וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג הפלסטינים בנכבה: צה"ל והרשות תחקרו את האירוע

21.5.2014 / 23:04

צוותים משני הצדדים בחנו יחד את הסרטונים, העדויות והדוח הפתולוגי מהירי סמוך לרמאללה, שבו נהרגו שני צעירים פלסטינים. בצה"ל טוענים שהדוח מעמיד בספק את אמינות הסרטון

מערכת וואלה!

קצינים בצה"ל וגורמי ביטחון פלסטינים ערכו בצהריים (רביעי) תחקיר משותף של אירועי הירי ביום הנכבה, שבו נהרגו שני צעירים פלסטינים - כך נודע לוואלה! חדשות. הצדדים בחנו את שאירע מחוץ לכלא עופר, סמוך לרמאללה, ובחנו את הסרטונים והעדויות, וכן התמקדו בדוח הפתולוגי שמילאו הרופאים שטיפלו בהרוגים. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי הדוח העלה תהיות בשני הצדדים על אודות פרטים שלא מתיישבים עם האירוע עצמו, והם יוצגו מחר בפני הרמטכ"ל, בני גנץ.

לדברי גורם ביטחוני, אחת התהיות בצד הישראלי קשורה באופן שבו אחד הנערים שנורו נופל לקרקע, תוך שהוא בולם את הנפילה בידיו. מכאן, מסיקים בצה"ל, עולה החשד כי הסרטון מפוברק. טרם התקבלה החלטה אם להיעזר בגורמים חיצוניים כדי לבחון את הסרטונים או להסתפק בתחקיר פנים-צה"לי.

צעיר פלסטיני שנורה למוות במחסום ביתוניא, מאי 2014. ארגון "הגנה לילדי פלסטין", צילום מסך
הנער הראשון על הקרקע לאחר הפגיעה/צילום מסך, ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

סרטון מצלמת אבטחה שפרסם אתמול ארגון זכויות האדם Defense for Children International, חושף את הרגעים שבהם נורו לכאורה למוות בשבוע שעבר שני נערים פלסטינים. השניים, נאדים סיאם נווארה ומוחמד אודה אבו אל-דאהר, שניהם בני 17, השתתפו בהפגנה לציון יום הנכבה מחוץ לחומות בית הכלא שבו עצורים אסירים בטחוניים רבים.

ראשון נורה נווארה, תושב הכפר מזרעה א-קבליה שליד ביתוניא. בסרטון נראה הנער כשמאחוריו חומות בית הכלא ולפניו ענני גז מדמיע מהם הגיחו לפתע היריות, לכאורה של חיילי צה"ל, שהפילו אותו לקרקע. מהסרטון ניתן לראות בבירור כי ברגע הירי לא עסק נווארה בזריקת אבנים. באופן זהה נורה גם אבו אל-דאהר כשעה לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully