וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הסכם הפיצויים עם ישראל ייחתם בקרוב

25.3.2014 / 15:06

סגן ראש הממשלה הטורקי מעריך ששתי המדינות יוכלו לחתום על ההסכם אחרי הבחירות המקומיות, שיתקיימו בארצו בשבוע הבא. גורם מדיני: ידענו שחלון ההזדמנויות מצטמצם

צילום: דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

טורקיה צופה כי הסכם הפיצויים, הנוגע להרוגי המשט לעזה, ייחתם עם ישראל אחרי הבחירות המקומיות - כך אמר היום (שלישי) סגן ראש הממשלה, בולנט ארינץ'. הבחירות יתקיימו ביום ראשון הקרוב.

ארינץ', שצוטט בעיתון הטורקי "הורייט", אמר כי כי הניסוח הסופי של ההסכם הושלם בחודש שעבר, וציין כי המסמכים הנוגעים לו יוגשו לאישור שתי הממשלות אחרי הבחירות בארצו. "אחרי חתימת ההסכם, ניתן יהיה לשחזר את הקשרים בין המדינות ברמה הדיפלומטית באמצעות הצבת שגרירים", הוסיף.

ארינץ' הבהיר כי למרות שהסכם הפיצוי דרוש את אישור הפרלמנט הטורקי, חידוש היחסים הדיפלומטיים יחל מיד לאחר שנוסח ההסכם יזכה לאישורה הממשלה באנקרה. הוא לא נקב בלוח זמנים צפוי להשלמת הדיונים בנושא.

ארדואן, בחודש שעבר: "למחוא כפיים לאזרחים שהיו על המרמרה"

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
תשעה אזרחים טורקים נהרגו בהשתלטות על הספינה. ה"מרמרה" עוגנת באיסטנבול/רויטרס

תשעה אזרחים טורקים נהרגו בעימות המזוין עם כוחות צה"ל ב-31 במאי 2010. לפני שנה, ישראל התנצלה רשמית בפני טורקיה על התקרית, שאירעה על סיפון הספינה "מאווי מרמרה". מאז ההתנצלות התקיימו מגעים אינטנסיביים בין שתי המדינות להגיע להסכם פיוס שיאפשר חזרה לנורמליזציה ביחסים ביניהן.

בחודש שעבר נראה היה שהצדדים קרובים לחתימה, לאחר שישראל הגמישה את עמדותיה בנושא הפיצוי הכלכלי למשפחות ההרוגים. ואולם, ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הקשיח את עמדותיו, ודרש שישראל תסיר את המצור מעל רצועת עזה.

גורם מדיני ישראלי אמר היום לוואלה! חדשות כי בירושלים ידעו כבר לפני כחודשיים, ש"אם לא יושג הסכם עד תחילת מרץ, ייסגר חלון ההזדמנויות וניאלץ לחכות עד לאחר הבחירות". הגורם הוסיף כי הפערים בין הצדדים קטנים מתמיד, ואמר כי "אנחנו מקווים שמיד אחרי הבחירות שם אפשר יהיה לסגור הסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully