וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה למחנה הציוני: "הפסדנו את בית שמש לחרדים"

12.3.2014 / 13:33

עם היוודע תוצאות הבחירות, חלק מהתושבים מאיימים לנטוש את העיר: "לא אחכה שיירקו על הילדות שלי". החרדים נשמעו נחרצים לגבי עתיד העיר: "כאן ילמדו תורה, ינהלו חיי מצוות"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

"בית שמש נפלה": עם היוודע תוצאות הבחירות החוזרות בעיר הבוקר (רביעי), תושביה החילונים והדתיים-לאומיים חשו אכזבה מרה. משה אבוטבול, ראש העיר החרדי של בית שמש, גבר על אלי כהן בבחירות החוזרות לראשות העיר עם כ-51% מהקולות. "זה בוקר קשה. בוקר של הפסד. נתנו את הנשמה, את הלב, אבל כנראה שגם אנשים מתוכנו הצביעו לצד השני או שלא היה מספיק אכפת לכולם", אמרה מיכל רותם מהמחנה הציוני. "אי אפשר להסביר אחרת כיצד יש יותר ציוניים בעיר ויש לנו רוב מוחלט ולמרות זאת החרדים ניצחו שוב".

רותם לא נשמעה אופטימית לגבי עתידה בעיר: "הפסדנו את העיר לחרדים. היא תהפוך למעוז חרדי נוסף ואני באופן אישי לא הולכת להיות כאן יותר. אין לי מה לחכות שיירקו על הילדות שלי ברחוב, שלא אוכל לצאת החוצה וללכת בבטחה ושאממן את כל מה שהם עושים כאן".

עוד על הבחירות החוזרות בעיר:
משה אבוטבול ניצח בבחירות החוזרות בבית שמש
בחירות חוזרות בבית שמש ובנצרת: אחוזי הצבעה גבוהים
"ואם נפסיד את העיר לחרדים בגלל הצבא?"

מטה הבחירות של אלי כהן לאחר שהפסיד למועמד החרדי משה אבוטבול בבחירות לראשות עיריית בית שמש ב-12.3.14. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
פעילי אלי כהן במטה הבחירות, עם היוודע התוצאות/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

לעומתה, אמיר סויסה ממחנהו של ריצ'ארד פרס (העבודה), דווקא צופה שיישאר בבית שמש. "צריך לדעת לקבל את תוצאות הבחירות. זוהי דמוקרטיה והציבור אמר את דברו", אמר. "עכשיו צריך להסתכל קדימה ולחשוב טוב טוב מה כל אחד מאתנו יכול לעשות למען עתיד טוב יותר לנו ולילדנו. אני תמיד הייתי נגד בריחה והתקרבנות ואני נגד זה גם עכשיו. האירוני הוא שגרמנו לציבור שלא מאמין במדינה ובדמוקרטיה להשתתף השתתפות חסרת תקדים במשחק הדמוקרטי ולהיות חלק מחגיגית הבחירות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"שמש חדשה עלתה על בית שמש"

במחנה החרדי נשמעו קולות אחרים הבוקר. "שמש חדשה עלתה על בית שמש", אמר משה פודרה, מפעיליו הבולטים של מטה החרדים. "עברה עלינו תקופה ארוכה ומתוחה שהסיתו נגדנו וניסו להשחיר את שמנו". לדבריו, הניצחון במספר הקולות הזהה מעיד על טעותו של בית המשפט שביטל את תוצאות הבחירות. "אני מוכן לעשות בחירות גם בפעם השלישית והתוצאה תהיה זהה. בית שמש הפכה להיות חרדית. זאת עובדה קיימת. זה מה שהרוב רוצה כאן ולא יעזור לחילונים כלום. כאן ילמדו תורה, כאן ינהלו חיי מצוות שוקקים ותוססים ומי שזה לא מתאים לו יכול לחפש מקום אחר. אני מאמין שנראה את אלי כהן וחבורתו מצטרפים במהרה לקואליציה רחבה תחת הנהגתו של אבוטבול כי אין להם ברירה".

"אנחנו יוצאים לדרך חדשה. הוכח שלא הייתה פה שיטה ולא כלום, הוכח שתושבי בית שמש אוהבים אותנו, זכינו לקדש שם שמיים", אמר אבוטבול לפנות בוקר, עם היוודע התוצאות. מנגד, במטה הבחירות של כהן פרצו הפעילים בזעקות שבר. מקצתם בכו וחלק מהם הבטיח לעזוב את העיר. כהן התקשר אל אבוטבול ובירך אותו על זכייתו. "האמנו בדמוקרטיה ועלינו לדעת לקבל את ההחלטה האמיתית. הציבור אמר את דברו גם אם זה לא מוצא חן בעינינו", אמר לאחר שגילה כי הפסיד בהתמודדות.

עם סגירת הקלפיות, עמד שיעור ההצבעה על 76% - הרבה מעל הממוצע הארצי בבחירות המוניציפליות בחודש אוקטובר האחרון שעמד על 48%. בבחירות ההן, מימשו 67% מתושבי בית שמש את זכותם להצביע.

תומכי משה אבוטבול ראש העיר הנבחר בבית שמש. עומר מירון
חגיגות בבית שמש/עומר מירון
מטה הבחירות של אלי כהן לאחר שהפסיד למועמד החרדי משה אבוטבול בבחירות לראשות עיריית בית שמש ב-12.3.14. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
מטה הבחירות של אלי כהן לאחר שהפסיד למועמד החרדי משה אבוטבול בבחירות לראשות עיריית בית שמש ב-12.3.14/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
בחירות חוזרות בבית שמש, מרץ 2014. טלי מאייר
ראש העיר הזוכה משה אבוטבול/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully