וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש ממטען בספינת הנשק: נמל אילת פונה

10.3.2014 / 8:22

דרמה אירעה אתמול בהאנגר של נמל אילת. בזמן בידוק אחת המכולות שעל ספינת הנשק האיראנית עלה חשד שאחת הרקטות ממולכדת. האזור פונה מידית מאנשים, וחבלנים מיוחדים הוזעקו

צילום: שי מכלוף עריכה: מתן חדד

אתמול אמנם הסתיים פינוי ספינת הנשק האיראנית KLOS-C, אולם היום התברר (שני) כי אירוע חריג נרשם במהלך פעולת כוחות חיל ההנדסה. לדברי קצין בחיל, במהלך בידוק המכולות התגלתה רקטה חשודה, שהמבנה שלה לא תאם את יתר הרקטות. לפיכך, הוחלט לעצור מידי את הפעילות על הספינה ולפנות את ההאנגר שבנמל אילת מחשש לפיצוץ שיגרום לנפגעים. רק בתום הבדיקות שערכו מומחי חבלה מיומנים הוסר החשש מפני פיצוץ, והובהר כי היא אינה ממולכדת כפי שחשדו בתחילה.

עוד על ספינת הנשק
תכולת הספינה: 40 רקטות ו-400 אלף כדורים
חמאס על חשיפת ספינת הנשק מאיראן: "בדיחה מטופשת"
צפו: ההשתלטות של לוחמי השייטת על הספינה

פריקת מכולות ספינת האמל"ח בנמל אילת, מרץ 2014. דובר צה"ל
פינוי הספינה על ידי חיילי צה"ל/דובר צה"ל

במקביל, ממשיך משרד ראש הממשלה בקמפיין התקשורתי שמטרתו לחשוף לתקשורת העולמית את תכולת ספינת הנשק שככל הנראה יועדה לארגוני הטרור ברצועת עזה. כחלק מהמאמצים להגברת החשיפה, ינחת היום בצהריים מטוס באילת ובו למעלה מ-80 כתבים זרים - שיקבלו סקירה על אמצעי הלחימה שנתפסו.

גורמים בחיל הים הסבירו כי במהלך התדריך, שיהיה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואשר יתקיים בנמל אילת ב-17:00, יוצגו "הוכחות כתובות" לכך שהאיראנים עומדים באופן ישיר מאחורי הברחת הנשק האמורה, ושהם ממשיכים לייצא טרור למזרח התיכון. בתדריך גם שר הביטחון משה יעלון, סגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט (הממלא את מקומו של גנץ) ומפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג. מתחם נמל אילת עדיין מוגדר כשטח צבאי סגור, הוא מאובטח על ידי שוטרים צבאיים.

גורם צבאי נוסף הדגיש כי בתום מסיבת העיתונאים, יוצגו הממצאים גם לסגל הדיפלומטי ולנספחים זרים. לאחר מכן, יועברו אמצעי הלחימה למרכז תחמושת צה"לי להמשך הבחינה והצגתם בפני גורמים נוספים. "ברור לנו שהקשב העולמי הוא לאוקראינה ונושאים נוספים, אבל חשוב שלבכירים במערב יישב בחלק האחורי של הראש שאיראן מייצאת טרור בזמן שהיא מנהלת דיאלוג עם המערב", אמר אתמול נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הספינה KLOS-C שבה נמצאו טילים לעזה עגנה בנמל אילת. דובר צה"ל
הלוחמים על הספינה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully