וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגישה בין לבני לעריקאת נראתה כמו זירת קרב"

האשמות, איומים ופער בלתי ניתן לגישור - כך תיארו גורמים פלסטינים את פגישת החירום שנועדה להציל את המשא ומתן בין הצדדים, והסתיימה לאחר כשבע שעות מבלי שהושגה הסכמה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי שנציגי ישראל, הרשות הפלסטינית וארצות הברית יצאו מפגישת החירום שקיימו אמש (רביעי) ללא בשורות מיוחדות, כעת מספרים מקורות פלסטינים על אווירה קשה במיוחד בפגישה שנועדה להציל את המשא ומתן. על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין" הלבנוני, במהלך הפגישה בין ציפי לבני, סאיב עריקת, ונציג ארצות הברית בשיחות, הוחלפו האשמות ואיומים הדדיים.

על פי הדיווח, בפגישה איימה לבני על עריקאת ואמרה שישראל תטיל סנקציות קשות על הרשות הפלסטינית. עריקאת, מצדו, איים בכך שהרשות תפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג. על פי גורמים פלסטינים, הפגישה התנהלה כזירת קרב ואינדיק לא הצליח לגשר בין הצדדים.

מרטין אינדיק, ציפי לבני, סאיב עריקאת. איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס, עיבוד תמונה
"כמו זירת קרב". לבני, אינדיק ועריקאת/עיבוד תמונה, איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס

הפלסטינים אף האשימו את אינדיק שבפגישה, שנמשכה על פי דיווחים שונים בין שבע שעות לתשע שעות, תמך בעמדת ישראל ותקף את החתימה על האמנות מצד הרשות. להערכת שני הצדדים, בשלב זה הפער אינו ניתן לגישור משום שבישראל לא מוכנים לשחרר את הפעימה הרביעית של האסירים ללא התחייבות לכך שהמשא ומתן יימשך, ואילו הפלסטינים מתעקשים על כך שיש לשחרר את האסירים לפני כל צעד נוסף.

גם לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הפגישה הסתיימה בכישלון חרוץ. בדיווח הפלסטיני נטען כי הנציגים זכו ליחס משפיל מהצד הישראלי. עריקאת הדגיש בפני המשלחת הישראלית, לפי הדיווח, כי הוא בא לנהל משא ומתן בשם המדינה הפלסטינית, המוכרת על פי חוקי האו"ם, שמכירה בה כמדינה תחת כיבוש. דבריו הובילו לזעם עצום בצד הישראלי ולאיום בסנקציות. בעקבות זאת פנה עריקאת ללבני ואמר לה כי אם הישראלים ינסו להטיל סנקציות על הפלסטינים בכוונתם לפנות לבית הדין הבינלאומי כדי שיאשים בכירים ישראלים בפשעי מלחמה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לבני: "ידעתם מה מתווה העסקה, הלכתם לאו"ם בכל זאת"

נוסף על לבני, עריקאת ואינדיק, השתתפו בפגישה שליחו של ראש הממשלה במגעים יצחק מולכו וראש המודיעין הכללי בגדה, מאג'ד פראג'. לפי הדיווח, פראג' ציין בפני אינדיק כי השיחות הן משא ומתן מדיני ולא ביטחוני. "באתי לנהל משא ומתן על ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית", אמר והפתיע את המשתתפים.

לבני הבהירה לעריקאת במהלך הפגישה כי אלמלא החלטת הפלסטינים לכנס מסיבת עיתונאים ולהודיע בשידור חי על פנייה לאו"ם, הפעימה הרביעית של שחרור האסירים כבר הייתה יכולה לצאת לדרך. "ידעתם מה המתווה של העסקה, ובחרתם ללכת לאו"ם בכל זאת", הטיחה בבן שיחה. יש לציין כי בישראל הופתעו מהמהלך של אבו מאזן: בשעות שקדמו למסיבת העיתונאים שכינס יו"ר הרשות, נעשו מאמצים להקדים את ישיבת הממשלה ולהצביע על העסקה. לבני ציינה גם את העובדה הזו במהלך השיחה הקשה אמש.

קרי: אי אפשר להכריח את הסוס ללגום מהשוקת

בתוך כך, הפציר היום שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במנהיגים משני הצדדים "להוביל" ולעשות זאת לאלתר על מנת למנוע את קריסת המשא ומתן המדיני.

קרי, המבקר באלג'יריה, התחייב להמשיך במאמציו "לא משנה מה", אך עם זאת ציין כי הממשל בוושינגטון מוגבל ביכולתו להביא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לכדי הסכמה ופתרון של הסכסוך. "אפשר לסייע, אפשר לדחוף, אפשר להניע, אבל הצדדים עצמם צריכים לקבל החלטות קשות ולהתפשר. על המנהיגים להוביל, להבחין ברגע כאשר הוא שם".

קרי נעזר בדבריו בפתגם שלפיו ניתן להוביל את הסוסים אל השוקת, אולם לא ניתן להכריח אותם לשתות. "עכשיו זה הזמן לשתות, על המנהיגים לדעת זאת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully