וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חייל צה"ל דורך נשק על פלסטיני בחברון

29.4.2014 / 0:01

בסרטון נראה לוחם נח"ל מתעמת עם פלסטיני כבן 15. במהלך הוויכוח דחף אותו החייל ואיים עליו בנשקו. החייל יודח ככל הנראה מתפקידי לחימה. דובר צה"ל: התנהגות החייל חריגה

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

תקרית אלימה בשטחים: בסרטון שפורסם ביוטיוב נראה חייל צה"ל דורך את נשקו במטרה להרתיע נער פלסטיני בן 15, במהלך ויכוח בין השניים שפרץ שלשום (ראשון) בחברון. בסרטון נראה הפלסטיני מתקרב לחייל, המשרת בחטיבת הנח"ל, מתגרה בו ודוחף אותו. בתגובה, החייל דחף אותו, דרך את נשקו ואף בעט בו.

בהמשך נראה החייל מנופף בנשקו לעבר הנוכחים במקום ומקלל אותם. לבסוף, קרא החייל לתגבורת במכשיר הקשר ועצר את הנער. האירוע התרחש ליד עמדת צה"ל הסמוכה לבית הדסה בחברון. לפי הפלסטינים, מדובר במקום שמותר להם לשהות. לדבריהם, זוהי נקודת חיכוך יומיומי בינם לבין כוחות צה"ל והמתנחלים.

עוד בוואלה! חדשות
הרופאים בוחרים: שעון הנוכחות יפיל את אידלמן?
הפרקליטות דורשת: לפחות 6 שנות מאסר לאולמרט
ניצולת השואה שהורישה את כל הונה לבית החולים

מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל שפועלים במרחב יהודה ושומרון ואמונים על ביטחון הגזרה מתמודדים באופן יומיומי עם מציאות מורכבת ואתגרים הדורשים מקצועיות ונחישות לצד הפעלת שיקול דעת. התנהגותו של החייל בסרטון חריגה ואינה עולה בקנה אחד עם המצופה ממנו". עוד נמסר כי "הנושא ייבדק". ככל הנראה, החייל יודח מהיחידה ולא יחזור לשרת בתפקידי לחימה.

"ההתנחלות בחברון היא סיר לחץ. מי שמשלם את המחיר הם הפלסטינים", אמר אבנר גבריהו, דובר "שוברים שתיקה". "אנחנו כחיילים, ששירתנו בעיר והגנו על מתנחלים קיצונים, מכירים את הדינמיקה שמייצרת מתח, אלימות וחיכוך. תפקידנו כחיילים היה רק להגן על המתנחלים בחברון". הוא הוסיף כי "התגברות האלימות בשבועות האחרונים בחברון היא דוגמה למה שצפוי לנו עם ההתנחלות החדשה, שאותה הקימו בפסח האחרון בבית המריבה בחברון".

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully