וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הירי מהרצועה לעבר ישראל: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

14.3.2014 / 12:04

בתום לילה שקט, הופר השקט בדרום לאחר שפצצת מרגמה נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בכל היישובים הלימודים כסדרם. כל העדכונים

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

חיל האוויר תקף הלילה (שישי) שלוש מטרות טרור בצפון רצועת עזה ועוד ארבע מטרות בדרומה, בתגובה על ירי הרקטות אמש לעבר ישראל. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר מדובר צה"ל.

מאז הכריז ארגון הג'יהאד האיסלאמי אתמול בצהריים על הפסקת אש עם ישראל, שוגרו 11 רקטות מצפון רצועת עזה לעבר הנגב המערבי. רוב הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים – ולא גרמו לנפגעים. סוללות "כיפת ברזל" המוצבות ברחבי הדרום יירטו לפחות שתי רקטות ששוגרו לעבר שדרות ונתיבות.

אמש שב הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מארצות הברית, וכינס הערכת מצב לנוכח ההתפתחויות בדרום. בתום הערכת המצב, המריא הרמטכ"ל לאוגדת עזה, שם קיים הערכת מצב נוספת עם מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף מבצעים ומפקד אוגדת עזה. גנץ תדרך את הכוחות להגביר את הערנות והדריכות, בנוגע לאפשרות שארגוני הטרור ינסו לנצל את חגיגות פורים לשיגור רקטות. ראשי המועצות האזוריות שמסביב לרצועת עזה, החליטו לקיים היום לימודים בכל מוסדות החינוך. בערים באר שבע, אשקלון, שדרות ואשדוד יתקיימו הלימודים כסדרם גם כן.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
הג'יהאד האיסלאמי מכופף את ישראל וחמאס | פרשנות
הורים בדרום בלחץ: "לא רוצים שהילדים ייפגעו"
השר פרץ במסר לג'יהאד האיסלאמי: "לא נשחק משחקים"

הרמטכ"ל בני גנץ בהערכת מצב באוגדת עזה. דובר צה"ל
הערכת המצב באוגדת עזה, אמש/דובר צה"ל

12:04 - פצצת מרגמה שנורתה לישראל משטח רצועת עזה נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לא נשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור.

10:30 - דוברת משרד החוץ האיראני, מרצ'יה אפח'ם, גינתה את התקפותיה של ישראל ברצועת עזה. לטענת אפח'ם, "התוקפנות הישראלית מחזקת את העמידה האיתנה הפלסטינית".

09:00 - תנועות פלסטיניות עממיות קוראות לצאת היום לאחר תפילות יום השישי להפגנות הזדהות עם תושבי עזה בירושלים וברחבי הגדה המערבית. התנועות קראו ליום זה "יום שישי של שבירת השתיקה", וקראו לצאת נגד מה שהם מכנים "התוקפנות הישראלית" בעזה.

08:00 - כלי טיס של חיל האוויר מפטרלים בשמי רצועת עזה.

00:32 - חיל האוויר תקף שלוש מטרות טרור בצפון רצועת עזה ועוד ארבע מטרות בדרומה, בתגובה על ירי הרקטות.

22:02 - דובר תנועת חמאס, סאמי אבו זהרי, אמר כי לאיומי ישראל "אין כל ערך", וכי המשך המצב תלוי בשמירתה של ישראל על הסכם הרגיעה. דבריו צוטטו בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא".

21:26 - שתי סוללות "כיפת ברזל" הוצבו בערים באר שבע ואשדוד. לפני כמה דקות יירטה המערכת רקטה באזור שדרות.

21:15 - מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה נוספת באזור שדרות. זאת לאחר שאזעקת צבע אדום נשמעה לפני דקות אחדות באזור.

21:07 - רקטה ששוגרה מרצועת עזה נחתה בשטח פתוח באזור שער הנגב. כמו כן, אזעקת צבע אדום נשמעה באזור שדרות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בוקר מתוח בעוטף עזה: "האזעקות נכנסו לאוזניים". שי מכלוף
מקום נפילת רקטה בשדרות, אתמול/שי מכלוף

20:42 - מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה באזור שדרות. לפני כמה דקות נשמע אזעקת "צבע אדום" במועצות אזוריות שער הנגב ושדות נגב. מוקדם יותר הערב התפוצצו חמש רקטות בשטח ישראל, מתוכן שתיים בחוף אשקלון ושלוש בשער הנגב.

20:33 - אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצות אזוריות שער הנגב ושדות נגב. מוקדם יותר הערב התפוצצו חמש רקטות בשטח ישראל, מתוכן שתיים בחוף אשקלון ושלוש בשער הנגב.

19:53 - אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות. דקות ספורות קודם לכן נשמעה אזעקה ביישובי המועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. לא דווח על נפילת רקטות.

19:43 - אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות אזוריות שער הנגב ושדות נגב. לא דווח על נפילת רקטות בשלב זה.

19:40 - שלושה פלסטינים נפגעו כשניסו לשגר רקטה בעיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה. כך דיווחה רשת "סקיי ניוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully