וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה אבוטבול ניצח בבחירות החוזרות בבית שמש

12.3.2014 / 4:55

ראש העיר החרדי זכה ב-19,401 קולות (כ-51%) בעוד יריבו, אלי כהן, קיבל 18,643 (כ-49%) מהקולות בבחירות החוזרות. אבוטבול: "יוצאים לדרך חדשה". כהן: "הציבור אמר את דברו"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

משה אבוטבול, ראש העיר החרדי של בית שמש, ניצח בבחירות החוזרות לראשות העיר. בעוד אבוטבול קיבל 19,401 מהקולות (כ-51%), יריבו החילוני, אלי כהן, קיבל 18,643 מהקולות (כ-49%). "אנחנו יוצאים לדרך חדשה. הוכח שלא הייתה פה שיטה ולא כלום, הוכח שתושבי בית שמש אוהבים אותנו, זכינו לקדש שם שמיים", אמר אבוטבול לפנות בוקר (רביעי), עם היוודע התוצאות. מנגד, במטה הבחירות של כהן פרצו הפעילים בזעקות שבר. מקצתם בכו וחלק מהם הבטיח לעזוב את העיר. כהן התקשר אל אבוטבול ובירך אותו על זכייתו. "האמנו בדמוקרטיה ועלינו לדעת לקבל את ההחלטה האמיתית. הציבור אמר את דברו גם אם זה לא מוצא חן בעינינו", אמר לאחר שגילה כי הפסיד בהתמודדות.

תומכי משה אבוטבול ראש העיר הנבחר בבית שמש. עומר מירון
תומכיו של ראש העיר משה אבוטבול, שניצח פעם נוספת בבחירות, הלילה בבית שמש/עומר מירון
תומכי משה אבוטבול ראש העיר הנבחר בבית שמש. עומר מירון
מטה הבחירות של אבוטבול/עומר מירון

בחירות בבית שמש - כותרות נוספות:
בחירות חוזרות בבית שמש ובנצרת: אחוזי הצבעה גבוהים
יום ההכרעה הגיע: נפתחו הקלפיות בבית שמש ונצרת
"ואם נפסיד את העיר לחרדים בגלל הצבא?"

תקופה מתוחה במיוחד הגיעה הלילה לקיצה עם סגירת הקלפיות וספירת הקולות שבישרו על זהות ראש העיר של בית שמש. לאחר חודשים של מאבק, שבמהלכו בוטלו תוצאות הבחירות האחרונות בשל חשד לזיופים מצד פעילים מסיעתו של ראש העיר הנבחר אבוטבול, הוכרע הקרב על צביונה של העיר. נראה כי תושבי העיר הפנימו את חשיבות ההצבעה בעקבות הקרב הצמוד בבחירות הקודמות. עם סגירת הקלפיות, עמד שיעור ההצבעה על 76% - הרבה מעל הממוצע הארצי בבחירות המוניציפליות בחודש אוקטובר האחרון שעמד על 48%. בבחירות ההן, מימשו 67% מתושבי בית שמש את זכותם להצביע.

משה אבוטבול המועמד החרדי בבית שמש מצביע בקלפי, מרץ 2014. טלי מאייר
"זכינו לקדש שם שמיים". ראש העיר משה אבוטבול, אתמול בקלפי בעירו/טלי מאייר
המועמד החילוני אלי כהן בקלפי בבחירות החוזרות בבית שמש, מרץ 2014. טלי מאייר
זכה ב-49% מהקולות. המועמד שהפסיד, אלי כהן/טלי מאייר

בסך הכול, יום הבחירות עבר כמעט ללא אירועים חריגים. מאות שוטרים נפרשו כבר משעות הבוקר ברחבי העיר ובקלפיות על מנת למנוע כל עימות בין הניצים. נציגים של משרד הפנים עקבו מקרוב אחר הקלפיות כדי למנוע כל ניסיון לזיוף, כפי שקרה בבחירות האחרונות. פרט לשני אירועים חריגים, שבהם ניסו גבר חרדי ואישה חילונית להצביע פעמיים, לא נרשמו אירועים חריגים הפעם.

מטה הבחירות של אלי כהן לאחר שהפסיד למועמד החרדי משה אבוטבול בבחירות לראשות עיריית בית שמש ב-12.3.14. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
תומכי אלי כהן מואכזבים/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

חבר הכנסת יעקב אשר מפלגת "יהדות התורה" בירך הלילה על ניצחונו של אבוטבול: "זה ניצחון של האמת מול מסע הסתה מתוזמן נגד ראש עיר שכל חטאו שהוא חרדי כחלק מהפגיעה בזכויות הציבור החרדי בכלל אני מקווה שהמכה שספגו כל המסיתים תעצור סוף סוף את המסע הזה".

מתוך 50 אלף בעלי זכות הבחירה בבית שמש ישנם כ-30 אלף המזוהים עם המחנה הציוני, אולם שיעורי ההצבעה במחנה החרדי גבוהים יותר, מה שהפך את המאבק לשקול.

בחירות חוזרות בבית שמש, מרץ 2014. טלי מאייר
ממתינים בתור לקלפי, אתמול בבית שמש/טלי מאייר

על פי המשטרה, הניסיון לזייף את הבחירות באוקטובר הגיע מכיוון מחנהו של אבוטבול. במשטרה טענו שמדובר בתעשייה מאורגנת של זיוף והתחזות שאורגנה ימים רבים לפני הבחירות עצמן. תכנית הזיוף התבצעה על ידי איסוף תעודות זהות מתושבים שנמנעים מלהצביע מטעמים אידאולוגיים, ושימוש בהן על ידי מתחזים, שאף התחפשו כדי להסוות את זהותם. על פי החשד, אותן 500 תעודות זהות הושארו על ידי בעליהן בנקודות איסוף קבועות מראש – בהן תיבות בבתי כנסת. לטענת המשטרה, בעלי התעודות ידעו שאלו שיצביעו "בשמם" יטילו את הפתק של אבוטבול בקלפי.
השתתף בהכנת הידיעה: יקי אדמקר.

(עדכון ראשון: 22:05)

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

מטה הבחירות של אלי כהן בית שמש. מרץ 2014. נועם מושקוביץ
מטה הבחירות של אלי כהן, אמש/נועם מושקוביץ
המועמד אלי כהן בחירות חוזרות בבית שמש, מרץ 2014. טלי מאייר
אלי כהן נפגש עם בוחרים/טלי מאייר
מטה הבחירות של אלי כהן בית שמש. מרץ 2014. נועם מושקוביץ
מטה הבחירות של כהן/נועם מושקוביץ
בחירות חוזרות בבית שמש, מרץ 2014. טלי מאייר
דוכן תעמולה של אלי כהן/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully