וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: פעולת הימ"מ במחנה הפליטים בג'נין

23.3.2014 / 0:07

לוחמי הימ"מ שהרגו שלושה מחבלים במחנה הפליטים בג'נין במהלך ניסיון מעצר של מבוקש תיעדו את התקרית באמצעות מצלמה שהותקנה על גבי קסדתו של אחד הלוחמים

משטרת ישראל עריכה: טל רזניק

משמר הגבול פרסם אמש (שבת) תיעוד של התקרית שאירעה הבוקר בין לוחמי ימ"מ לבין מחבלים מארגון חמאס במחנה הפליטים בג'נין. התיעוד הוא ממצלמה שהותקנה על גבי קסדת הלוחמים שניהלו חילופי אש עם המחבלים במהלך ניסיון לעצור אחד מהם.

עוד בוואלה! חדשות:
לאחר האולטימטום: כוחות רוסים פרצו לבסיס הנצור בקרים
מי רכש מכשיר החייאה לרמטכ"ל?
שלוש שנים של זוועה: סוריה והדילמה העיתונאית

במהלך פעילות משותפת של ימ"מ, שב"כ וצה"ל במחנה הפליטים נהרג חמזה אבו אל-היג'א, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס "גדודי עז א-דין אל-קסאם" במחנה הפליטים, בן 22. שני מחבלים פלסטינים נוספים, שירו לעבר כוחות הימ"מ נהרגו מאש הלוחמים. שמונה פלסטינים נוספים ששהו בזירת האירוע נפצעו. שני לוחמי ימ"מ נפצעו גם כן באורח קל במהלך חילופי האש ופונו לבית חולים העמק בעפולה. סגן-ניצב ע', שפיקד על פעולת הכוח במחנה הפליטים בג'נין, אמר כי "תוך כדי המעצר, המבוקש פתח באש לעבר הלוחמים בזמן שבבית היו חפים מפשע. התחלנו לחלץ את יושבי הבית תוך סיכון חיי הלוחמים. במהלך הפעולה אף נפצעו שני לוחמים. לאחר החילוץ הכוח פגע במחבל והרג אותו".

תחרות הכשירות המבצעית של היחידות המיוחדות במשטרת ישראל. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
לוחמי ימ"מ/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

הכוחות, בפיקודו של מפקד חטיבת מנשה אלוף-משנה אורן זיני, הגיעו למחנה הפליטים במטרה לעצור את אל-היג'א, אשר היה מעורב בפיגועי ירי והנחת מטענים נגד כוחות צה"ל וכן היה מעורב בתכנון פיגועים נוספים בהכוונת מפקדת חמאס ברצועה, בין היתר תכנון פיגוע ירי לעבר מתנחלים. אל-היג'א הינו בנו של ג'מאל אבו אל-היג'א, מראשי חמאס ביהודה ושומרון הכלוא בישראל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חמזה אבו אל-היג'א, מבוקש חמאס שנהרג מאש כוחות הביטחון במחנה הפליטים בג'נין, 22 במרץ 2014. צילום מסך מסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", צילום מסך
חמזה אבו אל-היג'א, שנהרג בפעולה/צילום מסך, צילום מסך מסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען"

עם הגעת הכוחות למקום, פתח אל-היג'א באש לעברם. הכוחות השיבו אש ממנה נהרג המבוקש. לאחר מכן, התפתחה באזור הפרת סדר אלימה שכללה ירי באש חיה, השלכת מטענים, בקבוקי תבערה ויידויי אבנים. כוחות הביטחון הגיבו בירי לעבר החמושים ומשליכי המטענים. כתוצאה מהירי נהרגו שני מבוקשים נוספים, אחד מהם פעיל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, ונפצעו שמונה. כמו כן, שלושה חשודים נעצרו במהלך הפעילות.

שלושה פלסטינים נהרגו מאש כוחות הביטחון במחנה הפליטים בג'נין, 22 במרץ 2014. צילום מסך מסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", צילום מסך
מחנה הפליטים ג'נין הבוקר/צילום מסך, צילום מסך מסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען"

קצין בכיר בצה"ל סיפר כי במעגלים החיצוניים שכיתרו את המבוקש היו כוחות גבעתי בפיקודו של סגן-אלוף לירן חגבי וצוותים של גדוד נצח יהודה. לדבריו, לאחר שזוהה המבוקש בתוך המבנה ונשמע צרור מתוך הבית, החל להתבצע "סיר לחץ" במהלכו הפעילו לוחמי הימ"מ כמה אמצעים כדי להוציא אותו בידיים מורמות החוצה. משלא נענה לקריאות הלוחמים ולאחר שווידאו שאין חפים מפשע בבית, פעלו לחיסולו. הקצין הדגיש כי אם לא היו חילופי אש עם המבוקש, הייתה נשקלת אפשרות של הריסת המבנה.

(עדכון ראשון: 19:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully