וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בפרדיס: "טרור תג מחיר עוד יופנה נגד יהודים"

שלומי גבאי

30.4.2014 / 9:59

ביישוב הערבי שבחוף הכרמל, שם הושחתו מסגד ומכוניות בפעולת "תג מחיר", נותרו היום החנויות סגורות ומערכת החינוך הושבתה. ראש המועצה: "מצפים שהיהודים יכבדו אותנו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

(ההפגנה נגד "תג מחיר" בפרדיס)

יום אחרי אירוע "תג מחיר" בפרדיס, במהלכו רוססו כתובות נאצה על מסגד, מתקיימת היום (רביעי) ביישוב שביתת מחאה כללית. המרכז המסחרי שומם, החנויות ואפילו הבנקים סגורים. גם מערכת החינוך הושבתה והתלמידים נותרו בבתים - זאת כחלק מההזדהות עם המחאה. אתמול הפגינו אלפים בכפר על התקיפה.

"גם במחיר של פגיעה בפרנסה, העיקר שנעביר את המסר שאין מקום לארגון טרור כמו 'תג מחיר' במדינת ישראל", אמרו תושבים לוואלה! חדשות. "אנחנו כפר שוחר שלום. משנת 1948 בחרנו להיות פה ומעולם לא היוונו בעיה למדינה. אנחנו שכנים טובים ואזרחים טובים. ברגע שארגון הטרור 'תג מחיר' יסיימו עם המגזר הערבי הם יתחילו לפגוע ביהודים", הזהירו.

עוד בנושא "תג מחיר"
בתוך שעות בודדות: שני פשעי שנאה נגד ערבים בצפון
מחאה בוואדי ערה: "מי ישלם המחיר על הצתת המסגד?"
ראש מועצת הר חברון: "תג מחיר מדיני על כל פיגוע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו מכבדים את כל היהודים מכל המגזרים, ומצפים שהם יכבדו אותנו". צעדת המחאה אתמול בפרדיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מועצת פרדיס יונס מרעי אמר היום כי חברי ממשלה, כמו גם הנשיא שמעון פרס, התקשרו אליו מאז האירוע כדי לתמוך בו ולגנות את "המעשה הנפשע של הפושעים שפגעו במסגד".

לדברי מרעי, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין אותו ללשכתו ובמהלך השניים אמורים להיפגש. "אנחנו כפר שתומך בדו-קיום. אנחנו מכבדים את כל היהודים מכל המגזרים, ומצפים שהם יכבדו אותנו. השר לביטחון הפנים והמפכ"ל ששוחחו איתי הבטיחו לי שיעשו הכל כדי לתפוס את הפושעים ולהעמיד אותם לדין. אנחנו נמשיך לשמור על הסדר ועל חוקי המדינה כפי שעשינו עד כה", הבטיח.

הבוקר הגיע ליישוב, השוכן בחוף הכרמל, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג. "יש לערב את כל גורמי החוק כולל משרד המשפטים ולפעול למיגור התופעה", אמר הרצוג בתום פגישה עם מרעי, "יש לנהוג כלפי המבצעים כפי שנוהגים כלפי ארגוני טרור. באתי לחזק ולחבק את תושבי פרדיס".

החשודים ב"תג מחיר" תועדו במצלמת האבטחה. שלומי גבאי
החשודים ב"תג מחיר" בפרדיס כפי שנלכדו במצלמות אבטחה/שלומי גבאי

תושבי הכפר פורדיס התעוררו אתמול בבוקר למראה צמיגים מנוקבים וכתובות נאצה שרוססו במהלך הלילה על ידי אלמונים. על קיר אחד המסגדים בכפר צויר מגן דוד ונרשמה הכתובת "סוגרים מסגדים במקום ישיבות". כמו כן, נוקבו צמיגיהם של כמה כלי רכב בכפר.

מצלמות אבטחה סמוכות תיעדו את הגעתם של שלושה בני אדם רעולי פנים לאזור בשעה הסמוכה למעשה. עוד תועדו השלושה עוזבים את המקום זמן מה לאחר מכן. המשטרה אספה את סרטוני האבטחה מהמבנים הסמוכים למסגד והיא בודקת בין היתר את מעורבותם של המתועדים.

יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג עם ראש מועצת פרדיס יונס מרעי. אפריל 2014. שלומי גבאי
"לפעול נגד המבצעים כמו שפועלים נגד טרוריסטים". הרצוג בפרדיס/שלומי גבאי
כתובת תג מחיר רוססה על קיר מסגד בכפר פורדיס, אפריל 2014. שלומי גבאי
המסגד עליו רוססה הכתובת "מסגדים סוגרים במקום ישיבות"/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully