וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר תקיפת צה"ל: מטח רקטות לעבר יישובי הדרום

אזעקות צבע אדום נשמעו בשדרות וביישובים במועצות חוף אשקלון ושער הנגב. כל הרקטות נפלו בשטח הפלסטיני וסמוך למעבר ארז. קודם לכן, תקף חיל האוויר בצפון הרצועה

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

לאחר תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה, אזעקות "צבע אדום" נשמעו הערב (רביעי) בכמה מיישובי הדרום. ראשית נשמעו התרעות בקיבוץ יד מרדכי וביישוב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. הרקטות שנורו במטח זה נחתו בשטח רצועת עזה ובשטח פתוח סמוך למעבר ארז. בנוסף, נשמעו אזעקות בעיר שדרות וביישובים גבים וניר עם שבמועצת שער הנגב, אולם לא דווח על נפילות במטח זה.

מוקדם יותר, בשעה שבכירי חמאס ופתח הכריזו על הסכם הפיוס ההיסטורי תקף חיל האוויר ברצועת עזה - ככל הנראה בניסיון לחסל את המחבל שירה במהלך החג רקטות על ישראל. עם זאת, בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "בפעילות לסיכול טרור בצפון הרצועה לא זוהתה פגיעה".

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, התקיפה בוצעה באזור בית להיא כשהיעד הוא אופנוע עליו היו שני אנשים. לפי שעה, ידוע על שבעה אזרחים שנפגעו באורח בינוני, בהם שני ילדים. שני הרוכבים, כך נראה, שרדו את התקיפה.

עוד בוואלה! חדשות:
תלמיד ישיבה בן 20 טבע למוות במעיין בצפון
הורי החטופות בניגריה ויתרו: "אין תמיכה מהרשויות"
הוארך מעצר החשוד ברצח גריידי: "היו לו דברים לסדר"

מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס, עזה, אפריל 2014. רויטרס
בכירי חמאס ופתח בעזה, היום/רויטרס

התקיפה כאמור מיוחסת לאחראי על הירי לדרום במהלך החג השני של פסח, ביום שני השבוע - אז נורו לעבר יישובי עוטף עזה שש רקטות. שתיים מהרקטות שנורו נפלו בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. רקטה נוספת יורטה בהצלחה על ידי מערכת "כיפת ברזל". שתי רקטות נוספות נפלו בשטח הרצועה. שעה מאוחר יותר נשמעה אזעקת "צבע אדום" בעיר שדרות, שלאחריה התפוצצה רקטה בשטח העיר על כביש סמוך לבית כנסת, בעת ששהו במקום מתפללים. לא היו נפגעים אולם נזק קל נגרם לכמה חנויות. בתגובה לירי ביצע חיל האוויר עוד באותו יום שתי תקיפות בדרום רצועת עזה כשהמוקד היה חאן יונס. תקיפה נוספת הייתה נגד יעד של הג'יהאד האיסלאמי בדיר אל-בלח - עיר במרכז הרצועה.

כאמור, תקיפת צה"ל היום בוצעה זמן קצר לאחר שבכירי חמאס ופתח קיימו מסיבת עיתונאים בעזה, בה הודיעו כי חתמו על הסכם עקרונות בין התנועות, שמשמעותו הקמת ממשלת אחדות לאומית תוך חמישה שבועות. במסיבת עיתונאים שנערכה בעזה במעמד ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, האחראי מטעם פתח על הפיוס, עזאם אל אחמד, ובכיר הרשות מוסטפא ברגותי - הודיעו הצדדים על סוף הסכסוך - שבע שנים אחרי הפילוג שנבע מההשתלטות של חמאס על רצועת עזה ב-2007. עוד הוסכם על קיום בחירות כלליות בגדה ובעזה בסוף השנה.

(עדכון ראשון: 17:28)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully