וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא תשחרר את אסירי הפעימה הרביעית"

3.4.2014 / 18:13

כך הודיעה השרה לבני. בפגישה הקשה בין נציגי ישראל והרשות הציגו הפלסטינים 7 תנאים להארכת השיחות, בהם הקפאת בנייה במזרח ירושלים, הכרה בקווי 67, ושחרור 1,200 אסירים

צילום: רויטרס, עריכה: יותן בן-דוד

הפלסטינים הציגו אמש תנאים חדשים להארכת המשא ומתן במהלך הפגישה עם נציגי ישראל. בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען צוטט היום (חמישי) סאיב עריקאת, שהציג את שבעת התנאים:

1. הכרה בכתב מצדו של נתניהו במדינה פלסטינית בקווי 67' שבירתה מזרח ירושלים
2. שחרור 1,200 אסירים פלסטינים, אשר לדברי הפלסטינים, הוסכם על שחרורם בתקופת ממשלת אולמרט. בין האסירים גם מרואן ברגותי, אחמד סעאדאת, שנחשב למתכנן רצח שר התיירות רחבעם זאבי ופואד אל-שובכי, שהיה המעורב בניסיון הברחת הנשק בספינה קארין איי.
3. יישום הסכם המעברים והסרת המצור מרצועת עזה
4. החזרת מגורשי כנסיית המולד
5. עצירת הבנייה במזרח ירושלים ופתיחת מוסדות הרשות בבירה אשר נסגרו בידי ישראל
6. מתן אזרחות מלאה ל-15 אלף פלסטינים במסגרת הליך איחוד משפחות
7. הפסקת החדירות הישראליות לאזורים אשר בשליטת הרשות, הפסקת המעצרים והחיסולים ומתן השליטה לרשות באזור C.

עוד בנושא תהליך השלום:
"הפגישה בין לבני לעריקאת נראתה כמו זירת קרב"
ניסיון להצלת המו"מ: פגישת חירום משולשת בירושלים

השרה ציפי לבני, הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, הודיעה בפגישה כי ישראל לא תשחרר את האסירים במסגרת הפעימה הרביעית, בשל הצעדים החד צדדים שנקטו הפלסטינים כשפנו להכרה ולהצטרפות למוסדות בינלאומיים. "נוצרו תנאים חדשים, וישראל לא יכולה לשחרר את אסירי הפעימה הרביעית", אמרה לבני. לדבריה, על הצדדים להעריך כעת מחדש את צעדיהם באים.

עריקאת האשים כי האסטרטגיה של נתניהו היא "רשות ללא רשות, כיבוש ללא מחיר, הפרדת עזה מהגוף הפלסטיני תוך מניעת סמכות אמיתית מהרשות הפלסטינית". כמו כן, עריקאת טען כי אבו מאזן אמר לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כי "אינו מוכן לסגת מההצטרפות לארגונים הבינלאומיים, והוא מוכן להיהרג על כך".

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ינואר 2014. AP
"אפשר לסייע, אפשר לדחוף, אפשר להניע, אבל הצדדים עצמם צריכים לקבל החלטות קשות ולהתפשר"/AP

נוסף על לבני, עריקאת ואינדיק, השתתפו בפגישה שליחו של ראש הממשלה במגעים יצחק מולכו וראש המודיעין הכללי בגדה, מאג'ד פראג'. לפי הדיווח, פראג' ציין בפני אינדיק כי השיחות הן משא ומתן מדיני ולא ביטחוני. "באתי לנהל משא ומתן על ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית", אמר והפתיע את המשתתפים.

לבני הבהירה לעריקאת במהלך הפגישה כי אלמלא החלטת הפלסטינים לכנס מסיבת עיתונאים ולהודיע בשידור חי על פנייה לאו"ם, הפעימה הרביעית של שחרור האסירים כבר הייתה יכולה לצאת לדרך. "ידעתם מה המתווה של העסקה, ובחרתם ללכת לאו"ם בכל זאת", הטיחה בעמיתה הפלסטיני . יש לציין כי בישראל הופתעו מהמהלך של אבו מאזן: בשעות שקדמו למסיבת העיתונאים שכינס יו"ר הרשות, נעשו מאמצים להקדים את ישיבת הממשלה ולהצביע על העסקה. לבני ציינה גם את העובדה הזו במהלך השיחה הקשה אמש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, עם בכיר הרשות הפלסטינית, ד"ר סאיב עריקאת. יריחו, אוגוסט 2007. Emilio Morenatt, AP
לבני אמרה לעריקאת כי "נוצרו תנאים חדשים וישראל לא תוכל לשחרר את האסירים בפעימה הרביעית"/AP, Emilio Morenatt

"עכשיו זה הזמן"

בתוך כך, הפציר היום שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במנהיגים משני הצדדים "להוביל" ולעשות זאת לאלתר על מנת למנוע את קריסת המשא ומתן המדיני.

קרי, המבקר באלג'יריה, התחייב להמשיך במאמציו "לא משנה מה", אך עם זאת ציין כי הממשל בוושינגטון מוגבל ביכולתו להביא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לכדי הסכמה ופתרון של הסכסוך. "אפשר לסייע, אפשר לדחוף, אפשר להניע, אבל הצדדים עצמם צריכים לקבל החלטות קשות ולהתפשר. על המנהיגים להוביל, להבחין ברגע כאשר הוא שם".

קרי נעזר בדבריו בפתגם שלפיו ניתן להוביל את הסוסים אל השוקת, אולם לא ניתן להכריח אותם לשתות. "עכשיו זה הזמן לשתות, על המנהיגים לדעת זאת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully