וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיוס הפנים-פלסטיני הרגיז מאוד את האמריקנים"

24.4.2014 / 11:02

בירושלים שוקלים אם להמשיך את המו"מ עם הפלסטינים בשל הפיוס בין פתח לחמאס, וממשלת נתניהו דנה בתגובה למהלך שהרגיז גם את ארה"ב. בכיר חמאס: "לא נכיר בישראל"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס הבוקר (חמישי) את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בנושא ממשלת האחדות החדשה ברשות הפלסטינית. ישראל אותתה כבר אמש על תגובתה הצפויה להסכם הפיוס בין פתח לחמאס, כאשר הודיעה על ביטול פגישת משא ומתן שאמורה הייתה להיערך בין הצדדים. גורם מדיני ישראלי הזכיר אמש כי "המהלך הפלסטיני התבצע כאשר נותרו שישה ימים בלבד עד למועד סיומו של המשא ומתן" - רמז ברור לכך שבירושלים פחות להוטים היום להאריך את השיחות מאשר לפני 48 שעות. ראש הממשלה נתניהו אמר דברים דומים בשיחת טלפון שקיים עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי.

עוד בוואלה! חדשות:
לאחר התפטרות ארדן: חשש מביטול תרגיל העורף הלאומי
חולצו מאי בודד - בזכות אות מצוקה שסימנו בחול
השטן נמצא בפרטים: עוד ארוכה הדרך לפיוס פלסטיני

גורם בכיר שמעורה בפרטי השיחות הסביר לוואלה! חדשות כי החיבור של אבו מאזן וחמאס "הרגיז מאוד את האמריקנים", שרואים בהסכם הפיוס חבלה של ממש במשא ומתן עם ישראל. לדברי הגורם הבכיר, "דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, אמרה אתמול בבירור שארצות הברית לא מצפה מישראל לנהל משא ומתן עם ממשלה שכוללת את חמאס, שקורא להשמדת ישראל ומבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים. בשורה התחתונה, כל עוד חמאס לא מתחייב להפסיק את האלימות ולהכיר בישראל, אין טעם להמשיך לקיים משא ומתן. זו לא אמירה ישראלית – זו אמירה אמריקנית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרץ 2014. עמית שאבי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ידון בתגובה ישראלית למהלך הפלסטיני/מערכת וואלה! NEWS, עמית שאבי

אותו גורם ישראלי טען כי בפגישת המשא ומתן האחרונה בין ישראל לפלסטינים, שהתקיימה ביום שלישי בערב, חלה התקדמות של ממש. "לא נסגרה שם עסקה חדשה, אבל הייתה התקדמות ובהחלט ניתן היה לסגור עיסקה אחרי עוד פגישה, אלמלא ההסכם עם חמאס. זו הפעם השנייה בתוך שלושה שבועות שיש התקדמות לקראת הסכם, והפלסטינים מתחמקים", האשים הגורם, שטען גם כי בירושלים לא הופתעו מהאיחוד: "ידענו שזה מתבשל. ראש הממשלה הזהיר כבר בתחילת השבוע שאבו מאזן צריך להחליט אם הוא מעוניין בשלום עם ישראל או באיחוד עם חמאס, כי שני הדברים לא יכולים להתקיים יחדיו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס, עזה, אפריל 2014. רויטרס
הפגישה בין נציגי חמאס לפתח ברצועת עזה, אתמול/רויטרס

בצד הפלסטיני מציגים את הדברים באופן שונה. אבו מאזן אמר אתמול כי אין סתירה בין הקמת ממשלת אחדות עם חמאס לבין המשך המשא ומתן עם ישראל. גורם פלסטיני שמעורב במגעים עם חמאס הוסיף בשיחה עם וואלה! חדשות כי "ייקח זמן עד שההסכם ייכנס לתוקף, לפחות כמה שבועות, שבמהלכם אפשר להגיע להבנות עם ישראל, עם ארצות הברית וגם עם חמאס. זו תהיה טעות מצד ישראל להסיק מסקנות כל כך מהר ולהודיע על קריסת המשא ומתן דווקא עכשיו".

בחמאס, לעומת זאת, לא ממהרים להצטרף למסרים המרגיעים של הרשות. "אנחנו לא רוצים לבזבז זמן, המשא ומתן תמיד מגיע למבוי סתום. בשנים האחרונות לא קיבלנו דבר ", אמר הבוקר סגן שר החוץ בממשלת חמאס, ראזי חאמד, בריאיון לרשת ב'. "אבו מאזן הכיר בישראל לפני 20 שנה, מה הוא קיבל מכם? ישראל לא מוכנה לתת לפלסטינים את הזכויות שלהם. חמאס אמרה כי נקבל מדינה פלסטינית בגבולות 67', אבל לא נכיר בישראל. אנו רוצים להגיע למצב שבו אין כיבוש ויש מדינה פלסטינית ולחיות בשלום".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, דצמבר 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אחד מחברי משלחת הפיוס של פתח לרצועת עזה הוא מוניב אל-מסרי, איש העסקים העשיר ביותר ברשות הפלסטינית הנחשב מקורב לאבו מאזן. לפני שלושה שבועות פרסם אל-מסרי מאמר בוואלה! חדשות שבו כתב כי ההנהגה הפלסטינית "מכירה בקשר ההיסטורי והרוחני של היהודים לארץ הקודש". המאמר גרר גינויים חריפים מצד בכירים בארגון חמאס, שהכריזו על אל-מסרי בוגד והזהירו אותו שלא להגיע יותר לביקורים ברצועת עזה. למרות זאת, אתמול הצטרף אל-מסרי למשלחת הפיוס, התקבל בברכה על ידי הנהגת חמאס ואמר בראיונות לתקשורת הפלסטינית כי ההחלטה על זהותו של ראש ממשלת האחדות שתקום, נתונה באופן בלעדי בידי אבו מאזן.

(עדכון ראשון 7:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully