וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף הלילה יעדים של צבא אסד ברמת הגולן הסורית

19.3.2014 / 3:34

בתגובה להפעלת מטען הצד נגד חיילי צה"ל בגבול, הותקפו מפקדות וסוללות ארטילריה של צבא סוריה וכן מחנה אימונים "שסייעו לטרור". צה”ל תגבר את גזרת הר דב בכוחות משוריינים

צילום: אדריאן הרבשטיין, יותם אסרף – ג'יליס, עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד, קריינות: לירון בארי

דובר צה"ל מסר כי כוחות צה"ל תקפו הלילה (רביעי) כמה מטרות של צבא סוריה וגורמי ביטחון סוריים ברמת הגולן הסורית, "אשר אפשרו וסייעו לביצוע פעולת טרור אתמול בשעות אחר הצהריים שבה נפגעו ארבעה מכוחותינו". בהודעה נמסר כי המטרות הינן מפקדות וסוללות ארטילריה של צבא סוריה וכן מחנה אימונים השייך לצבא סוריה. "צה"ל שומר לעצמו את הזכות לפעול בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על תושבי המדינה", נכתב בהודעת דובר צה"ל. לפי דיווח ברשת "אל-ערביה", האתרים שהותקפו שייכים לחטיבות 90 ו-68 של צבא סוריה.

עוד על הפיגוע ברמת הגולן
פרשנות: היד הארוכה שלא משאירה טביעות: מלחמת הצללים של אסד
פרשנות: ארגוני הטרור מצאו את הפרצה בחומה הבצורה של צה"ל
חייל צה"ל נפצע קשה מאוד מפיצוץ מטען בגבול סוריה

ארבעה חיילי צנחנים נפצעו אתמול בצהריים, בהם אחד באורח קשה מאוד, לאחר שג'יפ סיור שבו נסעו עלה על מטען חבלה מצפון ליישוב מג'דל שמס ברמת הגולן, סמוך לגבול עם סוריה. שני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני, וסגן-מפקד גדוד נפצע קל. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה. בתגובה לתקרית, תקף צה"ל מוצב של צבא סוריה באזור קוניטרה.

בעקבות הפעלת שני מטעני החבלה בתוך שבוע אחד הבוקר מסר גורם צבאי כי צה"ל מתגבר את גזרת הר דב בכוחות משוריינים. יצוין שכלי הרכב שנפגעו בשבוע האחרון באזור היו ג'יפים לסיור עם מיגון קל בלבד.

חיילי צה"ל פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה, מרץ 2014. אדריאן הרבשטיין
פינוי אחד החיילים שנפגעו ממטען הצד ליד הגבול הסורי/אדריאן הרבשטיין

שר הביטחון, משה יעלון, פרסם בשעות הבוקר הודעה בעקבות התקיפה הישראלית בשטח סוריה, שבה כתב: "לא נסבול כל הפרה של הריבונות שלנו ופגיעה בחיילינו ואזרחינו, ונגיב בנחישות ובעוצמה כלפי כל מי שיפעל נגדנו, בכל עת ובכל מקום, כפי שעשינו זאת הלילה". לדברי יעלון, "מי שינסה לפגוע בנו - דמו בראשו. אנו גם רואים במשטר אסד אחראי למתרחש משטחו, ואם ימשיך לשתף פעולה עם גורמי טרור החותרים לפגוע במדינת ישראל נוסיף לגבות ממנו מחיר כבד, באופן שיגרום לו להתחרט על מעשיו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ישיבת ממשלה, מרץ 2014. דני מרון, מעריב
השר משה יעלון/מעריב, דני מרון

גורמי צבא מסרו מוקדם יותר כי בבחינת האירוע נראה היה שכוח הלוחמים שהניח את מטען החבלה ניצל את הערפל הכבד ששרר בגזרת החרמון בימים שקדמו להפעלת מטען החבלה. בנוסף התגברה ההערכה כי הכוח פעל מתוך המרחב הבנוי באזור קוניטרה - בחסות הצבא הסורי. בתגובה להפעלת מטען החבלה הגיבה סוללת תותחנים בירי לעמד האזור הבנוי תוך פגיעה בעמדת צבא סוריה הסמוך ופציעת חיילים סורים שאיישו את העמדה.

הפגיעה ביעדי צבא סוריה היא למעשה העברת מסר חריף למשטר אסד לפיו הוא האחראי על כל אירוע בשטח מדינתו.ואם אנשיו לא יעצרו את ההתקפות נגד חיילי צה"ל, הוא עלול לשאת בהשלכות מעשיו - כפי שצה"ל תוקף יעדי חמאס בזמן שארגוני טרור שונים פועלים נגד ישראל מרצועת עזה, וכפי שמדינת ישראל מטילה את האחריות על ממשלת לבנון בשל אירועים משטחה נגד ישראל. במקביל לתקיפות העבירו קציני קשרי חוץ של צה"ל לכוח אונדו"ף הפועל ברמת הגולן מסרים חריפים ביותר לצבא הסורי בגזרה, לפיהם מדינת ישראל לא תשלים עם המתקפות נגדה.

ג'יפ צבאי עלה על מטען סמוך לגבול סוריה. אדריאן הרבשטיין
פינוי הפצועים מזירת הפיגוע, אתמול/אדריאן הרבשטיין

אמש התפרסמו ידיעות בכלי תקשורת בלבנון ובסוריה המייחסים את הנחת מטען החבלה והפעלתו למיליציה דרוזית המזוהה עם משטר אסד וחיזבאללה. גורמים ביטחוניים העריכו אמש כי הפעולה בגזרת החרמון נעשתה בשליחות חיזבאללה ומשטר אסד בתגובה לתקיפות שיירות נשק שמיוחסות על פי התקשורת הזרה לישראל - כולל חיסולים בלב לבנון. פעולת צה"ל נגד יעדי הצבא הסורי נועדה להרתיע את משטר אסד וחיזבאללה מלבצע פעולות כאלה בעתיד.

בעקבות התקרית אתמול, צה"ל ביקש מהחקלאים באזור להתפנות מהאזורים הסמוכים לגבול. כמו כן, עבודות התיקון לגדר הופסקו. בנוסף, מצה"ל נמסר כי "מסרים חמורים הועברו לממשלת סוריה באמצעות כוח האו"ם, אונדו"ף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקרית בפתח ישיבת סיעת הליכוד-ביתנו. "לפני זמן קצר עלה כוח צה"ל על מטען ברמת הגולן", פתח נתניהו את הישיבה. "אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים. הגבול עם סוריה מתמלא בגורמי ג'יהאד וחיזבאללה וזה אתגר חדש למדינת ישראל. בשנים האחרונות שמרנו על שקט מול מלחמת האזרחים בסוריה. גם כאן נפעל בתקיפות לשמור על ביטחון ישראל".

כוח צה"ל נפגע ממטען ליד מג'דל שמס, מרץ 2014. ג'יליס
כוח צה"ל נפגע ממטען ליד מג'דל שמס, מרץ 2014/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully