וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוני רון אמר לחבריו שהוא מתקשה עם רוז"

עדי שמחוביץ

10.5.2009 / 13:58

מעדויות של חבריו של רוני רון הנאשם ברצח נכדתו רוז, עולה כי ביום מעצרו, רון לקח חופשה שכללה העברה כספית בבנק

איתי חסיד

(צילום: איתי חסיד, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

משפטם של רוני רון ומארי פיזאם, המואשמים ברצח הילדה רוז פיזאם, נפתח הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. המשפט החל בעדויותיהם של השמרטפית של ילדי הזוג, שניים מחבריו של רוני רון ושוטר. בחקירתה במשטרה סיפרה השמרטפית כי בימים שלאחר הרצח התנהגו מארי ורון באופן מוזר וכששאלה אותם היכן רוז, נענתה כי היא אצל הסבתא.

לאחר מכן העידו שני חבריו של רון, נאור בן אפרים וליאור מסלוואי. מהעדויות עולה כי ביום מעצרו של רון נעשו ניסיונות להביא לכך שרון ישוחרר ממעצרו. חבר ילדות של רון, נאור בן אפרים, שהעסיק את רון עד ליום מעצרו, סיפר כי ביום המעצר לקח רון חופשה לסידורים אישיים שכללו העברה כספית בבנק וביקור במשרד הפנים.

מהעדות עלה כי רון התקשר לבן אפרים והודיע לו שהוא מתעכב ו"שהוא נמצא עם שלוש בנות ושקשה לו". על פי העדות, רון התכוון לשתי בנותיו ולנכדתו ובתה של מארי, רוז. בן אפרים סיפר כי בין רוני למארי "היתה אהבה גדולה מאוד" ובסוף עדותו הוא גם אמר שנזכר בכך שרון עבד בעיריית תל אביב ושרון אמר לו ש"אם רוצים להעלים דברים, זורקים אותם לירקון".

חבר אחר של רון, ליאור מסלוואי, ציין שרוז היתה "ילדה מקסימה ורגילה". עוד הוא סיפר כי ביום המעצר של רון, הוא קיבל טלפון ממארי שאמרה לו "תביא את הילדה ותבוא". מסלאווי אמר למארי שהילדה שלו בגן ואז היא סיפרה לו ש"הסבתא באה מחו"ל ושהיא רוצה לקחת את הילדה". אז שאל ליאור את מארי: "מה הבעיה?, תביאי את רוז" ומארי השיבה לו: "אני לא רוצה להביא את רוז, כי הסבתא רוצה לקחת אותה לחו"ל".

באותה השיחה, המשיכה מארי ואמרה למסלוואי (כך על פי עדותו) שהוא חייב לעזור לה ולהביא ילדה, "כי אם המשטרה לא יראו ילדה, רוני רון ייכנס לכלא לכמה שנים". השופטים שאלו את מסלוואי, "מה הבנת מהדברים של מארי?" ומסלוואי השיב כי "חשבתי שרוז מוחבאת באיזשהו מקום כדי שהסבתא לא תיקח אותה". מסלוואי גם סיפר שמארי אמרה לו שרוני רון ביקש ממנה להביא ילדה למשטרה.

השניים התקשו בגידול רוז

בחודש ספטמבר הוגש כתב אישום נגד רוני רון ומארי פיזאם, סבה ואמה של רוז בת הארבע. על פי כתב האישום, השניים, שחיו יחדיו כבני זוג, התקשו בגידול רוז, שהיתה בתה של פיזאם מנישואיה לבנו של רון. פיזאם, שהחליטה כי אינה רוצה בבתה, הפצירה ברון להוציא אותה מהבית ואיימה כי תתאבד אם לא יעשה כן. מחודש מרץ 2008 התגוררה רוז בבית אימו של רון, ויוויאן, בנתניה. ב-12 למאי 2008, ביקשה ויוויאן מרון שייקח את רוז בטענה שעליה להיעדר מביתה למספר שעות. עם זאת, היא התנתה את חזרת רוז לביתה בכך שרון ידאג לרישומה במסגרת חינוכית. בשעות אחר הצהרים יצא רון לקחת את רוז, תוך שמארי דורשת ממנו בבכי וצעקות שלא להשיב אותה לביתם.

על פי כתב האישום, בהמשך אותו היום החליטו השניים לגרום למותה של רוז. הם נטלו תיק נסיעות גדול מדירתם והכניסו אליו בגדים וחפצים השייכים לרוז. כתב האישום אינו מפרט מי מהשניים הכניס את רוז לתיק והאם היא הוכנסה אליו לפני או אחרי מותה. את התיק השליך רון לנחל הירקון. גופתה של רוז התגלתה ב-11 בספטמבר לאחר חקירה משטרתית שערכה כחודשיים.

בינואר השנה הודה רון בגרימת מוות ברשלנות. סנגורו, עו"ד גיל פרידמן, אמר לאחר ההודאה: "כפי שטענו לאורך כל הדרך, רון מודה במעורבות במותה של רוז. הוא לא ציפה שכך זה ייגמר ובגלל שהיה בלחץ ואיבד את שיקול דעתו, זרק את הגופה לירקון. חשוב לזכור שאלמלא גילה רוני היכן נמצאת הגופה, היא לא הייתה נמצאת עד היום ולכן יש להאמין לגרסתו".

פיזאם כפרה באישום המיוחס לה. בדיון שהתקיים בדצמבר בעניינם של השניים אמרה פרקליטתה, רויטל סוויד, כי על פי חומרי החקירה שיש בידה אין די ראיות להאשים את פיזאם ברצח.

פרסום ראשון: 8:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully