וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף שחון? בבאר שבע עברו את הכמות השנתית

שלושת ימי הגשם האחרונים שיפרו את מאזן המשקעים במיוחד בצפון, שם ירדו קרוב ל-100 מ"מ. השיאן: קיבוץ חפץ חיים בשפלה עם 108 מ"מ. בצפון הנגב מסכמים עונה רטובה במיוחד

צילום: דוד קורן, עריכה: יותם בן-דוד

המערכת החורפית המשמעותית הראשונה מאז הסערה הגדולה של חודש דצמבר אט-אט חולפת מאזורנו, אולם כבר ניתן לומר שהגשמים שהיא הורידה שיפרו משמעותית את המאזן המשקעים העגום של חורף 2013-2014. בתום שלושה ימי גשם מחזיק בשיא כמות הגשם קיבוץ חפץ חיים שליד גדרה עם 108 מ"מ.

צפון הארץ, שהיה זה שסבל ממיעוט המשקעים החמור ביותר העונה, הוסיף עשרות רבות של מ"מ, והתקבלו דיווחים מעודדים על התחזקות בזרימת הנחלים ועלייה במפלס המאגרים. אפילו החרמון נצבע בלבן, אולם ככל הנראה לא בכמות שתספיק לסקי. בגמלא שבדרום הגולן ירדו עד היום ב-15:00 אחר הצהריים לא פחות מ-106 מ"מ, כמות הגדולה מאשר הממוצע החודשי כולו. במרום גולן מדדו 89 מ"מ, ובעמק החולה 65 מ"מ. במצפה חרשים, המקום הגשום ביותר בארץ השוכן בגליל העליון, בו ירדו פחות מחצי מכמות המשקעים שהיו אמורים לרדת עד כה – נוספו 67 מ"מ של גשם. אפילו הכינרת "זכתה" לעדנה עם 56 מ"מ של גשם, שיבואו לידי ביטוי בעלייה קלה נוספת במדידה הבאה של מפלס האגם (שעלה ב-2.5 ס"מ עד חמישי).

גם במרכז הארץ נרשמו כמויות יפות של גשם במערכת החורפית: בשערי תקווה ירדו 80 מ"מ, באריאל 54 מ"מ, בתל אביב 59 מ"מ, ובבית דגן – 81 מ"מ. חדשות טובות גם למקורות המים בהרי יהודה ובגב ההר: הודות למשקעים הרבים (90 מ"מ בירושלים) אקוויפר ההר עשוי לרשות עלייה בקרוב.

שרידים אחרונים של חורף: גשמים עזים ברמת גן. דניאל בוק
אפשר להגיד שלום למטריות, לעת עתה. גשם בתל אביב/דניאל בוק

האזורים המפתיעים ביותר לאורך כל החורף השחון הזה הם דווקא צפון ומערב הנגב, והם היחידים בכל הארץ אשר השלימו ואף עברו את הממוצעים לעונה הרטובה כולה. כך למשל, בבאר שבע ירדו בשלושת הימים האחרונים 47 מ"מ (שווה ערך לרבע כמות שנתית) ובסך הכל היא מצויה יותר מ-110% מעל הממוצע לחורף כולו. לידיעת הנהגים, נוכח הגשמים בדרום, גשר צאלים עדיין חסום לתנועה – אולם הציר מעבדת למצפה רמון נפתח אחרי שעות של חסימה.

ומה הלאה? הערב נישאר עם שאריות אחרונות של גשם, ובלילה הוא כבר ייפסק. עם זאת, יהיה קר מאוד בכל הארץ עם טמפרטורות נמוכות מהרגיל. גם מחר יהיה מעונן חלקית ותחול עליה קלה בטמפרטורות, אולם אלה יהיו עדיין נמוכות מהממוצע. הטמפרטורות החזויות ברחבי הארץ: בירושלים תצנח הטמפרטורה הלילה ל-4 מעלות בלבד, ומחר יהיו שם מקסימום 13 מעלות. בתל אביב 18-8, בחיפה 16-6, בשפלה 18-7, בגליל העליון 13-3, בדרום הגולן 16-5, בעמקי הצפון 18-6, בכינרת 20-7, בים המלח 21-13, בצפון הנגב 17-6, בהר הנגב 12-4, ובאילת הדרומית 10 מעלות בלבד הלילה ו-21 מחר בצהריים.

ביום ראשון, עם המשך חגיגות פורים, יהיה כבר הרבה יותר נעים, והטמפרטורות יעלו במידה ניכרת. בשני תתהפך המגמה, יתקרר ויש סיכוי לטפטוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמיים מעוננים בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
מזג אוויר חורפי, גשם בנהריה, ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
אווירה חורפית בנהריה/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully