וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקליפטוס קרס והרס משפחה: "רק רצו לטייל"

האסון שבמהלכו נהרגה מטיילת מקריסת עץ בוואדי נחל גיבורים בחיפה הוא מקרה נוסף בשורה של אסונות שאירעו בשנים האחרונות בשל העץ. "נחשב לאחד העצים המסוכנים ביותר"

עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

"אנחנו מחכים לשמוע מה קרה וכיצד היא נהרגה, אנחנו עדיין לא יודעים כלום", כך סיפרו בכאב אמש (שלישי) בני משפחתה של רונית אלדג'ם אבו ג'בל, תושבת חיפה בת 51, שנהרגה בשעות הצהריים מקריסת עץ בוואדי נחל גיבורים. לטענת סובחי אבו ג'בל, גיסה של רונית, המשפחה לא עודכנה כלל בחקירת המקרה, שבו נפצעו קל בעלה ונכדה של רונית. "הם בסך הכול הלכו לטייל וקרה כזה אסון. הם אוהבים לטייל במקום הזה ומטיילים בו כל הזמן", סיפר. האזור בו טיילו אינו מוכרז אתר טיולים מאושר, אולם בכל זאת פוקדים אותו מטיילים רבים. המשטרה פתחה בחקירה.

במהלך הטיול של בני הזוג, קרס לפתע עץ אקליפטוס כאשר אבו ג'בל הייתה מתחתיו. היא נפצעה אנושות, וצוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותה לאחר ניסיונות החייאה. בעלה ונכדה, בן 4, נפצעו קל והשתחררו בשעות הערב מבית החולים רמב"ם בחיפה.

עוד בוואלה! חדשות:
אמה של שלי דדון: "מתפללת שבתי היא הקורבן האחרון"
"דוד הנחלאווי": "בדיעבד, הייתי עושה אותו דבר"
צפו: גרסת חמאס ל"תקווה" לרגל יום העצמאות

אישה נהרגה, בעלה ובנה נפצעו מקריסת עץ. מערכת וואלה! NEWS
מותה של אבו ג'בל נקבע במקום. זירת האסון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

אחרי אסון הכרמל ב-2010, הוקמה ברשות הטבע והגנים יחידה ליערנות שתפקידה בין היתר לתקן את "טעויות אבותינו" - להסיר עצים לא בטיחותיים ולהשיב לאתרי הטבע את העצים הארץ-ישראליים הטבעיים. כך, הוסרו בחודשים האחרונים משמורת המג'רסה שמצפון לכנרת אקליפטוסים רבים, שהצטרפו לאלו שנכרתו בשנתיים האחרונות בשמורת החולה ובשמורת נחל עיון (התנור) שבמטולה.

"האקליפטוס מוגדר כאחד העצים המסוכנים ביותר. בארץ יש עצים מקומיים שהם טבעיים לאזור ויש עצי תרבות, שהגיעו לכאן על ידי שתלנים או אנשי קק"ל כדי להפריח את השממה. האקליפטוס הוא עץ תרבות והוא הגיע לארץ מאוסטרליה כדי לייבש את הביצות, אבל הוא כבר לא רלוונטי לתקופתנו", הסביר לפני כחודש נתן אלבז, פקיד היערות הראשי של רשות הטבע והגנים במחוז צפון. "העץ הזה לא מסתדר מבחינה בטיחותית באתרים קולטי קהל. הוא מאוד כבד, הענף שלו נקרע בבת אחת ונופל למטה מגובה רב, והדבר הביא לעתים לתוצאות קטלניות".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "צר לנו על המקרה ואנו משתתפים בצער הנפגעים. אנו לומדים על שהתרחש מרשות הטבע והגנים, מהמשטרה וממגן דוד אדום". יצוין כי הן ברשות הטבע והגנים והן בעיריית חיפה טוענים כי השטח שבו אירע האסון לא שייך להם.

(עדכון ראשון: 23:55)

לפניות לכתבים:
אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il
עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • קריסת עץ
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully