וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חשף מנהרת טרור ברצועה; חמאס: "היא ישנה"

21.3.2014 / 0:03

גדודי עז א-דין אל-קסאם הודיעו שבניגוד להודעה של ישראל לא נחשפה אף מנהרה חדשה, וטענו שאחת ישנה קרסה לאחרונה בשל הגשם. עם זאת הבטיחו להמשיך להיות ה"סיוט של הכיבוש"

צילום: שידורי ערוץ אל-אקצא, עריכה: יותם בן-דוד

צה"ל חשף לאחרונה מנהרת טרור שנחפרה מדרום רצועת עזה לכיוון ישראל. בתגובה, כינסו אמש (חמישי) גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, מסיבת עיתונאים במהלכה הכחישו את הודעת צה"ל. "לא היה כל הישג צבאי או מודיעיני של האויב".

"האויב הציוני טען הערב שחשף מנהרה חדשה של ההתנגדות, וזאת כחלק מההיסטריה ממנה הוא סובל. אבל, המנהרה הזו אינה חדשה, היא מנהרה ישנה שישראל חשפה לפני חודשיים ולוחמי הג'יהאד עבדו כדי לשקם אותה", אמר אבו עוביידה, דובר עז א-דין אל-קסאם במהלך שידור של ערוץ אל-אקצא, תחנת הטלוויזיה של חמאס. לטענתו, המנהרה שישראל חשבה שהיא חדשה, קרסה בעקבות הגשמים של השבוע שעבר.

"האויב טען שסיכל פעולה גדולה, אך העבודות האלו (שנעשו לאחרונה) היו במסגרת הכנסות להגנה על עמנו מפני פשעי האויב. נמשיך להיות הסיוט של הכיבוש", הוסיף וקינח: "שהאויב לא ישמח על הישגים כוזבים".

עוד בוואלה! חדשות
המוסד: 8 יהודים איראנים שנעדרו 20 שנה - נרצחו
מפקד כלא עופר שחרר עציר בטעות – והועבר מתפקידו
הזריקה וזלין לחזה בניסיון להגדילו - ומתה

חמאס, שנמנע אמנם מלקחת חלק בסבב ההסלמה האחרון, האשים את ישראל בכך שהיא ממשיכה "לחדור לשמי הרצועה" ו"לבצע פשעים" נגד תושביה מדי יום.

התכנון: פיגוע ראווה או חטיפת חייל

בחודש אוקטובר האחרון חשף צה"ל את מנהרת הטרור המתקדמת שנחפרה מדרום רצועת עזה לעבר ישראל באזור קיבוץ עין השלושה. במהלך הריסת המנהרה, מהארוכות והגדולות ביותר שאותרו אי פעם באזור הגבול, הופעל אחד המטענים שהוחבאו בה, וכתוצאה מכך נפצעו חמישה חיילים, ביניהם קצין בדרגת סגן אלוף.

לוחמי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה שפעלו בתוכה גילו כי היא נחפרה בלב האזור הבנוי בשטח הפלסטיני לאורך 1.7 קילומטרים ובחלק מסוים היא אף הסתעפה. המנהרה הורכבה מאריחי בטון יצוקים בגובה של מטר ו-70 סנטימטרים בממוצע בעומק שנע בין 15 ל-20 מטרים במעבה האדמה.

מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה עמוס הכהן, שהוביל את הפעולות לאיתור המנהרה וחשיפתה, הסביר כי המנהרה הייתה יכולה לשמש להחדרת מחבלים או לפוצץ מתקן אסטרטגי או אזרחי בעורף מדינת ישראל. כמו כן, נמצאו בה מסילה להובלת קרונית קטנה, שעלולה בזמן אמת להוביל מחבלים או חייל חטוף מצד לצד במהירות רבה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully