וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצבע שתקע אלוף פיקוד מרכז בעיני המתנחלים

11.4.2014 / 12:43

הצבת לוחמי מג"ב ביצהר היא צעד חריג, ממנו ניסו ניצן אלון ועמיתו במשטרת מחוז ש"י להימנע תקופה ארוכה. הריסת המוצב וניקוב הצמיגים השבוע היו הקש ששבר את גב הגמל. פרשנות

שלומי גבאי

הקש ששבר את גב הגמל: כבר תקופה ארוכה שמפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, ומפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב קובי כהן, מנסים לפתור בדרכים יצירתיות את הפעולות האלימות מצד פעילי הימין הקיצוני ברחבי הגדה המערבית. כשניסיונות ההידברות עם ראשי המתנחלים כשלו, עברו במערכת הביטחון להגברת האכיפה, אך לשווא. הבוקר (שישי), בתום שבוע רווי התנגשויות עם מתנחלים ביצהר, הוחלט לשים סוף לאירועים האלימים – ולהציב פלוגת לוחמי מג"ב בהתנחלות.

אלימות ביצהר - כותרות נוספות:
פלוגת לוחמי מג"ב הוצבה בהתנחלות
הוארך מעצר 5 חשודים; יעלון: "זה טרור"
חברי מזכירות יצהר: אם לא תיפסק האלימות - נתפטר

הצעד החריג הגיע לאחר שכלו כל הקיצין. אלון וכהן חשבו כיצד לשמור על מרקם החיים של המתנחלים, אך מצד שני לפעול באגרסיביות ולהרתיע אותם. קצין בכיר באוגדת יהודה ושומרון סיפר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי תחילה נעשו ניסיונות הידברות עם ראשי המתנחלים ורבנים שחלקם "משקים במים את פעילי הימין הקיצוני", ביניהם נוער הגבעות, ואינם מוקיעים אותם בגלוי. לכן, לדבריו, הוחלט לבצע פעילות מגוונת בחודשים האחרונים, שלא ניתן להרחיב עליה.

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. שלומי גבאי
כוחות מג"ב ביצהר, הבוקר/שלומי גבאי

משטרת ישראל הגבירה את האכיפה באופן ממוקד באזורי החיכוך בין ההתנחלויות לכפרים הפלסטיניים. שוטרים נראו בכל מקום ודוחות רבים חולקו לאזרחים פורעי חוק כדי להבהיר כי שלטון החוק אינו פוסח מעל הגדה.

תלונות המתנחלים לא איחרו להגיע, למפקד אוגדת יו"ש, תת-אלוף תמיר ידעי, ואף לראש הממשלה, בנימין נתניהו. המתנחלים טענו כי המשטרה ממררת להם את החיים. המסר התקבל - והמשטרה הורידה רגל מהגז ואף הפסיקה את הפעילות הסמויה שהביכה את פעילי הימין הקיצוני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

צה"ל עומד למבחן

מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה יואב ירום, התעקש לקיים שיחות עם ראשי היישוב ביצהר ולנסות להגיע לנוסחה שתאפשר את הרחקת הפעילים מהאזור, אך ללא תועלת. הרצון להגיע לפשרה התפרש כחולשה - והפעילים שוב יצאו לפעולה. בלילה שבין שני לשלישי הותקף מוצב צה"ל במקום. זאת, לאחר שכוחות הביטחון הרסו ארבעה מבנים בלתי-חוקיים במקום. בנוסף, נוקבו השבוע צמיגיהם של שני כלי רכב צבאיים בהתנחלות, אחד מהם הוא הג'יפ של אל"מ ירום בכבודו ובעצמו.

לאלון נמאס. הוא וכהן החליטו לתקוע אצבע בעיני המתנחלים ביצהר ולהציב תחנת משטרה בלב היישוב. "הם לא ישכחו את הפעולה הזו לעד", אמר גורם ביטחוני בכיר. "הם עכשיו מבינים שמאחורי כל מילה יש בסיס ומאחורי כל כוונה יש יכולת מימוש. אנחנו לא נשלים עם הפגיעה בצה"ל ובפעילות המבצעית. האלימות הזו יום אחד תגלוש למעשים קשים יותר והגיע הזמן לגדוע את היד שהורמה על חיילי צה"ל".

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. שלומי גבאי
המתנחלים רואים זאת כ"עונש לא מידתי". יצהר, הבוקר/שלומי גבאי

הפעולה הזו תיבחן לאורך זמן. עד כמה באמת יצליחו מפקד פיקוד מרכז ועמיתו מהמשטרה לספוג את הביקורת על המהלך ולהמשיך באכיפה אגרסיבית של החוק והסדר. בשיתוף המחלקה היהודית בשב"כ, יידרשו לשלב זרועות ולהיערך למתן תגובה מצד פעילי הימין הקיצוני על הפעולה שמתפרשת בעיניהם כ"עונש לא מידתי". "הם אינם חוששים מחיילי צה"ל כי הם יודעים שאין להם כלים להתמודד איתם באמת וכשמשטרת ישראל מקבלת גיבוי ויוצאת לפעולה רחבה הם מאוד מפחדים כי הם מבינים שמהשטח הם ישר הולכים למעצר", אמר הגורם הביטחוני. "זו פעולה חסרת תקדים והיא מבשרת על הבאות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully