרה בוטה של הקווים המנחים של הבי.בי.סי, וחשף את "טיפולה הרשלני" של הרשת בסיקור פעילות המפלגה הלאומית. הראיון והחלטת הרשת להזמין את גריפין לראיון, מצביעים על כך שהבי.בי.סי "נכנע למרבה הצער בפני אלה שבמילותיו הגועליות של גריפין מגינים על זכויות הלבנים במגפיהם ובאגרופיהם המכוונים היטב'", כתב היין. הבי.בי.סי הגן על שיקולי העריכה שלו ובהודעה שפרסם נאמר שהראיון היה "קפדני", העלה "שאלות נוקבות" ו"שפך אור" על השקפות המפלגה הלאומית הבריטית. "זוהי מטרתה של הרשת לבחון ולבדוק את כל הנציגים הנבחרים ללא שום משוא פנים. לפי מיטב הבנתנו, במידה ויתקיימו מחר בחירות במדינה, המפלגה תכניס את מועמדיה לפרלמנט", נאמר בהודעת הרשת, "איננו מסכימים כי ההתפתחות בבית המשפט תפגע ביכולת שלנו לקיים ראיון עם ניק גריפין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully