וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הפסקת האש: מטחים לשרון, גוש דן ויישובי הדרום

כתבי וואלה!

27.7.2014 / 8:48

הקבינט הכריז על הארכת תוקפה של ההפוגה ההומניטרית, אך חמאס ממשיך בשיגורים: רקטות יורטו בשמי פתח תקווה ואשדוד, כמה נוספות נפלו בשטחים פתוחים. קודם לכן, נקבע מותו של חייל מילואים

צילום: לע"מ, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

למרות החלטת שר הקבינט המדיני-ביטחוני להאריך את תוקפה של הפסקת האש ההומניטרית ב-24 שעות נוספות, הירי לעבר ישראל נמשך: מטח רקטות שוגר הבוקר (ראשון) לעבר השרון, גוש דן, אשדוד ואשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי פתח תקווה. שני בני אדם נפגעו כתוצאה מהירי: רוכב אופנוע נפצע באורח קל בנפילה בזמן אזעקה ואדם נוסף הוגדר נפגע חרדה. שניהם פונו לבית החולים בילינסון בעיר. רקטה נוספת יורטה בשמי אשדוד ושלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים לא מיושבים - שתיים באשקלון ואחת נוספת במועצה האזורית חוף אשקלון.

כשעה קודם לכן, התפוצצו שתי רקטות בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. רקטה אחת גרמה נזק לכלי רכב, אך לא לנפגעים. רקטה נוספת פגעה ברפת וגרמה למות פרה. מוקדם יותר, נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. בכל המקרים, לא דווח על נפגעים.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
הותר לפרסום: חייל מילואים נהרג מפגיעת פצמ"ר
התודעה נצרבה - שג'אעיה היא הדאחיה של עזה | פרשנות
בשל חידוש הירי: פוזרה ההפגנה נגד המבצע בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר באזור פתח תקווה לאחר נפילת רסיסי רקטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש, החליטו שרי הקבינט להיענות לבקשת האו"ם, ולהאריך את תוקפה של הפסקת האש החד-צדדית. השרים נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויצחק אהרונוביץ' הצביעו נגד ההחלטה, ושאר השרים - יעלון, לבני, לפיד וארדן תמכו בהצעה, שיחד עם תמיכת ראש הממשלה זכתה לחמישה קולות. השר ארדן הסביר את תמיכתו בכך שצה"ל ממשיך לפעול נגד המנהרות בעזה בשעה שישראל נהנית מתמיכה בינלאומית. בישיבה עצמה שמעו השרים כי צה"ל פגע במהלך היממה שחלפה בארבע מנהרות וימשיך לפעול לנטרולן גם ביממה הקרובה. השר בנט נימק את החלטתו להתנגד להחלטה בכך שדרושות עוד ערבויות משמעותיות מהקהילה הבינלאומית לגבי הדרישה לפירוז רצועת עזה.

שר הפנים, גדעון סער, תקף הבוקר את החלטת הקבינט להאריך את הפסקת האש, והבהיר כי "אין ספק שצריך לסיים את הפארסה הזאת ולפעול בכל העוצמה". לדבריו, "כבר אתמול בערב הודיע חמאס שהפסקת האש מיצתה את עצמה, ואני לא חושב שיש דבר כזה הפסקת אש חד-צדדית. על צה"ל לחזור ולפעול בהיקף רחב יותר ולהעמיק את התמרון הקרקעי".

מבצע "צוק איתן" - עדכונים שוטפים

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל גנץ בהערכת מצב בקריה, יולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הפסקת האש הוארכה פעם נוספת. נתניהו עם יעלון וגנץ/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לאחר הודעת ישראל על החלטת הקבינט, הבהיר דובר חמאס, סמי אבו-זוהרי, כי "אין הפסקת אש", ושהארכתה הינה מהלך חד-צדדי של ישראל. לדבריו, על צה"ל להסיג תחילה את כוחותיו הקרקעיים מרצועת עזה. למרות ההחלטה של השרים להאריך את הפסקת אש, ממשיך צה"ל לפעול נגד המנהרות ההתקפיות של חמאס שנחשפו ברצועת עזה. במהלך היממה החולפת איתרו כוחות צה"ל חמש מנהרות בשטח רצועת עזה. קצין בכיר בצה"ל הדגיש כי כוחות הצבא ימשיכו בפעילות זיהוי והשמדת מנהרות ברצועה.

הפרת הפסקת האש מצד חמאס החלה כבר אתמול משעה השעה 20:00, עם פקיעת המועד הראשוני של הפסקת האש. באחד המטחים נפצע באורח קשה מפגיעת פצצת מרגמה במועצה האזורית שדות נגה חייל צה"ל, רב-סמל (במיל') ברק רפאל דגורקר, בן 27 מגן יבנה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך הבוקר הותר לפרסום שהרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו. מועד הלווייתו טרם נקבע. מאז תחילת מבצע "צוק איתן", נהרגו 43 קצינים, נגדים וחיילים.

רב-סמל (מיל') ברק רפאל דגורקר בן 27 מגן יבנה שנהרג במבצע צוק איתן ברצועת עזה.. דובר צה"ל
ברק רפאל דגורקר שנהרג מפגיעת פצמ"ר/דובר צה"ל

במקביל להמשך המאבק החמוש באזור, נמשך כל העת המאמץ המדיני מצד מדינות רבות בניסיון לגבש מתווה מוסכם להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. אתמול התכנסו בפריז שרי החוץ של ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, טורקיה וקטאר. את הפסגה מוביל שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, שפרטים מתוך הצעתו להסכם הפסקת אש פורסמו ביום שישי לראשונה בוואלה! חדשות. גורם מדיני ישראלי אמר אתמול כי ישראל סבורה שהצעתו של קרי קרובה מדי לעמדות של חמאס, של טורקיה ושל קטאר. "למרות שההצעה גובשה יחד עם מצרים, היא דומה מדי להצעות הפרו-חמאסיות של קטאר וטורקיה", הסביר הגורם. הוא הוסיף כי "הרעיון של קרי שבמשך שבוע תהיה הפסקה מוחלטת של הפעילות הצבאית, כולל הפעילות נגד המנהרות, ובמקביל יתחילו דיונים על הדרישות של חמאס, הוא בעייתי".

באשר למגעים שהשר קרי הוביל היום בפריז, גורמים בכירים בישראל אמרו עוד לפני הפגישה כי הם מתקשים לראות כיצד השיחות הללו יובילו לפריצת דרך. "האירועים שישפיעו על הפסקת האש יתרחשו בעזה, לא בפריז", הסביר אחד הגורמים. לדבריו, "כל עוד לא טיפלנו באיום המנהרות, כל הצעה להפסקת אש שדורשת עצירה מוחלטת בפעילותו של צה"ל אינה רלוונטית".

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי ושר החוץ של טורקיה אחמט דאווטאולו בניסיון להפסקת אש בין ישראל וחמאס. פריז, 26 ביולי 2014. רויטרס
קרי עם שר החוץ הטורקי דאווטאולו בפריז, אתמול/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרות ברפת שנפגעה במועצה האזורית אשכול, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
טנקים בגבול רצועת עזה – 26-25 ביולי 2014. GettyImages
לוחם שריון בגבול רצועת עזה, בסוף השבוע/GettyImages
מפגינים נגד מבצע צוק איתן – פריז, 26 ביולי 2014. GettyImages
הפגנה בפריז נגד המבצע בעזה/GettyImages
הריסות בשכונת שג'אעיה שברצועת עזה, 26 ביולי 2014. אל קודס, מערכת וואלה! NEWS
שכונת שג'אעיה לאחר הפגזות צה"ל/מערכת וואלה! NEWS, אל קודס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully