וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים נמשכים: "מנסים לגבש עסקה חדשה"

10.4.2014 / 19:20

העסקה המתגבשת צפויה לכלול את שחרור פולארד בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים. גורם מדיני אמר כי ישראל אינה דורשת מהרשות הפלסטינית לבטל את החתימה על 15 אמנות בינלאומיות

עריכה: גדי וינסטוק

(בסרטון: קרי מתייחס לפיצוץ במשא ומתן)

מתקדמים לעבר פשרה? גורמים מדיניים בירושלים אמרו היום (חמישי) כי בשיחות שמתקיימות בין נציגי ישראל לפלסטינים בניסיון להאריך את המשא ומתן, ישראל לא דורשת מהרשות הפלסטינית לבטל את חתימתה על 15 האמנות הבינלאומיות כתנאי להמשך השיחות. בנוסף, הצדדים מנסים לגבש עסקה חדשה שתכלול שחרור אסירים פלסטינים וגם את שחרורו של המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד. אמש פרסם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הודעה לפיה האמנות עליהן חתמו הפלסטינים ייכנסו לתוקף ב-2 במאי.

עוד בוואלה! חדשות:
"דיברת לא יפה": שיחת הווטסאפ שהובילה לדקירת בן ה-14
מתה בפתאומיות חודש לפני החתונה: "הכול התרסק"
בית המשפט: הילדה אדל ביטון תישאר בבית החולים

"הבקשות כבר הוגשו לאו"ם, הליך הטיפול בהן כבר יצא לדרך. זה לא מציאותי לדרוש כעת שהפלסטינים יבטלו את המהלך, אבו מאזן לא יכול להעביר כזו החלטה", אמר לוואלה! חדשות גורם ישראלי בכיר. השרה הממונה על המשא ומתן, ציפי לבני, ונציג הפלסטינים סאיב עריקאת, נפגשו אחר הצהריים בירושלים - בפעם השלישית זה חמישה ימים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בית לחם, מרץ 2014. GettyImages
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/GettyImages

בתחילת השבוע דווח בוואלה! חדשות כי בהנהגה קיימת מחלוקת לגבי הדרישה לבטל את החתימה על האמנות. בעוד השרים אביגדור ליברמן ונפתלי בנט אמרו בפומבי שאסור להמשיך במשא ומתן אם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא יבטל את המהלך, גורמים בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון סברו שיש להציב דרישה מציאותית יותר, לפיה הפלסטינים יתחייבו להימנע מצעדים נוספים בזירה הבינלאומית.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון מגיע לנחם את משפחתו של נלסון מנדלה ביוהנסבורג. 9 בדצמבר 2013. AP
מזכ"ל האו"ם, באן קי מון/AP

גורמים פלסטינים אמרו היום כי הרשות לא תתפשר בסוגיית שחרור הפעימה הרביעית של האסירים - כולל 14 האסירים הערבים-ישראלים. בירושלים אמרו בתגובה כי ישראל מוכנה לדון בשחרור אסירים, אך בתנאי שתקבל תמורה ממשית. על רקע הדברים הללו, גורם המעורה בפרטי השיחות אמר כי "הפערים עדיין גדולים, אבל חלה התקדמות מסוימת". הגורם הוסיף כי פגישתם אמש בוושינגטון של שר החוץ, אביגדור ליברמן, ומקבילו האמריקני, ג'ון קרי, הייתה מוצלחת. "אנחנו כרגע יוצאים משלב חילופי ההאשמות ועוברים לשלב של גיבוש עסקה חדשה, כאשר הדד-ליין הוא סוף חודש אפריל. שני המנהיגים רוצים להמשיך את השיחות".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, התייחס היום לניסיונות לחדש את המשא ומתן. "אני לא מקבל את הקביעה שזה אבוד, אני משוכנע מעומק לבי שיש דרך להגיע להסדר", אמר בכנס של מפלגת העבודה והמכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). לדבריו, "אנחנו לא מבינים מה קורה בחברה הפלסטינית, השטח חם ומתוח. זה לא יוכל להימשך. באשר הרצוג ליוזמה של שר הכלכלה נפתלי בנט לסיפוח גושי ההתנחלויות, אמר: "הדברים הם קמפיין בחירות. הרעיון של סיפוח גושי ההתנחלויות מזכיר לי את האדנות, החוצפה והיוהרה של ישראל טרם מלחמת יום הכיפורים".

עמרי נחמיאס השתתף בהכנת הידיעה

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

עדכון ראשון: 17:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully