וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: טבעונים השחיתו חנויות בשר ודגים בתל אביב

24.5.2014 / 17:00

חנויות לממכר בשר, חלב, ביצים ומוצריהם הפכו לאחרונה כתובת לפעולות ונדליזם מצד פעילי זכויות בעלי חיים. באחד מהמקרים הודבקו מנעולי אטליז בדבק מגע. "כמו האלימות בשטחים"

צילום: מצלמת אבטחה "דידי דג"

"תג מחיר" - לא רק על רקע לאומני: לאחרונה התגברו ברחבי הארץ פעולות מחאה של פעילים למען זכויות בעלי חיים נגד חנויות שמוכרות מוצרים מן החי. האירוע האחרון אירע אתמול (שישי) לפנות בוקר בחנות דגים בתל אביב. בעל חנות "דידי דג" שבאבן גבירול, דידי רומנו, הגיע לעסק, ומצא את מנעולי דלת הכניסה מודבקים בדבק מגע. כמו כן, על דלתות החנות הודבקו כרזות עם הכתובת "די לרצח חיות". "זה ממש תג מחיר. פשוט ונדליזם", אמר רומנו.

"גם אם מישהו לא רוצה לאכול חיות, הוא לא יכול לכפות את דעתו על אחרים ולקרוא לזה רצח", אמר רומנו לאחר האירוע. "זה ממש פגיעה בפרנסה וגם פגישה אישית. זה לא שונה מכל אלימות אחרת שנעשית בשטחים".

עוד בוואלה! חדשות:
רעש אדמה ברחבי הארץ: "המיטה זזה כמו קרוסלה"
ארבע שנים אחרי: הרוג עשירי ממשט ה"מרמרה" לעזה
ליל אימה: נער נורה למוות, בן 19 נפצע קשה מדקירה

מודעות שתלו טבעונים על חנויות בשר, דגים וביצים בתל אביב. 23 במאי 2014. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
הכרזות שתלו הפעילים על חנות הדגים של דידי רומנו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

מצלמות האבטחה של החנות קלטו כי בשעה 3:32 הגיעו למקום שני בני אדם חבושים בכובעים ובקפוצ'ונים כחולים. "הגעתי בבוקר אל החנות ניסיתי לפתוח את המנעול וגיליתי שחיבלו במנעולים בדבק. על הדלתות היו מודבקות גם כרזות עם דבק מגע קשיח שאותם היה ניתן להוריד רק באמצעות מים חמים", סיפר רומנו. "קראנו מהר למנעולן שיגיע ויפרוץ את המנעולים ויחליף אותם".

כשסיימו השניים לחבל בחנותו של רומנו, הם פנו אל חנות הבשר שמעבר לרחוב, "נתח בשר", שם ביצעו מעשה חבלה דומה. "לטבעונים יש פשוט מוסר כפול. הם דואגים לפגוע בחיות אבל לא אכפת להם לפגוע באנשים", אמרה אחת מלקוחותיו של רומנו. נכון לשעת פרסום הכתבה, החשודים לא אותרו והחקירה הועברה אל תחנת לב תל אביב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
"תג מחיר" של טבעונים נגד חנויות בשר, דגים וביצים בתל אביב. 23 במאי 2014. פייסבוק, צילום מסך
"שכל אחד יתעסק בצלחת שלו!"/צילום מסך, פייסבוק

מקרה דומה נוסף אירע לפני חודש ברמת גן. חנות ביצים של אדם בשנות השבעים לחייו הושחתה על ידי ארגון טבעונות שריסס על חזיתה את הכתובת "ביצה=15 אלף אפרוחים מתים כל יום". בעל החנות העלה את התמונה לפייסבוק וזו עוררה את חמתם של הגולשים וגררה מאות תגובות המגנות את מעשיהם של המשחיתים.

"גם להיות יפה נפש זה סוג של בריונות במובנים מסוימים", כתבה הגולשת מיכל דר כשראתה את התמונה בפייסבוק. "למה הטבעונים כופים עלינו את ה'טרנד' שלהם? שכל אחד יתעסק בצלחת שלו!", הוסיפה גולשת אחרת. "אני אוכל מה שטוב לי, הם יאכלו מה שטוב להם, ושלא ייכנסו לי לצלחת. גם אני נגד התעללות בבעלי חיים ו/או רצח חיות. מצד שני, אוהבת לאכול בשר, אבל לא לשם הנאה מסבלן של החיות".

לאחרונה עלה לכותרות מאבקם של אנשי הארגונים למען בעלי החיים לכותרות לא רק בנסיבות של אירועים ונדליסטיים. ביום העצמאות האחרון קיימו פעילי תנועת 269 מיצג פרובוקטיבי ומחאתי בלב מתחם המנגלים של גני יהושע. הפעילים הציגו גופות אמיתיות, אותן הביאו ממרפאות וטרינריות, של ארנבים, חולדות וחתולים אותן צרבו על מנגלים. כמו כן, הם אכלו מתוך גופה של חתול צלוי שפוסל ממרכיבים צמחיים. בתום המיצג הגיעו למקום שלוש ניידות משטרה ועצרו שמונה מחברי התנועה. "המסר שלנו להורים הוא שזה הרבה יותר אכזרי ואלים להאכיל ילד בגופה מבותרת של בעל חיים, מאשר להציג בפניו גופה", הסבירו אז חברי הקבוצה את הסיבה למחאה הפרובוקטיבית אותה בחרו לקיים.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully