וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: לוחמי חיזבאללה חדרו מאות מטרים לשטח ישראל

17.3.2014 / 19:22

תחקיר האירוע ביום שישי שבו הונחו שני מטעני חבלה באזור הר דב העלה כי אנשי הארגון חצו את הגבול ונכנסו לשטח ישראל. בין הנפגעים בתקרית: מש”קית ת”ש שנסעה בג’יפ הצבאי

צילום: יותם אסרף – ג'יליס, עריכה: מיכאל ברגמן

(הזירה שבה התפוצצו המטענים, ביום שישי בערב)

תחקיר האירוע ביום שישי בערב, שבו התפוצצו שני מטענים חבלה על גדר הגבול עם לבנון באזור הר דב, מעלה כי לוחמי חיזבאללה הצליחו לחדור לתוך שטח מדינת ישראל, מאות מטרים דרומית לקו הכחול. שני המטענים התפוצצו במרחק קטן מאוד מציר עורפי – ולא מבצעי – שבו נסע ג'יפ ובו סגן מפקד פלוגה, משקית ת"ש וקשר שהיו בסיור בין מוצבים.

עוד בנושא צבא וביטחון:
אסיר עולם פנה לפרקליטות: יש לי מידע על החייל גיא חבר
מואשמת בהשתמטות: "צה"ל מפלה אותי על רקע דתי"
המשטרה מעריכה: החייל שטען שניסו לחטוף אותו - שיקר

אמבולנס צה"לי באזור הר דב. ג'יליס
זירת האירוע ביום שישי בערב/ג'יליס

באוגדה 91 בפיקודו של תת-אלוף מוני כץ ובחטיבה 769 (עוצבת חירם) בפיקודו של אלוף-משנה דן גולדפוס עדיין מתחקרים את האירוע. מהממצאים הראשונים של תחקיר האירוע עולה כי הלוחמים – בין אם השתייכו לחיזבאללה או לארגון שנשלח על ידו – חדרו מאות מטרים לשטח מדינת ישראל, אך בחרו להניח שני מטעני חבלה נגד אדם הגורמים לנזק פחות מזה של המטענים שהונחו באירועי החטיפה בגבול הצפון ב-2000 וב-2006.

עיקר התחקיר עוסק באופן שבו חדרו הלוחמים לשטח ישראל, שכן אין מדובר בהנחת מטעני חבלה על ציר מערכת הצמוד לגבול, אלא בציר עורפי שעליו נעים סיורים בין מוצבים. גורמי צבא הגדירו את האירוע "חמור מאוד" מאחר שהמניחים של מטעני החבלה הצליחו לאתר פרצה באזור הנחשב למאובטח ביותר בגבול לבנון בשל הרגישות שבו והשליטה של חיזבאללה במרחב.

גורמי צבא הדגישו כי החדירה לשטח המדינה והנחת מטעני החבלה באין מפריע יכולים היו להסתיים בהרג של חיילי צה"ל ואף בחטיפת הגופות. יצוין, כי תחקיר האירוע טרם הסתיים והוא יוצג בשבוע הקרוב לאלוף פיקוד הצפון יאיר גולן. כמו כן, צה"ל הגדיל את סדר הכוחות במרחב והעלה את רמת הדריכות לאורך הגבול מחשש לאירועים נוספים.

אמבולנס צה"לי באזור הר דב. גלעד שושן, ג'יליס
שלושה נפצעו קל. חיילי צה"ל בזירה, ביום שישי בערב/ג'יליס, גלעד שושן

שלושה חיילים נפצעו באורח קל כתוצאה מהתפוצצות המטענים, ככל הנראה מהדף, והם פונו לבית החולים זיו בצפת. מיד אחרי האירוע ירה כוח של חיל התותחנים פגזי מיסוך עשן על מנת לסייע לכוח להיחלץ מהשטח. בנוסף, נורו כמה פגזים גם לעבר הכפר כילה שבדרום לבנון.

קצין בכיר בצה"ל מסר ביום שישי בערב כי כוח שריון תקף מוצב חיזבאללה בגזרת הר דב בתגובה להפעלת המטענים. "בשלב הזה אנחנו רואים את חיזבאללה קשור לאירוע הזה", אמר אחרי האירוע. "בעקבות חשש להידרדרות בגזרה, עדיין נמצאים כוחות מתוגברים באזור", הוסיף.

ברשת אל-מנאר של חיזבאללה דווח כי "האויב הישראלי הפציץ חלק מהעיר חלתא שליד חוות שבעא", וכי אחד הפגזים הצית אש בשטח. בעקבות התקרית, תושבים וחקלאים המתגוררים סמוך לגבול לבנון הונחו שלא להתקרב לגדר הגבול מקריית שמונה ומזרחה ולכיוון רמת הגולן.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully