וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דוד הנחלאווי": "בדיעבד, הייתי עושה אותו דבר"

דוד אדמוב, הלוחם שדרך נשק לעבר פלסטיני ועורר סערה ציבורית, שובר שתיקה. בראיון ל"צינור לילה" סיפר על האירוע מנקודת מבטו, הסביר שחש בסכנת חיים והודה לציבור על התמיכה

צילום: ארגון Human Rights' Press, עריכה: יותם בן-דוד

צפו בתיעוד: דוד הנחלאווי דורך נשק לעבר פלסטיני

שובר שתיקה: דוד אדמוב, הלוחם שזכה לכינוי "דוד הנחלאווי", התייחס לראשונה לתקרית ותיאר את רצף האירועים שהביא אותו לדרוך נשק לעבר נער פלסטיני. בראיון שהעניק לתכנית "צינור לילה" בערוץ 10 רגע לפני שהחל לרצות את 20 ימי המחבוש שהוטלו עליו, הוא הבהיר שאינו מתחרט על המעשה. "הייתי פועל אותו דבר", אמר בביטחון מלא בראיון שפורסם אמש (שלישי).

עוד על סערת "דוד הנחלאווי":
מח"ט חברון: "מצפה מחיילים לדרוך נשק כשצריך"
איך מענישים רבבות חיילים שעשו לייק?
כשדוד הופך גוליית. דעה

אדמוב סיפר תחילה מה הוביל לדריכת הנשק. "אני עליתי לעמדה", שחזר. "התקדמו אליי שלושה נערים, שניים היו בסדר, לא נראו חשודים. אחד התקדם אליי לכיוון שלי בצורה מהירה ונראה חשוד, נראה כאילו הוא בא לתקוף אותי". לדבריו, ביקש מהנער החשוד תעודת זהות וכשזה אמר שאין ברשותו, החליט אדמוב לתת לו לעבור עם חבריו.

תיעוד: חייל נח"ל דורך נשק כלפי נער פלסטיני. צילום מסך
אדמוב דורך את הנשק לעבר הפלסטיני/צילום מסך

"הם עולים במדרגות", המשיך. "אותו נער שאמר שאין לו תעודת זהות עולה, ושני חברים שלו טיפה מתחתיו. פתאום הוא מוציא לי תעודת זהות ומתחיל לברוח. אני צועק לו 'עצור' והוא לא עצר. התחלתי לרדוף אחריו ושני חברים שלו שהיו מאחוריו חסמו אותי, סוג של גיבו אותו, נתנו לו לברוח. במצב כזה הרגשתי שיש פה משהו חשוד ושלא עמדתי במשימה שלי אז אני צריך לבדוק את העניין".

בשלב זה, לדבריו, הוא עצר את שני הנערים וביקש מהם להתקשר לחברם. "הם אמרו שאין להם את המספר, שיקרו לי", סיפר. "ובינתיים, כשאני מעכב אותם, עליתי בקשר והודעתי לפיקוד שאני מעכב פה שני נערים פלסטינים. הם לא ענו לי בקשר כי היה לפני זה לחץ. הודיעו לנו בקשר שנער בן 17-18 מסתובב עם סכין בכיס, אז כל הכוחות שלנו היו כרגע בפטרולים, סיורים, כדי לאתר את הנער הזה".

הפגנת תמיכה בדוד הנחלאווי מול הקריה בתל אביב2014. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת תמיכה באדמוב בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

אדמוב תיאר כי בעודו מעכב את שני הנערים, החלו להתקהל סביבו פלסטינים נוספים. "לאחר שעה וחצי ככה, אחד מהנערים שעיכבתי החליט שהוא רוצה לקום וללכת, בזמן שאני מכוון עליו את הנשק, אתה יודע, מרתיע אותו שלא יזוז", הוסיף. "הוא לא פחד, פשוט קם והתחיל ללכת. אני אומר לו 'עצור, אתה לא יכול ללכת מפה'. אז הוא בא סוג של לברוח ממני, עולה למדרגות שמותר לו לעלות לשטח שלו, תפסתי לו את היד, הורדתי אותו למטה ועכשיו כל מה שהיה שם זה מה שהתנהל בסרטון, ראיתם מה שהיה בסרטון שעלה לחדשות. מה שהיה שם שלפני זה לא ראו את הקטע שאני עוצר אותו עם היד ומוריד אותו למטה".

ברגע זה, לטענתו, הורה לנער שלא לזוז ממקומו. "ואז הוא דחף אותי. אמרתי לו 'אל תעשה את זה עוד פעם, אתה תסתבך'. לא בקטע רע, פשוט כי אני צבא והכול ואני יכול לעצור כאילו פלסטינים על מקרים כאלה כי הם פוגעים בי פיזית".

"עוברת עליי תקופה לא קלה"

"ואז אני רואה שהדברים מתחילים להתחמם יותר מדי. מקדימה כל הצלמים ומאחורי מתחילים להגיע עוד פלסטינים שעם ידיים בכיסים וזה טיפה מרתיע. עם כל הכבוד, זה גם החיים שלי ומצד ימיני, לא רואים בסרטון, היו שם עוד ילדים קטנים יהודים ועוד אנשים מבוגרים יהודים. ומצד שמאל שלי, איפה שהמדרגות למעלה, התחילו לבוא עוד נערים בני 17-18 שראיתי שהם מתחילים להרים אבנים מהרצפה".

"בזמן שאני עם הנער הזה ואני בקשר עין אליו ובקשר עין לצד שמאל, אני רואה שמישהו יורד לי מהמדרגות ובא סוג של לקפוץ עליי אז אני בא לעצור את הנער הזה, פתאום קולט מישהו קופץ אליי, דרכתי את הנשק כי הרגשתי סכנת חיים. לא רק לי גם לסובבים אותי. וזאת המטרה שלי וזאת המשימה שלי, להגן על החיים של הסובבים אותי ואז על שלי, קודם על החיים של הסובבים אותי, ואז על שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסיפור עורר סערה ציבורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדמוב התייחס בראיון גם לימים שחלפו מאז פורסם הסרטון שעורר סערה בציבור. "עוברת עליי תקופה לא קלה, קשה לי עם כל מה שקורה עכשיו, באמת שקשה לי", הודה. "יש לי אמא שעכשיו היא לבד בבית. מה זאת אומרת לבד? היא לא לבד אחותי איתה, היא עוזרת לה ותומכת בה וגם אני עכשיו פה כמה ימים יצא לי להיות איתה, חיזקתי אותה. אמא שלי הדבר הכי יקר לי בחיים. אמא שלי אישה לוחמת. לאישה לוחמת מגיע בן לוחם".

בתשובה לשאלה כיצד חש לאור התמיכה הציבורית בו, השיב: "זה חיזק אותי, זה נתן לי המון כוחות. אני חושב שבגדול כל המחאה וכל מה שקורה, זה לא רק בגללי. זה הרבה חיילים שקרו להם סיטואציות כמו שלי וכנראה אולי הצבא לא גיבה אותם. רושמים לי הודעות בפייסבוק, אנשים שמזדהים עם המצב שלי. תומכים בי ועוזרים לי ודואגים לי".

הוא יצא בקריאה לחיילי צה"ל באשר הם: "כשאתה מרגיש שאתה בסכנת חיים, אל תחשוב פעמיים אם לדרוך את הנשק או לא. אמא רוצה שהבן שלה יחזור הביתה בריא ושלם, היא לא רוצה את הבן שלה בארון. המטרה שלנו כחיילים ולוחמים זה לשמור על המדינה שלנו, להגן על המדינה שלנו. ואנחנו נעשה את זה בכל דרך אפשרית. ואני מוכן להקריב את החיים שלי למען המדינה, למען המשפחה שלי".

(עדכון ראשון: 22:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully