וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוס בדרך? מאמצים לקיום פגישה בין ריבלין לנתניהו

23.5.2014 / 9:22

שר הביטחון יעלון עמל על קיום פגישה בין שני היריבים הפוליטיים, שיאפשר לראש הממשלה לתמוך בריבלין בבחירות לנשיאות ולהימנע ממבוכה פוליטית לליכוד. נתניהו טרם השיב להצעה

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(צפו ביו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מכריז על תאריך הבחירות לנשיאות)

לקראת פיוס בין ריבלין לנתניהו? שר הביטחון, משה יעלון, עמל בימים האחרונים על קיום פגישת פיוס בין המועמד לנשיאות, יו"ר הכנסת לשעבר ראובן ריבלין, לראש הממשלה בנימין נתניהו. אחרי שניסיונותיו של ראש מטהו של ריבלין במירוץ, חבר הכנסת חיים כץ, כשלו, החליט גם יעלון לנסות את מזלו. עד כה, נתניהו טרם השיב לפניית יעלון, אך גורמים במערכת הפוליטית העריכו הבוקר (שישי) כי יחסיו הטובים של שר הביטחון עם השניים עשויים להקל על מלאכת התיווך.

כזכור, שני היריבים נמצאים בשיאו של סכסוך, שתחילתו הרשמית בהחלטתו של נתניהו לאחר הבחירות שלא לאפשר לריבלין להמשיך בתפקיד יו"ר הכנסת, והמשיך במאמציו של ראש הממשלה לגייס מועמד חלופי לריבלין, כדי שהאחרון לא יזכה בתפקיד הנשיא.

עוד על הבחירות לנשיאות:
מרוץ קצר ואינטנסיבי: הבחירות לנשיאות ייערכו ב-10 ביוני
אלקין לנתניהו: תמוך בריבלין במרוץ לנשיאות
עכשיו זה רשמי: סילבן שלום לא יתמודד במרוץ לנשיאות

ראובן ריבלין, בנימין נתניהו. טלי מאייר, אמיל סלמן, עיבוד תמונה
יעלון מנסה לפייס. ריבלין ונתניהו/עיבוד תמונה, טלי מאייר, אמיל סלמן

יעלון יצליח היכן שאחרים כשלו?

מאמציו של יעלון מבשילים על רקע החשש הגובר בליכוד מסיטואציה שבה ריבלין, בהיותו מועמד הליכוד היחיד נכון להיום, לאחר נסיגתו של סילבן שלום, יפסיד את הבחירות למועמד שאינו מטעם המפלגה בשל התנגדותו של ראש הממשלה. הצעד של יעלון נתפס גם כמהלך שיאפשר לנתניהו מוצא מכובד מהפלונטר הפוליטי שאליו נקלע: מחד, ברור כי ראש הממשלה אינו רוצה במועמדותו של ריבלין, ומאידך, אין אף מועמד ריאלי אחר בסביבה, שלושה ימים לפני המועד האחרון שבו יכולים מועמדים להגיש חתימות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כך שמועמדותם תתאפשר בבחירות המתוכננות ל-10 ביוני.

השבוע ניסה גם חבר הכנסת חיים כץ לארגן פגישה בין השניים. אולם, נתניהו אמר שישיב לו על כך רק בשבוע הבא, מה שמעיד כי לא לקח ברצינות גדולה את דברי כץ.

בימים האחרונים גבר הלחץ בקרב הליכוד לשכנע את נתניהו לתמוך בריבלין. בעקבות הודעתו של השר סילבן שלום על הסרת מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה הבא, קרא שלשום חבר הכנסת זאב אלקין, אחד האנשים החזקים בליכוד, להודיע על תמיכה בריבלין.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully