וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מזהיר: "הקיצוץ - פגיעה אנושה באימונים"

8.5.2014 / 0:36

שר הביטחון אמר בדיון בוועדת חוץ וביטחון כי הקיצוץ המתמשך בתקציב המשרד פוגע במוכנות הצבא למלחמה. "אנו נמצאים בשבר, מהחודש ניאלץ להיכנס לתקופה קשה", הודה

השר משה יעלון בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
"נמצאים בשבר". שר הביטחון, משה יעלון/טלי מאייר

הקרב על תקציב הביטחון נמשך: השר משה יעלון התייחס אתמול (רביעי) בדיון של ועדת חוץ וביטחון בכנסת לקיצוץ המתמשך בתקציב, והזהיר כי לעובדה זו השפעה קריטית על מוכנות הצבא למלחמה. "אנו נמצאים בשבר, יש פגיעה אנושה באימונים", הבהיר יעלון. "אנו הולכים לרדת עוד ברמת האימונים באוויר, בים וביבשה. החל מהחודש ניאלץ להיכנס לתקופה קשה מאוד. יש פגיעה קשה בכשירות הלוחמים הסדירים, שלא לדבר על מילואים".

בסוף חודש אוקטובר האחרון אישר הקבינט המדיני-ביטחוני להעביר למערכת הביטחון עודפי תקציב בגובה 2.75 מיליארד שקל. זאת, כתוצאה מהסדר פשרה שהושג בין הצדדים, לאחר שהצבא ביקש תוספת של 4.5 מיליארד לתקציב. אולם, חרף החלטת הקבינט על הענקת התוספת, הזהירו כבר אז גורמים במערכת הביטחון כי "על אף שמדובר בסכום לא מבוטל, זה עדיין לא עונה על הצרכים של הצבא ומערכת הביטחון. את ההשלכות נראה בשנת 2014".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
פוטין: הסגנו את החיילים הרוסים מגבול אוקראינה
על חם: נתפס חשוד ב-7 מקרי "תג מחיר" ביקנעם
כך תילחם המשטרה בנהגי טרקטורון שמתפרעים בחופים

תרגיל של גדוד 101 של חטיבת צנחנים, בגבול לבנון. פברואר 2014. ערן גילווארג
"פגיעה קשה בכשירות הלוחמים". לוחמי צנחנים במהלך אימון, פברואר האחרון/ערן גילווארג

עוד טען יעלון כי "האופן שבו מתנהל הדיון על תקציב הביטחון הוא לא ראוי". לדבריו, "קראתי לזה פעם בזאר טורקי. זה דיון לא רציני. צריך שהאוצר יעמוד בחוקים ובהחלטות הממשלה". הוא הוסיף כי "תהיה פגיעה קשה אם לא תתקבל החלטה מיידית אחרת. התמונה היא עגומה בכל היבט. אם לא יהיו הזמנות חדשות מהתעשיות הביטחוניות יהיו פיטורי עובדים, ומפעלים בפריפריה ייפגעו, למרות שאנו מחזיקים אותם בשיניים. בשנים 2014-2013 לא נפתח שום פרויקט התעצמות חדש למעט אחד".

"אין משרד מפוקח כמו משרד הביטחון", המשיך יעלון. "למה אנחנו צריכים לשלם בלו (מסים, א"ב) על דלק של טנקים, מטוסים וסטי"לים, והתחבורה הציבורית פטורה מבלו? מטילים על בסיסי צה"ל ומתקנים ארנונה שגדלה משנה לשנה. זה מגיע היום ל-700 מיליון שקל, ויש תביעות על סך מיליארד וחצי דולר. כל אלו לא מספרים שנותנים ביטחון".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 20:29)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully