וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס יודע: ממשלת האחדות הפלסטינית תכיר בישראל"

25.4.2014 / 12:00

גורם פלסטיני בכיר הדגיש בשיחה עם וואלה! חדשות כי פתח התנה הפיוס עם חמאס בכך שהממשלה הפלסטינית החדשה תתחייב לפתרון שתי המדינות, ובכך שחמאס יסכים למועד ברור לבחירות

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

גורם פלסטיני בכיר גילה הבוקר (שישי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי אין בכוונת אש"ף ופתח להמשיך בתהליך האחדות עם חמאס, שיכלול הקמת ממשלה בראשות אבו מאזן, אם הארגון לא יקבל על עצמו שני תנאים מרכזיים. הראשון הוא קביעת מועד ברור לבחירות - עוד לפני כינון הממשלה המאוחדת. השני הוא מחויבות הממשלה הפלסטינית המאוחדת לפתרון שתי המדינות וקבלת תנאי הקוורטט האירופי, בהם הכרה בקיומה של מדינת ישראל.

כבר אתמול, יממה לאחר החתימה החגיגית על הסכם הפיוס ולחיצות הידיים המחויכות,התגלו סימנים ראשונים של חילוקי דעות. בכיר אש"ף יאסר עבד רבו אמר כי יש לבחון בזהירות את צעדי חמאס לאחר הסכם הפיוס, כדי לוודא שחמאס לא חתם על ההסכם מסיבות טקטיות בלבד. במקביל, אמרו בכירים בחמאס שהתנועה לעולם לא תכיר בישראל ולא תקבל את תנאי הקוורטט.

פיצוץ מדיני - כותרות נוספות:
במקום להודות לאבו מאזן, נתניהו החליט לנתק מגע | פרשנות
ארה"ב לצד ישראל: הפיוס הפלסטיני יפגע במו"מ
"הפיוס הפנים-פלסטיני הרגיז מאוד את האמריקנים"

מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס, עזה, אפריל 2014. רויטרס
בכירי פתח וחמאס בעזה, שלשום/רויטרס

בתוך כך, גורמים בכירים בישראל וברשות הפלסטינית אמרו אמש כי למרות החלטת ישראל להפסיק את המגעים המדיניים ולהטיל סנקציות על הרשות בשל הפיוס עם חמאס, התיאום הביטחוני השוטף בין הצדדים צפוי להימשך. "זה אינטרס משותף שישרוד את המשבר הפוליטי", אמר לוואלה! חדשות גורם ביטחוני בכיר בישראל. גורם פלסטיני בכיר הפנה לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שאמר השבוע בשיחה עם כתבים ישראלים כי התיאום הביטחוני יימשך גם ללא משא ומתן בין הצדדים, והדגיש כי "אין כל שינוי בעמדתנו".

הגורם הישראלי הבכיר הוסיף כי הסנקציות הכלכליות שעליהן החליט אמש הקבינט המדיני-ביטחוני לא יפגעו במנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, לפחות לא בטווח הזמן המידי. "כמובן שאם נראה סימנים לכך שהסכם הפיוס משנה את המציאות הביטחונית נשקול מחדש מה לעשות, אבל בשלב הנוכחי זה לא עומד על הפרק". הגורם ציין כי "ישראל רוצה להעביר מסר ברור נגד חמאס, אבל לא מעוניינת בשבירת הכלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ישיבת ממשלה, מרץ 2014. יוסי אלוני, מערכת וואלה! NEWS
התיאום הביטחוני יימשך. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יוסי אלוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully