וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוף טאבה הוצף: ישראלים נתקעו יומיים במצרים

9.5.2014 / 14:43

לאחר המתנה ארוכה המעבר נפתח למשך שעתיים. כל הישראלים שנתקעו בעקבות המים הרבים שהצטברו במקום שבו ארצה. כשהגיעו לחניון גילו שהוא מוצף והמים כיסו מכוניות שלמות במסוף

צילום: רשות שדות התעופה, כיבוי אש אילת, משטרת אילת; עריכה: מתן חדד

כ-24 לאחר שנסגר בעקבות ההצפות, מעבר טאבה נפתח למשך שעתיים. כ-300 ישראלים שנתקעו מאתמול (חמישי) בצדו המצרי של המעבר, שהוצף גם הוא, שבו הערב ארצה. צוות מתוגבר של עובדי המסוף עבד מאמש כדי להתגבר על הנזקים שגרמו הגשמים העזים. זאת, לאחר שבמהלך הלילה נעשו פעולות שאיבה של מים במקום. כשהישראלים הגיעו לחניון הם גילו שהמים הרבים הגיעו לגובה רב וכיסו מכוניות שלמות שחנו במקום.

עוד חדשות מהארץ:
בית הזוועות בחולון: "לא זוכרים מקרה כזה"
ניסים נדרס למוות כשניסה לעזור: "פצע לכל החיים"
שמו של אייל הוסר מהטריאתלון: "המומים וכואבים"

מנהל מסוף טאבה, איציק חי, סיפר כי אתמול בשעה 17:30 הגיעו מים רבים לכיוון המסוף מהצד המצרי ומההרים מסביב. "מאז ועד עכשיו אנחנו עושים מאמצים רבים לנקז את המים ולנקות את כל הבוץ שנשאר", אמר.

הצפות במעבר טאבה, 9 במאי 2014. מתי רזי, מערכת וואלה! NEWS
המים כיסו מכוניות שלמות. מעבר טאבה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מתי רזי

המעבר נסגר אתמול לאחר שכמויות אדירות של מים שנשטפו אל המסוף מהרי אילת ומכיוון סיני מילאו את המעבר עם מצרים. המים שהגיעו מהצד המצרי והצטברו עד גובה הברכיים - גרמו לשיתוק המסוף הישראלי. האזרחים ששהו באותה עת במקום נאלצו להתפנות בעזרת מחלצים על גבי סירות גומי.

מזג האוויר החריג אתמול אילץ את כוחות החילוץ לעבוד מסביב לשעון. לא רחוק ממעבר טאבה, יחידת החילוץ המשטרתית אילות הוזעקה אחר הצהריים לנחל שני על מנת לחלץ ארבעה צעירים מאילת שעל אף מזג האוויר הבלתי-שגרתי החליטו להסתכן ולטייל בנחל שהתמלא מים. הצעירים הגיעו לנחל באמצעות ג'יפ ונכנסו למים - אולם כעבור כמה דקות הזרם התגבר והצעירים החלו להיסחף. מטיילים שטיילו באזור וראו אותם מראש ההר דיווחו למשטרה ובמקביל שלשלו אל המטיילים חבלים. יחד עם מתנדבי יחידת החילוץ המשטרתית ופקחי רשות הטבע והגנים חולצו המטיילים הרטובים והנסערים – והם צוידו בבגדים יבשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הצפות במעבר טאבה, 9 במאי 2014. מתי רזי, מערכת וואלה! NEWS
וכך זה נראה מלמעלה/מערכת וואלה! NEWS, מתי רזי

במקביל, ולאחר שעות ארוכות, חולצו כ-200 תלמידים והורים מבית הספר צפרירים בחדרה שנתקעו בחניון מצדה עקב השיטפונות העזים שחסמו את הגישה לחניון. כוחות מיחידת חילוץ ערד מחוז דרום העבירו את ההורים והילדים לכפר הנוקדים.

70 מטיילים אמריקנים מתנועת בני עקיבא העולמית נאלצו להעביר את הלילה שבין רביעי לחמישי בחניון חולית עקב זרימה עזה בנחל נקרות שליד מצפה רמון. כוחות גדולים מיחידת חילוץ ערבה, שכללו עשרות כלי רכב, הגיעו לשטח וניסו להגיע אל המטיילים, ואתמול בבוקר המריא למקום מסוק ועליו צוות נוסף. שני סבבים של מסוק עם צוות של מתנדבי יחידת חילוץ ערבה חילצו 15 מהנערים. השאר חולצו בכלי רכב.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

הצפות במעבר טאבה, 9 במאי 2014. מתי רזי,
הצפות במעבר טאבה, 9 במאי 2014/מתי רזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully