וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יחקור הרג הילדים בחוף בעזה והפגיעה במוסד אונר"א

10.9.2014 / 12:49

בשל חשד כי נעשו עבירות על החוק הבינלאומי, בצבא חוקרים 44 אירועים במהלך מבצע "צוק איתן", ובהם מותם של ארבעת הילדים בחוף וכן הרג 14 אזרחים בפגיעה בבית הספר של האו"ם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

צה"ל החל בחקירה פלילית של 44 מקרים של הרג אזרחים ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן", שבהם יש חשד שנעשו עבירות על הדין הבינלאומי. בימים הקרובים תתקבל החלטה באשר ל-55 אירועים נוספים, שיועברו לתחקיר משפטי. שניים מהאירועים הם הרג ארבעת הילדים בחוף הים בעזה ב-16 ביולי, והרג 14 אזרחים בבית הספר של אונר"א ב-24 ביולי.

עוד על המלחמה בדרום ותוצאותיה:
הייתה התרעה? עימות חריף בין ראש השב"כ לשרים
חשש במשטרה: יותר חיסולים פליליים אחרי "צוק איתן"
כאילו לא הייתה כאן מלחמה / דעה

ארבעה ילדים נהרגו מאש צה"ל בעיר עזה. רויטרס
אחד מעשרות אירועים שייחקרו. ילד שנפגע בתקיפה בחוף עזה שבה נהרגו ארבעת הילדים/רויטרס

לבדיקת האירועים מונו שישה צוותים, בראש חמישה מהם עומדים קצינים בדרגת תת-אלוף. בראש הצוות השישי עומד מפקד הגיס הצפוני, אלוף נועם תיבון. מתוך 44 האירועים, לגבי 12 כבר התקבלה החלטה של הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, וכן במקרה של שניים מהם הורה עפרוני על פתיחת חקירת מצ"ח. במקביל, שבעה מקרים אחרים נסגרו ושלושה נמצאים בבדיקה נוספת.

כמו כן, בארבעה מקרים נוספים החליט הפצ"ר החלטה ללא הליך שיפוטי של צוותי התחקור. באחד המקרים, שאירע בחטיבת גולני, יוגש כתב אישום בנוגע לביזה. באירוע שבו התבקשה אישה לצאת מבית ונהרגה, נפתחה חקירה, ובאירוע אחר נפתחה חקירת מצ"ח בגין אירוע שבו נער בן 17 נעצר בדרום רצועת עזה, ולטענתו במשך חמישה ימים הוא הוכה ונלקח למקומות שלא היה צורך לקחת אותו אליהם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פלסטינים אוספים את שרידי הגופות בביה"ס של האו"ם שנפגע מהפצצה של צה"ל. יולי 2014. רויטרס
אוספים שרידי גופות בבית הספר של אונר"א שנפגע בתקיפה בסוף יולי/רויטרס

אירוע נוסף שטופל היה ב-8 באוגוסט, אז פגע טיל במשפחה שלמה וגרם למותם של שמונה מבניה. מבדיקת האירוע על ידי הפצ"ר עלה כי לא היה ניתן למנוע אותו, מאחר שבני המשפחה יצאו מהבית ושבו אליו.

יצוין כי אחרי מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה בראשית 2009 נפתחו 52 תיקי חקירה. רק שלושה מהם הובילו להגשה של כתבי אישום. קצין בכיר בפרקליטות הדגיש היום כי המדיניות המשפטית ב"עופרת יצוקה", ב"עמוד ענן" וב"צוק איתן" לא השתנתה. "דין בינלאומי זה לא מתמטיקה, מפקד נדרש לפעול על פי שיקול דעתו", אמר הקצין הבכיר.

מארגון "בצלם" נמסר בתגובה על החקירה: "על סמך ניסיון העבר, 'בצלם' לא תולה תקווה רבה שהבדיקות יובילו לחקירות רציניות או לתוצאות מלבד טיוח. 'בצלם' הודיע בתחילת השבוע כי לא ישתף פעולה עם מנגנון החקירה הצבאי הקיים, שבמתכונתו הנוכחית הוא לא יותר מתיאטרון של חקירות לכאורה, ודרש להחליפו במנגנון חקירה עצמאי, שקוף ובלתי תלוי".

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully